دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل آینده خانه‌های ژاپنی در اعماق آب + تصاویر



اخبار علمی - نسل آینده خانه‌های ژاپنی در اعماق آب + تصاویر

وقوع طوفان‌های گسترده و سونامی‌های مرگبار، طراحان ژاپنی را به فکر ساخت خانه‌های زیر آبی انداخته است.

کارشناسان ژاپنی برای مقابله با پیامد‌های ناگهانی سیل، سونامی و بالا آمدن سطح آب‌ها در حال طراحی نسل جدیدی از خانه‌ها، زیر اعماق اقیانوس‌ها هستند.

 

اخبار , اخبار علمی , خانه‌های زیر آبی

 

گفتنی است: این خانه‌های شناور در زیر آب می‌توانند سهمگین‌ترین توفان‌ها را تحمل کنند و قرار است تا سال 2030 کار ساخت آنها به اتمام برسد.

 

اخبار , اخبار علمی , خانه‌های زیر آبی

 

هر کدام از برج‌ها در این طرح در حدود 500 متر طول خواهد داشت و می‌تواند در حدود 500 نفر را در خود در مواقع اضطراری‌ جای دهد.

در حدود 25 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده است.

 

اخبار , اخبار علمی , خانه‌های زیر آبی

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
صرفه جویی در مصرف آب برای نسل آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه ها در آینده چه شکلی هستند؟ +تصاویر



خانه ها در آینده چه شکلی هستند؟ +تصاویر

در آینده سبک خانه سازی تغییر خواهد کرد به طوری که دیگر محل زیادی برای خانه های باقی نمانده است و بسیاری نمی توانند خانه خود را دائما عوض کنند به همین علت پیشنهاد برای خانه های متحرک بسیار زیاد شده است.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از آنجایی که این روزها خرید خانه بسیار سخت شده است عده ای از طراحان به دنیال ساخت خانه هایی هستند که ارزان ساخته شوند و همچنین بتوان آن ها را به هر نقطه ای منتقل کرد.

 

"جعبه اوکاه" جدیدترین طرحی است که در مورد توسط "اندره سولا" ارائه شده است. این طراح یکی از مشغول ترین افراد در پردازش ایده های خانه های متحرک است ولی جدیدترین دستاوردش بسیار متفاوت است.

 

خانه ها در آینده چه شکلی هستند

 

این خانه کاملا با محیط زیست سازگار است چرا که تمام انرژی خودش را می تواند تامین کند. همچنین این خانه به راحتی جدا و سپس سرهم می شود از این رو می توان آن را بهترین خانه متحرکی دانست که تا به حال طراحی شده است.

 

در حالی که این خانه در حالت جمع شده باشد می توان آن را در کیف کوله یا حتی در دست گرفت و جابه جا کرد چرا که اجزای سازنده آن بسیار سبک هستند به همین علت نام آن جعبه گذاشته شده است.

 

این خانه همچنان در حال تکمیل است پس باید منتظر نمونه های آینده آن باشیم البته این طراح اعلام کرده است که به دنبال یک حامی برای ساخت نمونه های اولیه می گردد.

خانه ها در آینده چه شکلی هستند

خانه ها در آینده چه شکلی هستند

خانه ها در آینده چه شکلی هستند

خانه ها در آینده چه شکلی هستند

منبع:yjc.ir