دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نرم‌افزاری برای ترجمه صدای گریه کودک + تصویر



اخبار,اخبار تکنولوژی,نرم افزار ترجمه گریه‌ کودک

طراحان این برنامه مدعی‌اند «مترجم گریه‌ها» قادر است 4 نوع گریه نوزاد را از هم تشخیص دهد.

اگر چندان از زبان نوزادان سر در‌نمی‌آورید، پس بدانید که محققان برنامه جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند؛ «مترجم گریه‌ها».
طراحان این برنامه مدعی‌اند «مترجم گریه‌ها» قادر است از طریق ضبط صدای گریه نوزاد و مقایسه آن با اطلاعات موجود در پایگاه داده‌اش، 4 نوع گریه نوزاد را از هم تشخیص دهد. برای شناسایی نوع گریه، والدین باید برای حداقل 10 ثانیه صدای گریه نوزاد را ضبط کنند. بقیه کارها را برنامه «مترجم گریه‌ها» انجام خواهد داد و پس از مقایسه و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نتیجه را بر روی صفحه‌ی گوشی نمایش می‌دهد.


طراحی این برنامه پس از ضبط و جمع‌آوری صدای گریه بسیاری از نوزادان انجام شد. درواقع بیمارستانِ دانشگاه ملی تایوان، واحد یونلین، این مجموعه صداها را ظرف 2 سال گذشته جمع‌آوری کرد. تیم تحقیقاتی می‌گوید حدود 200،000 صدای مختلف را از حدود 100 نوزاد تازه متولدشده ضبط و سپس پایگاه داده ای را طراحی کردند.
به گفته‌ی چانگ چوآن یو، سرپرست اصلی تیم، این برنامه چهار نوع گریه نوزاد را از هم تشخیص می‌دهد؛ یعنی گریه خواب‌آلودگی، گرسنگی، درد داشتن و خیس بودن.

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نرم افزاری با قابلیت تبدیل نقاشی و تصویر به صورت سه بعدی یا واقیعت مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی به گریه این کودک می خندد؟!


معلوم نیست این کودک از چه چیزی ترسیده که دارد گریه می کند؟آیا علی دایی دارد به گریه او می خندد؟