دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین صفحه نمایش لمسی ضد باکتری جهان( تصویر )



اخبار,اخبار علمی,صفحه نمایش لمسی ضد باکتری


اخبار علمی - نخستین صفحه نمایش لمسی ضد باکتری جهان

در نمایشگاه کالاهای مصرفی لاس وگاس 2014 نسخه جدیدی از شیشه گوریلا مجهز به یون نقره رونمایی شد که از خاصیت قوی ضد باکتریایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا ، صفحه نمایش تلفن همراه یا تبلت ظاهرا تمیز به نظر می‌رسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که هزاران میکروب از طریق انگشتان دست به صفحات لمسی منتقل شده و باعث گسترش عفونت، بیماری‌های مختلف و حتی اسهال می‌شوند.

برای مقابله با این مشکل، محققان شرکت Corning نخستین صفحه نمایش لمسی ضد باکتری جهان را تولید کرده‌اند که قادر به از بین بردن 99.9 درصد میکروب‌ها است.

در این صفحه نمایش ضد باکتری از یون نقره (ionic silver) استفاده شده است که بر خلاف اسپری‌های ضد باکتری محو نشده و از بین نمی‌رود.

یون نقره یک فعال زیستی (bioavtive)‌ نامیده می‌شود که در تماس با باکتری، آنها را نابود می‌کند، از سمیت کمی برخوردار بوده و برای انسان مضر نیست؛ از یون نقره برای ایجاد سطوح ضد باکتری در بیمارستان ها استفاده می‌شود.

این صفحه نمایش لمسی ضد باکتری نسخه جدیدی از ابر شیشه گوریلا (Gorilla Glass) مجهز به یون نقره است؛ در حال حاضر از شیشه گوریلا در محصولات گلکسی سامسونگ استفاده می‌شود.

این ویژگی ضد باکتریایی بدون ایجاد اختلال در کیفیت تصویر، از رشد جلبک، قارچ، باکتری و کپک پیشگیری می‌کند.

این محصول در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک 2014 در لاس‌وگاس معرفی شده و می‌تواند در آینده برای پنجره‌ها، میزهای ادارات، صفحه نمایش تلفن همراه، تبلت، ماشین حساب و سایر دستگاه‌ها استفاده شود.

اخبار,اخبار علمی,صفحه نمایش لمسی ضد باکتری

مقایسه صفحه لمسی با شیشه معمولی و شیشه ضد باکتری (چپ)

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
گرفتن عكس و گذاشتن دوربین روی صفحه نمایش لمسی و انتقال ان به صفحه نمایش بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون + عکس



نازک‌ترین صفحه نمایش جهان,ساخت صفحه نمایش با حباب صابون

 نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون + عکس
پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند.
پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند. به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آن‌ها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد. امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست.
مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد. دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است. استفاده از این ترکیب استحکام و انعطاف پذیری حباب را تا حدی افزایش می‌دهد که حتی با فرو بردن انگشت نمی‌توان آن را ترکاند.
دانشمندان متوجه شدند که با تغییر بسامد امواج صوتی می‌توانند قابلیت بازتابی حباب صابون و در نتیجه شفافیت تصویر پخش شده بر روی آن را به نحو دلخواه تغییر دهند. دستیابی به این قابلیت از این جهت مهم است که صفحه نمایش‌های مدرن امروزی هیچکدام چنین قابلیتی ندارند.

منبع:iranvij.ir