دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نخستین تلویزیون ۷۷ اینچی جهان مجهز به نمایشگر منحنی



نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات الکترونیکی,نمایشگر منحنی,تلویزیون‌

نخستین تلویزیون ۷۷ اینچی جهان مجهز به نمایشگر منحنی

نخستین تلویزیون ۷۷ اینچی جهان در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات الکترونیکی IFA آلمان رونمایی شد؛ این گیرنده بر خلاف تلویزیون‌های امروزی نمایشگر منحنی دارد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌مگ،شرکت ال‌جی که چندی پیش با عرضه تلویزیون 55 اینچی OLED HDTV بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت، در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات الکترونیکی IFA آلمان از گیرنده تلویزیونی 77 اینچی فوق باکیفیت(UHD) خود رونمایی کرده است که بر خلاف تلویزیون‌های امروزی نمایشگر منحنی دارد.

این گیرنده تلویزیونی منحنی، مبتنی بر فناوری UHD Curved OLED TV ساخته شده است و به گفته شرکت سازنده، نمایشگر 77 اینچی آن محصول یاد شده را به بزرگترین تلویزیون جهان با کیفیت 4K OLED HDTV تبدیل می‌کند.

نمایشگر منحنی این گیرنده تلویزیونی به فناوری ویژه‌ای موسوم به IMAX مجهز شده است و شرکت سازنده می‌گوید که با این فناوری کاربران می‌توانند نسبت به نمایشگرهای تخت، تصاویر را واقعی‌تر مشاهده کنند.

"هاویس ناون"(Havis Kwon) مدیر مرکز تجهیزات سرگرمی ال‌جی در این خصوص گفت: «ال‌جی بسیار خرسند است که به عنوان نخستین شرکت جهان گیرنده تلویزیونی با نمایشگر منحنی را مبتنی بر فناوری UHD Curved OLED TV روانه بازار می‌کند. این تلویزیون 77 اینچی نشان می‌دهد که ما هرگز در توسعه فناوری‌ها یکجا نایستاده‌ایم».

لازم به ذکر است که دو شرکت ال‌جی و سامسونگ از مدت‌ها قبل در زمینه تولید بزرگترین گیرنده تلویزیونی OLED با نمایشگر تخت و منحنی با یکدیگر رقابت داشته‌اند و این اتفاق هم‌اکنون ال‌جی را یک گام به جلو برده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
شهر سخت افزار: اولین تلویزیون منحنی و UltraHD جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین گوشی جهان با نمایشگر منحنی عرضه شد



گوشی با نمایشگر منحنی , گوشی های  سامسونگ

نخستین گوشی جهان با نمایشگر منحنی عرضه شد

پس‌ از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات فراوان، شرکت سامسونگ سرانجام گوشی هوشمند خود مجهز به نمایشگر منحنی را به صورت رسمی معرفی که البته بخش منحنی این گوشی بسیار کوچک بود.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، این گوشی هوشمند Galaxy Round نام دارد و شرکت ساسمونگ برای آن نمایشگر لمسی 4.7 اینچی با کیفیت Full HD Super AMOLED در نظر گرفته است و بدنه گوشی هم با ضخامت کمتر از 8 میلیمتر ساخته شده است و تنها 154 گرم وزن دارد.

این گوشی هم‌اکنون فقط در کشور کره جنوبی فروخته می‌شود و جزییات نهایی قیمت آن هنوز مشخص نشده است. مراجعه به بخش پشتی گوشی نیز نشان می‌دهد که برای این محصول قابلیت پشتیبانی از خدمات شبکه مخابراتی LTE-A در نظر گرفته شده است.

اما آنچه که سامسونگ هنوز در مورد آن توضیح نداده، مزایای استفاده از نمایشگر منحنی در این گوشی هوشمند است که آن را از تمامی محصولات مشابه در بازار جهانی متمایز می‌کند.

در وبلاگ رسمی سامسونگ قابلیت جدیدی برای این گوشی هوشمند معرفی شده است که Roll Effect نام دارد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که پس از لمس لبه منحنی نمایشگر و حرکت انگشت خود به پایین، نمایشگر خود را از حالت آماده‌باش(Standby) به حالت فعال ببرند./فارس