دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نحوه فعال کردن Remote Desktop در ویندوز ۷ و ۸



 ترفند ویندوز ۸  , Remote Desktop

برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند Remote Desktop یا همان RDP چیست باید توضیح دهم که اولین بار در ویندوز XP ابزار Remote Desktop به کاربران ویندوز معرفی شد. شما می توانید با استفاده از ریموت دسکتاپ، کامپیوتر دیگری را بدون نیاز به نشستن پشت آن و از راه دور کنترل کنید. اگر شما می خواهید ابزار ریموت دسکتاپ را در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ مورد استفاده قرار دهید ابتدا باید آن را فعال کنید. در این پست قصد داریم شما را با نحوه فعال کردن Remote Desktop آشنا کنیم. لازم به ذکر است که مراحل گفته شده در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

# ابتدا با استفاده از کلید ترکیبی Win+R پنجره Run را باز کرده و عبارت SystemPropertiesRemote.exe را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.

 

 ترفند ویندوز ۸  , Remote Desktop

 

# بعد از باز شدن کادر محاوره ای System Properties و در زبانه Remote، تیک گزینه زیر را بزنید و بر روی OK کلیک کنید:

Allow remote connections to this computer

 

 ترفند ویندوز ۸  , Remote Desktop

 

# حالا شما باید آدرس IP کامپیوتر را بدست آورید. پنجره Run را باز کرده و عبارت cmd را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. بعد از باز شدن پنجره Command Prompt دستور ipconfig را تایپ کرد و کلید Enter را فشار دهید. با استفاده از این دستور شما می توانید آدرس IP کامپیوتر را بدست آورید.

 

 ترفند ویندوز ۸  , Remote Desktop

 

# تا اینجا مراحل گفته شده باید بر روی کامپیوتر مقصد یا همان کامپیوتری که قصد دارید از راه دور کنترل کنید، انجام شود. حالا به کامپیوتر مبدا بروید و در پنجره Run عبارت mstsc را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. بعد از باز شدن پنجره Remote Desktop Connection آدرس IP کامپیوتر مقصد را وارد کرده و بر روی دکمه Connect کلیک کنید تا به کامپیوتر مورد نظر متصل شوید.

 

 ترفند ویندوز ۸  , Remote Desktop

منبع:hinetwork.ir


ویدیو مرتبط :
نحوه کار با نرم افزار Microsoft remote desktop

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه ساخت کانکشن پرتابل درمحیط ویندوز




نحوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز

 

همان‌‌طور که می‌‌دانید در محیط ویندوز برای اتصال به یک شبکه خاص نظیر اینترنت، بایستی یک کانکشن (Connection) ساخت و از طریق آن به شبکه مورد نظر متصل شد. هنگامی که شما کانکشن را توسط ویندوز می‌‌سازید، کانکشن در قسمت Network Connections قابل دسترسی است. حال فرض کنید می‌‌خواهید این کانکشن را کپی کرده و در یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. چنین چیزی امکان‌‌پذیر نخواهد بود. چاره این کار، ساخت یک کانکشن پرتابل (Portable) یا قابل‌‌حمل است. به طوری که بتوان آن را کپی کرد و در هر محلی استفاده نمود. در این ترفند به معرفی نحوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز XP، ویستا و 7 خواهیم پرداخت.

 

برای این کار:
پیش از هر کاری بایستی اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش پسوند فایل‌‌ها در محیط ویندوز فعال است. بدین منظور از منوی Start به Control Panel بروید. سپس وارد Folder Options شده و در پنجره باز شده به تب View بروید. اکنون اطمینان پیدا کنید گزینه Hide extensions for known file types تیک نخورده باشد. اگر این گزینه تیک خورده بود، تیک آن را بردارید و بر روی OK کلیک کنید.

حال در محیط دسکتاپ یا هر محل دیگری، بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > Text Document را انتخاب کنید.
برای آن یک نام دلخواه انتخاب کنید و پسوند آن را به pbk تغییر دهید (به عنوان مثال Connection.pbk).
اکنون این فایل تازه ساخته شده را اجرا کنید.
خواهید دید که پیغامی ظاهر می‌‌شود که بایستی بر روی دکمه OK کنید.
پنجره جدیدی ظاهر خواهد شد. از اینجای کار نحوه کار کاملاً مشابه ساخت یک کانکشن جدید در ویندوز است. کافی است شبکه‌‌ای که قصد اتصال به آن را دارید را انتخاب کنید و مراحل کار را طی کنید.

دقت داشته باشید به دلایل امنیتی در صورتی که کانکشن را به یک ویندوز دیگر کپی کنید، Username و Password کانکشن، بازیابی نخواهد شد.

منبع:tarfandestan.com