دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نحوه صحیح نگهدارى و مصرف تایر و تیوب


در این مطلب چند نکته در مورد انبار کردن لاستیک و نحوه نگهداری آن می​پردازیم.در نگهدارى طولانى مدت تایر باید به این نكات توجه نمود.


مجله تخت گاز: در مبحث جامع لاستیک در این مطلب چند نکته در مورد انبار کردن لاستیک و نحوه نگهداری آن می​پردازیم.در نگهدارى طولانى مدت تایر باید به نكات زیر توجه نمود:

 حتی​الامكان از نگهدارى تایر برروى زمین آلوده به حلال​هاى نفتى و یا روغن خوددارى شود چون این امر موجب متورم شدن لاستیك و نفوذ روغن یا حلال به داخل اجزاء تایر می​شود. ترجیحا بهتر است تایرها بر روى قفسه​ها و خرك​هاى مخصوص اینكار و به صورت عمودى نگهدارى شوند. به همین دلیل برخی خودروهایی که می​خواهند چند سال یک جا متوقف بمانند را روی جک یا خرک می گذارند.

- از نگهدارى تایر در محیط خیلى گرم خوددارى شود.

- با توجه به این​كه تایرهاى تولید داخل غالبا فاقد پوشش پلاستیكى هستند بهتر است محل نگهدارى آنها طورى انتخاب شود كه از تابش مستقیم آفتاب به آنها پیشگیرى شود.

- از قرار دادن تایرها برروى یكدیگر و به تعداد زیاد در طولانى مدت خوددارى شود، در این حالت حداكثر تعداد تایرهای سبك 10 و تایرهاى سنگین از 8 حلقه نباید بیشتر شود. در صورتى كه به هر دلیل مجبور به انجام این كار هستید هر 2 یا 3 هفته یكبار تایرها را به نحوى دوباره چینى نمایید كه تایرهاى رویى به زیر و تایرهاى زیرى به رو منتقل شوند.

 انباردارى تیوب

در انباردارى تیوب نیز باید به نكات زیر توجه کنید:



- تیوب را دور از مولدهاى حرارت (مثل بخارى و یا رادیاتور) و دور از نور مستقیم و یا حتى غیر مستقیم آفتاب نگهدارى کنید . براى این منظور بهتر است تیوب​ها در داخل كیسه​هاى پلاستیكى سیاه رنگ و یا كارتن نگهدارى شوند.

- از نگهدارى تیوب به​صورت تا خورده در طولانى مدت خوددارى شود. زیرا تیوب از گوشه​هاى محل تاخوردگى دچار ترك خواهد شد. در صورتی​كه ناچار به نگهدارى تیوب بصورت تا زده هستید بهتر است محل تاخوردگى را هر از گاهى عوض نمایید.

- بهترین حالت نگهدارى تیوب بازكردن آن در داخل تایر است. به هر حال براى جلوگیرى از ترك در محل تا خوردگى سوزن تیوب را باز نموده تا كمى هوا در داخل تیوب وارد شود و از شدت تاخوردگى بكاهد.

بالانس مجموعه رینگ و تایر

- تایرى كه بالانس نشده خصوصیات فرمانگیرى نامناسبى داشته و نیز عمر كمى خواهد داشت.علاوه بر آن به سیستم جلوبندى و تعلیق خودرو نیز صدمه می​زند. تایر را به همراه رینگ بالانس نمایید تا هم از زدن تایر (لرزش فرمان) حین رانندگى بكاهید و هم دوام تایر را افزایش دهید.

- لازم است پس از انجام هرگونه پنچرگیرى که تایر از رینگ خارج می​شود نسبت به بالانس مجدد چرخ اقدام شود.

- با توجه به سرعت وخصوصیات خودروهاى جدید، بالانس استاتیك جوابگو نیست و ترجیحا باید چرخ بالانس دینامیك شود . از محكم بودن اتصال سرب به لبه رینگ مطمئن شوید.



رینگ كردن تایر و تیوب

- كنترل رینگ از نظر نداشتن تاب، نداشتن نقاط تیز و برنده در محل تماس با تیوب و سالم بودن لبه​های رینگ لازم خواهد بود.

- براى جلوگیرى از ایجاد چروك تیوب در یك ناحیه و كشیدگى بیش از حد آن در ناحیه دیگر باید دقت شود كه تیوب به​طور یكنواخت به داخل تایر هدایت شده و نیز زدن باد مخصوصا در شروع كار تدریجى باشد.

- لازم است برای جلوگیرى از چسبیدن تیوب به داخل تایر و نیز جابه​جایى راحت​تر آن در داخل تایر از پودر نرم كربنات كلسیم یا پودر تالك استفاده شود. لازم به ذكر است كه درون تایر باید با پودرهاى فو ق​الذكر آغشته شده و از پاشیدن پودر درون تایر خوددارى شود. پودر اضافه درون تایر خود می​تواند باعث پنچرى تیوب گردد.

- در برخى از اندازه​های مینى بوسى یا وانتى لازم است از تیوب​هاى با والو كج استفاده شود. در چنین مواقعى از كج كردن دستى لوله والو خوددارى شود چون احتمال شكستن لوله و نشت هوا وجود خواهد داشت.

- در هنگام رینگ كردن تایر به دایره زرد رنگ روى جداره تایر توجه نمایید، این دایره نشان دهنده محل قرار گرفتن والو تیوب خواهد بود.

- حداكثر میزان باد تایر با توجه به مقادیر توصیه شده برروى دیواره تایر باشد. (در این مورد به​طور جداگانه ماه قبل توضیح دادیم.)

- بهترین شیوه رینگ كردن تایرها استفاده از دستگاه مخصوص این كار است. انجام این امر براى تایرهاى رادیال تیوبلس اجباریست.


ویدیو مرتبط :
‫آیا مصرف سخت پوستان صحیح است؟ چه ماهی مصرف کنیم.‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه شست‌و‌شوی صحیح سبزیجات



 

 

 

نحوه شست‌و‌شوی صحیح سبزیجات چگونه است؟

 


سبزیجات علی رغم فواید بسیار دارای انگل ها و میکروب های خطرناک بیماری زا هستند و در صورت کوتاهی در شستن صحیح، آلودگی روی آنها عوارض جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

 


دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفت وگو با ایسنا گفت:

 

 

با توجه به این که پرورش سبزیجات بعضا با آب‌های آلوده و آب چاه انجام می‌شود و همچنین به علت تماس با خاک و گل و لای، دارای انواع میکروب‌ها و انگل‌های آلوده کننده از جمله سالمونلا هستند که برای انسان بسیار خطرناک هستند؛ البته سبزیجات منابع غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند؛ بنابراین آگاهی از روش صحیح شستن آنها اهمیت بسزایی در سلامتی دارد.

 


وی در ادامه افزود: بهترین روش شستن سبزیجات ابتدا قرار دادن آنها به مدت پنج دقیقه در محلولی حاوی یک یا دو قطره مایع ظرفشویی و یا مواد ضدعفونی کننده است تا تخم انگل‌های چسبیده به سبزیجات لغزنده شود و سپس با انجام چندین بار آبکشی، آلودگی سطح سبزی را پاک کرده و بعد مصرف شود.

 


وی تاکید کرد: باید توجه داشت که مرحله آبکشی سبزیجات به خوبی انجام شده و عاری از هر گونه مواد شوینده شوند.