دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی



 

نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی

 

 

در صورتی که قصد تمیز کردن گلهای زیتنی منزل خود را دارید ابتدا به گیاه نگاه کنید اگر خشک شده بود ارزش تمیز کردن را ندارد اما اگر گیاه زنده است ،  ابتدا از گردگیر یا پارچه نم‌دار برای تمیز کردن برگ‌ها استفاده کنید.

 

یک چهارم پیمانه آب گرم را با کمی شیر بدون چربی مخلوط کنید.هر کدام از برگ‌ها را جداگانه، با اسفنج و مخلوط حاصل تمیز کنید. از آن‌جا که حشرات در زیر برگ‌ها پنهان می‌شوند، تمیز کردن زیر برگ‌ها را فراموش نکنید.برای نتیجه بهتر از مواد پاک‌کننده آماده مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. برای جلوگیری از شکستن و آسیب‌دیدگی ‌گیاه یک دست خود را زیر برگ قرار دهید و با دست دیگر آن را تمیز کنید. برای براق شدن برگ‌ها هرگز از پارافین یا مواد براق‌کننده که منافذ برگ را می‌پوشانند، استفاده نکنید.


ویدیو مرتبط :
پرورش گلهای آپارتمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربي



 

 

ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربي

 

ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربي به استان‌هاي جنوب غربي كشور


پديده غالب براي جنوب غرب كشور در روز پنجشنبه و جمعه، وزش باد و افزايش گردوخاك به سبب وزش باد شديد در شمال عربستان، كويت و جنوب عراق است.

يك كارشناس هواشناسي از ورود دوباره گرد‌و‌غبار از كشورهاي عربستان، كويت و عراق به استان‌هاي جنوب غرب كشور خبر داد و گفت: امروز و فردا ميزان گرد‌و‌غبار در اين استان‌ها تشديد شده و سبب كاهش ديد مي شود. او علت ورود گرد‌و‌غبار به كشور را وزش باد شديد در شمال عربستان، كويت و جنوب عراق دانست.
امير سركرده در گفت و گو با خبرنگار ايلنا گفت: سامانه بارش زايي كه ازامروز وارد كشور شده است بارش باران در مناطق شمال غرب قسمت‌هاي غربي و جنوب غرب كشور را باعث شده است كه با گسترش بارش‌ها به تدريج بخش‌هاي مركز كشور و دامنه‌هاي جنوبي البرز هم تحت تاثير اين سامانه قرار مي‌گيرند و روز جمعه با نفوذ جريانات شمالي بارش برروي سواحل شمالي كشور تشديد مي‌شود و در نيمه غربي و شمالي كشور نيز همچنان بارش باران و افت دما را مشاهده مي‌كنيم.
اين كارشناس هواشناسي تصريح كرد:روز شنبه قسمت‌هاي شمالي و بخش‌هايي از شرق و مركز كشور همچنان بارش دارند.
سركرده گفت: طي اخطاريه صادره از مركز پيش‌بيني امروز پنجشنبه به سبب تشديد بارش باران همراه با تگرگ در برخي از مناطق در جنوب استان‌هاي آذربايجان غربي و برخي از نقاط استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، همدان و زنجان آبگيري معابر عمومي پيش‌بيني مي‌شود.
او ادامه داد: روز جمعه همين شرايط را در استان‌هاي كردستان، كرمانشاه. همدان، مركزي، ايلام، لرستان، چارمحال بختياري، زنجان و قزوين داريم.
اين كارشناس هواشناسي افزود: پديده غالب براي جنوب غرب كشور در روز پنجشنبه و جمعه وزش باد و افزايش گردوخاك به سبب وزش باد شديد در شمال عربستان، كويت و جنوب عراق است.
سركرده در رابطه با وضعيت هواي تهران گفت: تهران هم طي پنجشنبه بعد از ظهر نيمه ابري در اوايل شب در برخي از نقاط استان تهران رگبار، رعد و برق و وزش باد را مشاهده مي‌كنيم.
او ادامه داد: روز جمعه و شنبه هم بارش باران را در تهران شاهدهستيم و شدت بارش‌ها در استان تهران در روز جمعه افزايش مي‌يابد.
اين كارشناس هواشناسي گفت: دماي هواي تهران طي 24 آينده حداقل 16 درجه سانتيگراد و حداكثر 25 درجه سانتيگراد است...../تحلیل:خبرگزاری ایلنا