دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نتایج کنکور اعلام شد



 

 

 

 

نتایج کنکور

 

 

 

نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۸۹ دیشب از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام شد که بر این اساس ۹۸۴ هزار نفر یعنی ۸۹ درصد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته هستند که برای انتخاب رشته باید در روزهای ۱۶ تا ۱۸ مرداد اقدام کنند.

 

۹۸۴ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که این تعداد ۸۹ درصد شرکت کنندگان در کنکور را تشکیل می دهند. مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۶ تا ۱۸ مرداد است اما داوطلبان از ۱۲ مرداد امکان انتخاب رشته به صورت مجازی را دارند.

سیستم انتخاب رشته مجازی از ۱۲ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می شود این سیستم با ۹۰ درصد اطمینان می تواند قبولی داوطلب را پیش بینی کند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش و باجه های پستی سراسر کشور و کتاب و CD انتخاب رشته نیز در اختیار داوطلبان قرار می گیرد ضمن اینکه ویژه نامه انتخاب رشته نیز منتشر خواهد شد.

تصویر پاسخنامه ۵۰ هزار نفر اول گروههای آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانسی و تصویر پاسخنامه ۱۰ هزار نفر اول گروههای آزمایشی هنر و زبان در روز ۱۴ مردادماه بر روی سایت سازمان قرار داده می شود.

سازمان سنجش آموزش همچنین به مدت ۲ روز و به صورت اینترنتی پاسخگوی درخواست ها و سئوالات داوطلبان در خصوص انتخاب رشته است. همچنین مانند سالهای گذشته کارگاههای آموزشی در خصوص انتخاب رشته برای مشاورین دبیرستانها برگزار می شود.

داوطلبان برای انجام انتخاب رشته مجازی باید حق الزحمه ای برابر ۴ هزار تومان از طریق سیستم ATM بانکهای صادرات و ملی پرداخت و به دنبال آن کد رهگیری دریافت کنند.

سازمان سنجش به کلیه اعتراضات داوطلبان کنکور ۸۹ تا قبل از آغاز انتخاب رشته به صورت اینترنتی پاسخ می دهد و پتانسیل مراجعه حضوری داوطلبان را ندارد.

از تعداد کل مجازین به انتخاب رشته در آزمون سراسری امسال، ۱۲۷ هزار و ۳۴۷ نفر در ۲ گروه آزمایشی و ۱۰ هزار و ۵۳۴ نفر در ۳ گروه آزمایشی مجاز به انتخاب رشته شده اند. ظرفیت پذیرش در کنکور امسال بر اساس آنچه در دفترچه های راهنمای منتشر شده است، ۵۰۸ هزار نفر است.

اسامی پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز کنکور امسال دهه اول مهرماه و اسامی پذیرفته شدگان رشته های متمرکز کنکور نیمه اول شهریور منتشر می شود.

، اسامی نفرات برتر کنکور ۸۹ به شرح زیر است:

● گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

نفر اول : اشکان اسمعیلی از تهران

نفر دوم : حمیدرضا عباسپور آزاد از تهران

نفر سوم: فریبرز صالحی از تهران

نفر چهارم: حمیدرضا احمدی نیا از تهران

نفر پنجم :محمدسعید آقامحمد حسین تجریشی از شمیرانات

نفر ششم : رسول شفیع پور چنگایی از تهران

نفر هفتم : محمد صالح نیکورو از کرمانشاه

نفر هشتم : علی یکه خانی از بیرجند

نفر نهم : مریم فرحناک غازانی از تبریز

نفر دهم : آیدین یوسف زاده فرد از تهران

● گروه آزمایشی علوم تجربی

نفر اول: راضیه خزایی از همدان

نفر دوم: مهرناز شهسواری پور از سیرجان

نفر سوم: داود جهانسوز از نوشهر

نفر چهارم: پگاه خالو از شمیرانات

نفر پنجم: سید نیما عبدالتاجدینی از کرمانشاه

نفر ششم: سید سپهر کاظمی از شیراز

نفر هفتم: بابک اسعدپور بهزادی از کرمان

نفر هشتم: پروین کلهر از قم

نفر نهم: بهاره صفی خانی از تهران

نفر دهم: بنفشه شکیبا جهرمی از شیراز

● گروه آزمایشی علوم انسانی

نفر اول: پگاه پزشکی قهفرخی از همدان

نفر دوم: سارا تراب از شیراز

نفر سوم: سیده فاطمه زبرجد از شیراز

نفر چهارم: زهره تیموری از تهران

نفر پنجم: مریم احمدی از تهران

نفر ششم: نیوشا دوراندیش از تهران

نفر هفتم: الهه لطفعلی زاده مهرآبادی از تهران

نفر هشتم: آرش گودرزی از تهران

نفر نهم: رویا رحمانی از پاوه

نفر دهم: طاهره علیزاده معلم از تهران

● گروه آزمایشی هنر

نفر اول: پگاه واعظی از تهران

نفر دوم: پریسا عرب محقی از تهران

نفر سوم: علیرضا احمدی ساعی از تهران.

● گروه آزمایشی زبان های خارجی

نفر اول: بابک اسعدپور بهزادی از کرمان

نفر دوم: سیدمحمد کاظم پور از تهران

نفر سوم: سینا شیعه یان از سبزوار..../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
نتایج اولیه کنکور امروز اعلام می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا، اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد



 

 

 

فردا، اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد

 

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان قطعی اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ گفت: تلاش می کنیم نتایج نهایی این آزمون را فردا چهارشنبه سوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار دهیم.

محمد حسین سرورالدین افزود: داوطلبان می توانند برای اطلاع از نتایج از روز چهارشنبه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز  درباره آزمون کارشناسی ارشد گفت: ۲۱۳ هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ مجاز به انتخاب رشته شده بودند که با احتساب متقاضیانی که در دو رشته شرکت کرده بودند، بالغ بر ۲۲۲ هزار نفر در آزمون مجاز شدند.

وی اظهار داشت: از تعداد کل مجازین آزمون اسامی ۵۰ هزار نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می شود که با احتساب استعدادهای درخشانی که با تأیید سازمان سنجش معرفی می شوند، این تعداد به بیش از ۵۵ هزار نفر خواهد رسید.

خدایی نسبت جنسیتی مجازین در این آزمون را تقریبا ۵۰ به ۵۰ عنوان کرد.

 امتحانات ۱۳۹ کد رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد صبح و بعدازظهر روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۸ برگزار شد...../تحلیل:مهر