دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نانولوله‌هاي کربني؛ محافظ نانوذرات فلزي



 

 

نانو لوله های کربنی

 

فلزي تثبيت شده روي نانولوله‌هاي کربني هستند، دست يابند. نانولوله‌هاي كربني به علت اندازه کوچک، مساحت سطح بالا، وجود حفره توخالي و خصوصيات فيزيکي و شيميايي بي‌نظيرشان، به عنوان بسترهاي نانوذرات فلزي در تهيه کاتاليست‌هاي هتروژن مؤثر بوده و قابل استفاده مجدد براي تعدادي از واکنش‌هاي آلي مفيد هستند. بزرگترين عيب نانولوله‌هاي کربني پايين بودن حلاليت اين مواد است که باعث کاهش واکنش‌پذيري شيميايي آنها مي‌شود. بنابراين اصلاح سطح نانولوله‌ها‌ي کربني با مولکول‌ها يا ماکرومولکول‌هاي مختلف مانند پليمرها، نه تنها باعث کاهش تجمع آنها مي‌شود، بلکه مي‌تواند خواص و ساختار آنها را تا حد زيادي اصلاح نمايد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کاربردهای جادویی نانوذرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبهكاران نقابدار محافظ خودروی حامل...



 

 

تبهكاران نقابدار محافظ خودروی حامل پول بانک را كشتند

 

تبهكاران نقابدار محافظ خودروی حامل پول بانک را كشتند.اعضای باند سارقان مسلح كه در ماه جاری با حمله به خودروی حامل پول بانك در استان بوشهر مرتكب جنایت شده بودند، دستگیر شدند.


اعضای باند سارقان مسلح كه در ماه جاری با حمله به خودروی حامل پول بانك در استان بوشهر مرتكب جنایت شده بودند، دستگیر شدند.

روز ۹ تیرماه به دنبال شلیك های پیاپی چند سارق مسلح مقابل یك شعبه بانك در شهرستان دشتستان، دزدهای نقابدار با محافظان خودروی حامل پول بانك درگیر شده و با هدف قرار گرفتن یكی از محافظان و قتل وی، سارقان مسلح با سرقت پول از خودرو با یك دستگاه خودروی زانتیای بدون پلاك متواری شدند.

در پی این حادثه و گزارش موضوع به مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران با عزیمت به محل تحقیق در این زمینه را آغاز كردند.

با آغاز تحقیقات در این زمینه، یك روز بعد خودروی مورد استفاده سارقان در یكی از محله های دشتستان كشف و با بررسی های بعدی معلوم شد این خودرو كه متعلق به زن جوانی بوده، تابستان سال ۸۷ از سوی ۳ سارق نقابدار سرقت شده و پرونده این سرقت همچنان در پلیس آگاهی در حال پیگیری و تحقیق است.

● در جستجوی سارقان

سرهنگ محمدی یگانه، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این باره گفت: با تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد سارقان می دانسته اند خودروی حامل پول چه زمانی مقابل بانك توقف می كند.

وی یادآور شد: هنگام درگیری مسلحانه با محافظان خودروی پول، علاوه بر قتل یكی از محافظان، یكی از كارمندان بانك نیز هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده است.

رئیس پلیس استان بوشهر تصریح كرد: با جمع بندی اطلاعات و بررسی تخصصی از سوی پلیس آگاهی، ماموران در تحقیقات میدانی خود به جوان ۱۸ساله ای كه از چند ماه پیش به عنوان كارآموز در بانك محل سرقت مشغول به كار شده بود، مشكوك شده و به تحقیق از وی پرداختند.

سرهنگ محمدی یگانه افزود: جوان ۱۸ ساله در تحقیقات مقدماتی اعتراف كرد كه از چند ماه پیش اطلاعات مربوط به بانك و خودروی حامل پول را جمع آوری كرده و در اختیار ۲ همدست دیگر خود قرار داده است تا آنها در فرصت مناسب به این خودرو حمله ور شوند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآور شد: پس از اطلاعات ارائه شده از سوی متهم ۱۸ ساله، مخفیگاه دیگر متهمان شناسایی شد و اعضای این باند تبهكاری در عملیات ویژه دستگیر شدند.

ماموران در بازرسی از مخفیگاه آنان مقداری از پول های به سرقت رفته از خودروی حامل پول را كشف و ضبط كردند.

وی اضافه كرد: این سه متهم در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه خودروی زانتیا و خودروی حامل پول و قتل محافظ اعتراف كردند. تحقیق از اعضای این باند در ارتباط با دیگر جرایم آنها آغاز شده است.ج... /جام جم آنلاین