دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نامه سرگشاده دانشمندان به سازمان ملل برای جلوگیری از توسعه هوش مصنوعی تسلیحاتی



نامه سرگشاده دانشمندان به سازمان ملل برای جلوگیری از توسعه هوش مصنوعی تسلیحاتی

«موسسه زندگی آتی» واقع در بوستون نامه‌ سرگشاده‌ای را به سازمان ملل ارائه داده و از این نهاد بین‌المللی خواسته ممنوعیت‌هایی را برای توسعه هوش مصنوعی تسلیحاتی اعمال کند زیرا این فناوری توانایی هدف‌قراردادن و کشتن را بدون دخالت انسانی خواهد داشت.

این نامه توسط 1000 تن از دانشمندان علم رباتیک و هوش مصنوعی امضا شده است.

نامه مزبور در کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی 2015 ایراد شد و تعدادی از برجسته‌ترین محققان و رهبران صنعتی از جمله استفان هاوکینگ، الون ماسک و نوآم چامسکی از آن حمایت کرده‌اند.

برای تعدادی، هوش مصنوعی خودکار و مسلح به معنای مفاهیم فانتزی است که به دنیای بازی‌های ویدیویی و علمی‌-تخیلی محدود شده‌ است. با این حال، هشدار این نامه سرگشاده بر این موضوع تاکید دارد که چنین فناوری ظرف چند سال آینده واقعا در دسترس خواهد بود و چنانچه بشریت خواهان جلوگیری از تولید معیارهای جدید جنگ‌افزارهای مدرن است، باید اقدام جدی در این رابطه انجام دهد.

به نوشته گیزمگ، بر اساس این نامه، هوش مصنوعی تسلیحاتی را باید پس از ابداع اسلحه و تسلیحات هسته‌ای، به عنوان سومین انقلاب در تسلیحات مدرن به شمار آورد.

بر طبق این نامه، پهپادهای دارای هوش مصنوعی مسلح با توانایی شکار و کشتن انسان‌ها که مستقل از دستورات انسان‌ها عمل کنند، بسیار ارزان و آسان خواهد بود.

این فناوری انجام جنگ‌های نظامی را ارزان‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد و آستانه ایجاد تنش را پایین می‌آورد.

افزون بر این، خارج‌کردن کشتار از حیطه اختیارات انسان‌ها به معنای حذف عنصر همدردی و فرآیند منطقی در آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی است.
اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نخستین بازرسی تسلیحاتی گروه اعزامی سازمان ملل در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه تهدیدآمیز برای نمایندگی ایران در سازمان‌ملل



اخبار, نامه تهدیدآمیز

 

اخبار سیاست خارجی - نامه تهدیدآمیز برای نمایندگی ایران در سازمان‌ملل

بسته ناشناخته ای که حاوی نامه تهدید آمیزی با تمبر پستی رژیم اسراییل بود روز پنج شنبه به وقت محلی به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل مستقر در خیابان سوم نیویورک، ارسال شد که در آن این نمایندگی به حمله میکروبی (ویروسی) تهدید شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان ملل، بر اساس گزارش واصله، در بسته مذکور که به دفتر نمایندگی کشورمان ارسال شده، نامه ای همراه با چند حشره خشک شده قرار داشته که در نامه مذکور آمده است: کسانی که دشمن اسراییل هستند مورد حمله ویروسی قرار می گیرند.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل بلافاصله مراتب را به دستگاه هایی ذیربط کشور میزبان اطلاع داد ، که با ورود ماموران ضد میکروبی و پزشک متخصص بسته و نامه های آلوده با مراقبت های ویژه برای بررسی های بیشتر و جلوگیری از اشاعه احتمالی خطر ویروس ها از نمایندگی خارج گردید.

بر اساس اطلاع خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلا و آلودگی کارکنان نمایندگی منتشر نشده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا