دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

موفقیت دانشمندان در درمان میگرن با عمل زیبایی پلک!



اخبار ,اخبار علمی ,درمان میگرن

اخبار علمی - موفقیت دانشمندان در درمان میگرن با عمل زیبایی پلک!

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که انجام عمل زیبایی پلک می‌تواند در درمان میگرن مؤثر باشد.

 گروهی از محققان، موفقیت بزرگی را در روشی برای بررسی و انتخاب بیماران به منظور یافتن راه درمان موثر و خاص جراحی میگرن به دست آوردند که طی آن 90 درصد بیمارانی که تحت عمل جراحی فشار زدایی اعصابی که در بروز میگرن دخیل هستند، قرار گرفتند احساس رهایی از بیماری و همچنین پاداشی جالب یعنی عمل زیبایی جراحی پلک را دریافت می‌کنند!

این روش می‌تواند جایگزین روش معمول آندوسکوپی _که از طریق لایه‌های زیرین پوست سر انجام می‌شود_ شود؛ طی این روش، فشار زدایی از طریق برش پلک بالایی صورت گرفته و به همان اندازه آندوسکوپی تاثیر درمانی دارد.

به گفته محققان این روش برای بیمارانی خاص که زمینه انجام آن وجود دارد می‌تواند صورت بگیرد و باید زمینه دسترسی برای عمل نقاط مورد نظر وجود داشته باشد.

نتایج این پژوهش در مجله "Plastic and Reconstructive Surgery" منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
درمان میگرن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موفقیت دانشمندان در درمان آرتروز زانو با غضروف بینی



 

درمان آرتروز , آرتروز زانوی

 

دانشمندان سوئیس موفق به ترمیم آسیب‌دیدگی‌ مفاصل زانو با استفاده از غضروف بینی شدند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان سوئیس از غضروف نوك بینی برای تسكین دردهای ورم مفاصل بینی بهره بردند.

این تكنیك می‌تواند در ترمیم منفذهای موجود در پوشش مفاصل زانو موفق عمل كرده و در برخی موارد نیز قادر به ترمیم روزنه‌هایی تا اندازه هشت سانتی‌متر مربع باشد.

شیوه نوین شامل ایجاد وصله غضروف با رشد دادن سلول‌های غضروف بینی درون یك لایه نازك است. این وصله سپس بر روی منفذ غضروف موجود قرار داده می‌شود.

در این درمان، یك نمونه بسیار ریز غضروف، با دو میلی‌متر قطر، از درون بینی گرفته می‌شود. این نمونه به قدری كوچك است كه هیچ نوع بخیه یا آسیب‌دیدگی به زانو را به دنبال نخواهد داشت.

سلول‌های استخراج‌شده قبل از كاشت در درون زانوی فرد با هدف پوشش و ترمیم آسیب‌دیدگی، در آزمایشگاه به مدت چندین روز در لایه‌یی مسطح رشد داده شده می‌شوند.

به این دلیل كه وصله مزبور از سلول‌های خود فرد گرفته می‌شود، هیچ نوع خطر پس زدن پیوند در این درمان وجود ندارد. این موفقیت می‌تواند به بیماران مبتلا به آرتروز شدید زانو و همچنین تاخیر در نیاز به جایگزینی مفصل به مدت چند سال كارآمد باشد.

پزشكان این شیوه را بر روی ده بیمار با آسیب‌دیدگی در ناحیه غضروف زانو از دو تا هشت سانتی‌متر مربع آزمایش خواهند كرد.

طی ماه‌‌های آینده آن‌ها از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی برای نظارت بر این پیوند بینی و چگونگی رشد آن در مقایسه با غضروف موجود در زانو بهره خواهند برد.

پروفسور «آنتونی هولاندر» متخصص مهندسی بافت و روماتولوژی دانشگاه باسل این موفقیت را هیجان‌آور توصیف كرده است.

به باور محققان، سلول‌های غضروف بینی بسیار سریع رشد كرده و آسیب‌دیدگی‌ها را در مقایسه با بافت‌های گرفته شده از سایر اعضای بدن به شكل كارآمدتری ترمیم می‌كنند..... / خبرگزاری ایسنا