دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مواد شوینده شیمیایی را بی رویه مصرف نكنید



 

 

مواد شوینده شیمیایی را بی رویه مصرف نكنید

 

كارشناس آموزش اورژانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پرهیز از مصرف بی رویه مواد پاك كننده شیمیایی از مهمترین اصول پیشگیری ابتلا به عوارض ناشی از اینگونه مواد است.

به گزارش روز یكشنبه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، 'آرزو دهقانی' افزود: بهتر است افراد تا حد ممكن از شوینده هایی كه آسیب كمتری دارد، استفاده كنند.

وی اظهار داشت:‌ مواد شوینده شیمیایی كه بخار تولید می كنند باید از برنامه تمیزكاری حذف شوند یا درصورت استفاده ، فضا بگونه ای باشد كه جریان سریع هوا، بخارها را پراكنده سازد.

كارشناس آموزش اورژانس كشور با تأكید بر خودداری از استفاده مواد شوینده در محیط های دربسته گفت: محصولات شیمیایی و شوینده همواره باید در ظرف اصلی خود نگهداری شوند و از نگهداری این مواد در ظروف مواد خوراكی مانند بطری نوشابه به شدت پرهیز كرد چراكه ممكن است كودكان این مواد را مصرف كنند.

دهقانی، مخلوط كردن مواد شوینده با آب گرم را بدترین حالت استفاده از مواد پاك كننده، نام برد و تصریح كرد: مواد شوینده را نباید در محیط های در بسته ای كه بخار آب وجود دارد، استفاده كرد و هنگام استفاده از فرآورده های شوینده لازم است پنجره ها باز باشد تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

وی افزود: ازمخلوط كردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمك با فرآورده های سفید كننده بطور جدی خودداری شود چراكه بخار و گازهای ناشی از این تركیبات، بسیار سمی و خفه كننده است.

به گفته كارشناس آموزش اورژانس كشور، هنگام شست وشوی حمام و دستشویی تاحد امكان باید از ماسك های محافظ استفاده شود و پنجره ها نیز باز و تهویه هم روشن باشد تا جریان هوا برقرار شود.

دهقانی به بیماران دارای مشكلات تنفسی مانند آسم یا افرادی كه حساسیت ریوی دارند توصیه كرد به هیچ عنوان با مواد شیمیایی در تماس نباشند.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
بررسی مواد شیمیایی و آسیب دیدگان در حمله شیمیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقاومت در برابر انسولین، نتیجه مصرف بی‌رویه مواد غذایی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی


رییس انجمن دیابت ایران گفت:« مواد غذایی بدون قند که حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی با کالری بالا هستند، باعث افزایش وزن و چاقی و مقاومت در برابر انسولین می‌شوند.»

رییس انجمن دیابت ایران گفت:« مواد غذایی بدون قند که حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی با کالری بالا هستند، باعث افزایش وزن و چاقی و مقاومت در برابر انسولین می‌شوند.»



دکتر اسداله رجب اظهار داشت:«افراد دیابتی نباید در مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی زیاده‌روی کنند زیرا مصرف زیاد این مواد باعث اسهال، ناراحتی‌های گوارشی می‌شود ولی در حد اعتدال عارضه‌ای ندارد.»

وی افزود:« مصرف 3 عدد قرص شیرین کننده در روز مشکلی ایجاد نمی‌کند و افرادی که بدون چایی شیرین نمی‌توانند صبحانه بخورند می توانند از این قرص‌ها استفاده کنند ولی به طور کلی خوردن آنها توصیه نمی‌شود.»

رییس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه، مصرف نوشابه‌ ضد قندی برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود، تصریح کرد:«بسیاری از افراد دیابتی به خیال اینکه از مواد غذایی نظیر کیک ،شیرینی شکلات های بدون قند حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی بدون ضرر هستند بی‌رویه این مواد را مصرف می‌کنند.»

دکتر رجب خاطر نشان کرد:« مواد غذایی ضد قند حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی کالری بالایی دارند و باعث افزایش وزن و چاقی می‌شوند و تنها ضد قند بودن برای مصرف کافی نیست، چاقی یکی از عوامل تشدید کننده دیابت است و مصرف بالای محصولات غذایی حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی باعث افزایش قند خون بیماران دیابتی و مقاومت در برابر انسولین می‌شود.»

منبع : Salamatnews.com