دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مهد كودك خطر ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می كند



 

 

مهد كودك خطر ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می كند

 

 

مادران شاغلی كه كودكان خود را در مهد می گذارند باید آگاه باشند كه این اقدام خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرزندان آنها و در سنین بالاتر افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اریك سیگمان، روانشناس برجسته انجمن سلطنتی پزشك در این باره هشدار داد: گذاشتن نوزادان و كودكان در مهد موجب افزایش میزان ترشح هورمون استرس در بدن آنها می شود كه در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را در آنها تشدید می كند.

وی می گوید: گذراندن ساعات طولانی با افرادی غریبه در سالهای نخست زندگی می تواند موجب افزایش ترشح هورمون های استرس در بدن كودك شود و این فاكتور بستر بروز مشكلات دیگر مثل سرفه و سرماخوردگی در كوتاه مدت و بیماری قلبی در طولانی مدت را فراهم می كند.

به گزارش روزنامه تلگراف، این وضعیت به ویژه تا سن ۳ سالگی مشهودتر است و در این سه سال نخست زندگی نیز مغز كودك به سرعت در حال رشد است. افزایش هورمون استرس موسوم به كورتیزول، مقاومت بدن را در برابر عفونت ها كاهش می دهد و در بلند مدت سلامت قلب را نیز به خطر می اندازد..... /   خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
کاهش خطر مرگ توسط بیماری های قلبی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه تحصیلات كم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی



 

 

بیماری قلبی

 

 

در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

یك بررسی آماری گسترده در اروپا نشان می‌دهد: افرادی كه سطح تحصیلات پایین‌تری دارند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی حتی فاكتور تغییرات در الگوی زندگی هم در نظر گرفته شده است.

متخصصان دریافته‌اند كه به طور متوسط نرخ بستری شدن افراد تحصیلكرده در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به امراض قلبی مزمن به مراتب كمتر از افرادی است كه خیلی كم تحصیلكرده و زودتر مدرسه و دانشگاه را رها ‌كرده‌اند.

به گزارش سایت اخبار بین‌المللی آسیا، در این مطالعه، متخصصان 18 هزار و 616 شركت كننده را مدت 31 سال تحت نظر داشته‌اند. در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

آن‌ها حتی با استفاده از چندین پرسشنامه فاكتورهای خطرزا را كه نقش كلیدی در بروز نارسایی و بیماری‌های قلبی دارند، بررسی كردند. این فاكتورهای خطرزا شامل سیگار، الكل، ورزش و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی هستند.

در پایان معلوم شد هر چه میزان سطح تحصیلات افراد بالاتر باشد، احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری قلبی كمتر است و این افراد از عملكرد قلبی مطلوب‌تری برخوردارند..../تحلیل:ایسنا