دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مهار تمام تب‌‌ها با یك پیام



مرورگر اینترنت, ترفند مرورگر, اینترنت‌ اکسپلورر

یکی از امکاناتی که در نسخه‌های جدید مرورگرها از جمله اینترنت‌اکسپلورر به چشم می‌خورد، باز کردن صفحات در تب‌های مختلف به‌جای بازکردن صفحات جدید مرورگر، هنگام مشاهده سایت‌های مختلف است. این قابلیت موجب می‌شود فضای بسیار زیادی روی نوار وظیفه ویندوز اشغال نشود و مدیریت صفحات باز شده نیز آسان ‌شود.

در کنار استفاده از این ویژگی، قابلیت دیگری نیز در مرورگر طراحی شده است که وقتی شما بخواهید صفحه مرورگر را ببندید در صورتی که بیش از یک تب باز باشد پیام هشداری به شما نمایش داده می‌شود و از شما درباره بستن تمام تب‌های باز سوال می‌کند. در چنین شرایطی اگر حواستان به تب‌های دیگر نباشد از آن اطلاع می‌یابید و مانع بسته شدن تب‌ها می‌شوید و در صورت نیاز نیز می‌توانید با موافقت خود، عملیات بسته شدن تمام تب‌ها را ادامه دهید.

در پنجره نمایش این هشدار، گزینه‌ای وجود دارد که با انتخاب آن، این پنجره دیگر نمایش داده نخواهد شد و به‌طور پیشفرض پاسخ موافق برای آن در نظر گرفته می‌شود. اگر این گزینه را انتخاب کرده باشید و حالا بخواهید باردیگر نمایش این پیام هشدار را فعال کنید، باید به روش زیر عمل کنید:

1ـ ابتدا مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.

2ـ از بخش بالا، سمت راست مرورگر، روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده کوچک است کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Internet options را انتخاب کنید.

3ـ با انتخاب گزینه فوق، پنجره تنظیمات مرورگر با نمایش تب General فعال می‌شود. چنانچه این تب در حالت انتخاب قرار ندارد، آن را برگزینند و در بخش Tabs، روی گزینه Settings کلیک کنید.

4ـ در نهایت در پنجره Tabbed Browsing Settings، علامت چک‌مارک کنار عبارت Warn me when closing multiple tabs را فعال کرده و با تایید پنجره‌های فعال، آنها را ببندید.

5 ـ از این پس هرگاه بیش از یک تب در مرورگر شما فعال باشد هنگام بستن مرورگر، پیام هشداری درباره بسته شدن تمام تب‌ها به‌شما نمایش داده خواهد شد.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
مهار پنالتی پیام صادقیان توسط وحید طالب لو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یك روز به تاخیر افتاد



آزمون كارشناسی ارشد فراگیر پیام,ثبت نام  آزمون كارشناسی ارشد فراگیر پیام

ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یك روز به تاخیر افتاد

ثبت نام متقاضیان شركت در آزمون دوره های فراگیر كارشناسی ارشد نوبت سیزدهم دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۲ كه قرار بود از ساعت ۲۰ شب گذشته، یكشنبه ۱۴ مهرماه آغاز شود یك روز به تاخیر افتاد.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: داوطلبان متقاضی شركت در آزمون دوره های فراگیر كارشناسی ارشد نوبت سیزدهم دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۲ می توانند از ساعت ۲۰ امروز، ۱۵ مهرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام كنند.


«حسین توكلی» به داوطلبان توصیه كرد قبل از تهیه كارت اعتباری ثبت نام، مطالب دفترچه راهنمای پذیرش دوره های تحصیلات تكمیلی (دانش پذیری كارشناسی ارشد) نوبت بهمن ماه ۹۲ كه بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد را به دقت مطالعه كنند.


وی هزینه ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد فراگیر پیام نور امسال را ۵۰ هزار تومان اعلام كرد و گفت: پرداخت هزینه ثبت نام صرفا به شیوه اینترنتی و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش با استفاده از كارت های بانكی عضو شبكه شتاب امكان پذیر است.


توكلی تصریح كرد كه هر داوطلب می تواند منحصرا در یك رشته گرایش امتحانی و حداكثر در ۲۰ كدرشته محل از دوره‌های كارشناسی ‌ارشد دانشگاه پیام‌نور ثبت نام كند.


وی ادامه داد:‌ ثبت نام داوطلبان فراگیر كارشناسی ارشد در ۵۳۸ رشته محل از گروه علوم انسانی، ۲۸۹ رشته محل علوم پایه، ۵۶ رشته محل از گروه فنی و مهندسی، ۲۰ رشته محل از گروه كشاورزی و منابع طبیعی و ۱۰ رشته محل از گروه امتحانی هنر صورت می گیرد.


سخنگوی سازمان سنجش به داوطلبان توصیه كرد كه پس از تكمیل تقاضانامه و ثبت‌نام اینترنتی و دریافت كد پیگیری، یك نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت‌نامی خود تهیه كرده و ضمن كنترل دقیق اطلاعات ثبت‌نام شده چنانچه مغایرتی در خصوص مشخصات ثبت‌نامی خود مشاهده كردند از امروز، ۱۴ مهرماه تا دوشنبه، ۲۲ مهرماه ۱۳۹۲ برای ویرایش اطلاعات به سایت سازمان سنجش مراجعه كرده و اصلاحات لازم را به عمل آورند.

**توزیع كارت ورود به جلسه داوطلبان فراگیر كارشناسی ارشد در ۲۷ و ۲۸ آذرماه
توكلی یادآورشد: كارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون دوره های فراگیر كارشناسی ارشد نوبت سیزدهم دانشگاه پیام نور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۳۹۲ به منظور مشاهده و دریافت پرینت بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
وی زمان برگزاری آزمون فراگیر كارشناسی ارشد نوبت سیزدهم دانشگاه پیام نور را روز جمعه، ۲۹ آذرماه ۱۳۹۲ ذكر كرد.

** نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر و تبدیل وضعیت
مشاورعالی سازمان سنجش درخصوص نحوه گزینش دانشجو در دوره های فراگیر پیام نور توضیح داد: نمره نهایی لازم برای قبولی بر اساس تاثیر ۸۰ درصدی میانگین درس های حاصل از آزمون و تاثیر ۲۰ درصدی میانگین معدل مدرك كارشناسی خواهد بود.


وی تاكید كرد: میانگین مدرك كارشناسی برای داوطلبانی كه فارغ‌التحصیل دوره كارشناسی ناپیوسته هستند،حاصل میانگین دو مقطع كاردانی و كارشناسی ناپیوسته درنظر گرفته می شود.


توكلی درباره تغییر وضعیت دانش‌پذیری به دانشجویی در این دوره ها نیز گفت: تغییر وضعیت دانش پذیری به دانشجویی، منوط به احراز شرایط مندرج در بند ۳ دفترچه راهنمای ثبت‌نام (شرایط ثبت‌نام و پذیرش) و همچنین شركت در آزمون‌های پایان نیمسال دانش‌پذیری مشتمل بر ۸ تا ۱۰ واحد درسی و كسب نمره نهایی لازم با توجه به ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های انتخابی متناسب با جدول شماره ۴ دفترچه راهنمای ثبت‌نام خواهد بود.

**شهریه تحصیل پس از پذیرش دانشجویان فراگیر كارشناسی ارشد
براساس شهریه های اعلام شده از سوی دانشگاه پیام نور، داوطلبانی كه بعد از دوره دانش پذیری به عنوان دانشجو وارد دوره های كارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه در بهمن ماه ۹۲ شوند باید شهریه ثابت ۵۴۰ هزار تومانی پرداخت كنند.


در این دوره، شهریه درس های نظری نیز ۵۴ هزار تومان، درس های عملی كم هزینه ۱۶۰ هزار تومان و درس های عملی پر هزینه و پایان نامه ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.


شهریه دوران دانشجویی پس از قبولی در نیمسال دانش پذیری مطابق شهریه های مذكور و براساس تعرفه با افزایش سنواتی ۱۵ درصد مطابق مصوبات هیات امنای دانشگاه پیام نور دریافت خواهد شد. /ایرنا