دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ممنوعیت استفاده نوجوانان از دستگاه‌های برنزه كننده پوست



 

 

 

ممنوعیت استفاده نوجوانان از دستگاه‌های برنزه كننده پوست

 

آكادمی طب اطفال آمریكا در جدیدترین بیانیه خود خواستار ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های برنزه‌ كننده برای نوجوانان زیر 18 سال به منظور پیشگیری از سرطان پوست شد.

بر اساس چندین تحقیق انجام‌شده توسط آكادمی طب اطفال آمریكا، ارتباط قوی بین دستگاه‌های ماوراء بنفش برنزه كردن پوست و سرطان پوست وجود دارد كه از آن جمله می‌توان به ارتباط بین قرار گرفتن بیش از حد كودكان در معرض خورشید و تشكیل نوعی سرطان پوست مهلك به نام "ملانوم " اشاره كرد.

بر اساس هشدار پزشكان آمریكایی، برنزه كردن به شیوه مصنوعی امری رایج در بین نوجوانان است كه طبق آمار به دست آمده 24 درصد از نوجوانان سفید پوست بین 13 تا 19 ساله در كشورهای آمریكای لاتین حداقل یك بار در طول عمرشان از دستگاه‌های برنزه كننده پوست استفاده كرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، تحقیقی دیگر در سال گذشته نشان داد كه 10 درصد از نوجوانان آمریكایی بین 11 تا 18 سال از لامپ‌های برنزه كننده خانگی استفاده كرده‌اند كه بسیاری از آنها را زنان و دختران تشكیل می‌دهند همچنین تابش اشعه ماوراء بنفش برای كودكان و نوجوانان بسیار خطرناك است.

آكادمی طب اطفال آمریكا بر نقش متخصصان و والدین در اطلاع‌رسانی و راهنمایی كودكان و نوجوانان به منظور پیشگیری از سرطان پوست تأكید كرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
در خانه پوست خود را برنزه کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گندزدایی آنی پوست با استفاده از پلاسما



 

 

گندزدایی آنی پوست با استفاده از پلاسما

 

 

استفاده از پلاسمای با دمای پایین برای استریلیزه كردن ابزار و تجهیزات جراحی در عصر حاضر اقدامی رایج به شمار می‌آید. استفاده از این ماده به این سبب صورت می‌گیرد كه پلاسما در سطوح اتمی عمل می‌كند و این قابلیت خیره‌كننده را دارد تا خود را به تمام سطوح برساند‌ حتی به سوراخ بسیار ریز سوزن‌ها.

 


از آن گذشته توانایی قابل توجه پلاسما برای ضدعفونی سازه به تولید عوامل فعال و بیولوژیكی باكتریایی باز می‌گردد كه از آن جمله می‌توان به رادیكال‌های آزاد و نور ماوراء بنفش اشاره كرد.

 


تحقیقات در زمینه این‌كه چگونه و چرا این عوامل فعال بیولوژیكی تولید می‌شوند، دانشمندان را به طراحی و پیش ساخت ۲ دستگاه مبتنی بر پلاسما رهنمون كرده است: یكی برای گندزدایی مؤثر پوست بدن در بیمارستان‌ها و اماكن عمومی‌‌، جایی كه باكتری می‌تواند تهدید جدی برای سلامت به شمار آید و دیگری درمان سریع‌تر زخم‌های مزمن.

 


شاید دانستن این نكته جالب باشد كه ضدعفونی شدن دست‌های یك جراح فرآیندی است كه شامل ۳ دقیقه مالیدن دست‌های آغشته به مواد شوینده به هم و ۵ دقیقه شستن آنها با آب می‌شود كه البته این فرآیند هر روز باید بارها تكرار شود گرچه این كار تبعات منفی نیز به همراه دارد.

 


از جمله این پیامدها می‌توان به استرس‌های آلرژیكی اشاره كرد كه پوست را بشدت تهدید می‌كنند. از این‌رو فرآیند ضدعفونی كردن دست‌ها برای كاركنان بیمارستانی به كاری تقریبا عذاب‌آور تبدیل شده است.

 


به طور متوسط در هر روز كاری، بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار باید عمل گندزدایی پوست دست‌ها صورت گیرد كه با در نظر گرفتن ۳ تا ۵ دقیقه برای انجام هر بار از این كار، می‌توان گفت بین ۳ تا ۵ ساعت از وقت كاركنان بیمارستان‌ها و بخصوص جراحان برای گندزدایی پوست دست‌ها صرف می‌شود!

 


محققان انستیتو ماكس پلانك آلمان با اشراف به این مساله، دستگاه مبتنی بر پلاسمایی ساخته‌اند كه پوست افراد را بسرعت و بدون هیچ‌گونه خطری آن هم تنها در مدت چند ثانیه ضدعفونی می‌كند و در نهایت هر عضو بیمارستانی تنها حدود ۱۰ دقیقه از روز خود را صرف ضدعفونی كردن پوست دست خود می‌كند.

 


دستگاه دوم نیز این امكان را برای پزشكان فراهم می‌كند تا زخم‌هایی كه التیام آنها خیلی كند صورت می‌گیرد‌، بسرعت و با اطمینان خاطر بیشتری ترمیم یابد و در نتیجه بیمار خیلی زود می‌تواند محیط بیمارستان را ترك كند.