دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مقایسه محتوای دو فایل Word با یکدیگر



 

 

 

مقایسه محتوای دو فایل Word با یکدیگر

 


فرض کنید دو فایل Word در اختیار دارید و می‏خواهید بدانید که محتوای این دو فایل چه تفاوت‏هایی با یکدیگر دارد. این موضوع زمانی کاربرد بیشتری دارد که قصد دارید تفاوت‏های نسخه اصلی و یک نسخه اصلاح شده یک متن را دریابید. به ویژه در کارهای گروهی این موضوع بیشتر نیاز می‏شود. جالب است بدانید در نسخه‏های 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنین قابلیتی وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به نحوه مقایسه محتوای دو فایل Word با همدیگر توسط خود نرم افزار Word بپردازیم.

 


برای این کار:
ابتدا نرم‏افزار Word (نسخه 2007 یا 2010) را اجرا نمایید.
اکنون در نوار بالای صفحه به تب Review بروید.
حال در قسمت Compare، بر روی دکمه Compare کلیک کرده و مجدد Compare را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده، در قسمت Original document بایستی فایل Word اصلی و در قسمت Revised document نیز فایل اصلاح شده را انتخاب نمایید. برای این کار بایستی بر روی دکمه پوشه زرد رنگ هر قسمت کلیک کرده و فایل را انتخاب کنید.
با فشردن دکمه More نیز تنظیمات مقایسه نظیر آنچه که باید مقایسه شود و همچنین تنظیمات نمایش تغییرات را می‏توانید صورت دهید.
در پایان با فشردن دکمه OK مقایسه انجام می‏گیرد و نتیجه ظاهر می‏شود.
شما می‏توانید این فایل نتیجه تغییرات را نیز به طور مجزا ذخیره نمایید.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫مقایسه‌ی دو فایل متنی در(word 2013)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استخراج تصاویر از فایل‌های Word به وسیله نرم‌افزار WinRAR



 

آموزش ورد, ترفند کامپیوتر, ترفند ورد

 

نرم‌افزار WinRAR یکی از پرطرفداران نرم‌افزارها جهت فشرده‌سازی فایل‌ها در میان کاربران است. اما شاید برای‌تان عجیب باشد که بدانید به وسیله این نرم‌افزار می‌توانید تصاویر موجود در یک فایل Word را به آسانی استخراج کنید! بدین صورت که اگر قصد ذخیره تصاویر موجود در یک فایل Word را داشته باشید، دیگر نیازی به باز کردن این فایل و ذخیره تک‌تک تصاویر ندارید. بلکه با کمک WinRAR می‌توانید تمامی تصاویر را به راحتی به صورت مجزا ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

برای این کار:
ابتدا اطمینان پیدا کنید در فایل Word مورد نظرتان حتماً تصویری وجود دارد تا بتوان آن را استخراج کرد. همچنین دقت کنید این ترفند فقط بر روی فایل‌های Word نسخه 2007 به بالا امکان‌پذیر است (فایل‌های با پسوند docx) و امکان اعمال این ترفند بر روی فایل‌های Word نسخه 2003 (با پسوند doc) وجود ندارد.

در قدم اول بر روی فایل Word مورد نظر راست کلیک کرده و وارد منوی Open With شوید.
در صورتی که در این منو WinRAR وجود داشت بر روی آن کلیک کنید، در غیر این صورت بر روی Choose default program کلیک کنید.
در پنجره باز شده، بر روی فلش رو به پایین کنار Other Programs کلیک کنید و از لیست نرم‌افزارهای پدیدار شده WinRAR archiver را انتخاب کنید.
سپس تیک گزینه Always use the selected program to open this kind of file را بردارید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با این کار، فایل Word به وسیله نرم‌افزار WinRAR باز می‌شود.
با پدیدار شدن پنجره WinRAR، در محیط برنامه وارد پوشه word و سپس media شوید.
در این پوشه تمامی تصاویر به کار رفته در فایل Word قرار گرفته است. اکنون کافی است تصاویر مورد نظر را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه Extarct To تصاویر را در محل دلخواه ذخیره کنید.

منبع:tarfandstan.com