دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مقاومت آنتی بیوتیک با نانوذرات از بین می رود



اخبار,اخبار علمی, آنتی بیوتیک

با تلاش محققین دانشگاه «کلرادو بولدر» آمریکا روشی برای از میان بردن مقاومت دارویی آنتی بیوتیکی با بکارگیری نانو ذراتی که ۲۰ هزار برابر کوچک تر از موی انسان هستند، ابداع شد.

بر اساس مطالعات انجام گرفته، ۹۲ درصد از سلول های باکتریایی مقاوم در برابر اثرات دارویی با بکارگیری این شیوه نوین کشته شدند.

در همین حال محققین آمریکایی با معرفی «نانوذرات نور فعال شده»، معروف به خال های کوانتوم که شبیه به نیمه رساناهایی که در وسایل الکترونیکی استفاده می شوند هستند، توانستند مقاومت دارویی آنتی بیوتیکی را از میان بردارند.

 

اخبار,اخبار علمی, آنتی بیوتیک

 


محققین دانشگاه «کلرادو بولدر» با استفاده از ذرات کوانتومی که ۲۰ هزار بار از موی بدن انسان کوچک تر هستند موفق به کشتن ۹۲ درصد از سلول های باکتریایی رشد یافته در محیط آزمایشگاهی شدند که مقاوم در برابر اثرات دارویی بودند.

پروفسور «نگپال» سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: با کوچک کردن این نیمه رساناها (خال های کوانتوم) به مقیاس نانو می توان ارتباطاتی در محیط سلولی ایجاد کرد که فقط عفونت را مورد هدف قرار دهند.

همچنین خال های کوانتوم در جای تاریک، غیر فعال و با قرار گرفتن در معرض نور فعال می شوند که این ویژگی محققین را قادر به تنظیم طول موج برای کشتن سلول ها عفونی می کند.

با کنترل خال های کوانتوم می توان عوارض جانبی روش های درمانی را کاهش داد و از میان برد ضمن اینکه بستر را برای مبارزه با HIV و سرطان نیز فراهم می کند.

سالانه ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل عارضه مقاومت دارویی جان خود را از دست می دهند.

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
زنبور، راه حل معضل مقاومت میکروب در برابر آنتی بیوتیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنتی بیوتیک ها را به تاریخ بسپارید، عصر نانوذرات فرا رسیده است!



 

آنتی بیوتیک ها را به تاریخ بسپارید، عصر نانوذرات فرا رسیده است!

 

شاخه تحقیقاتی ارتش آمریکا به دنبال نانوذراتی است که می توانند برای مقابله با بیماری های واگیردار در میان سربازان، جایگزین آنتی بیوتیک ها شوند.

«بیاید آنتی بیوتیک ها را فراموش کنیم و به جای آنها نانوذرات را امتحان کنیم.» این گفته دارپا است؛ شاخه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده که عقیده دارد به جای خرج کردن پول بر روی آنتی بیوتیک های جدید که تنها تا زمانی کار می کنند که باکتری ها در مقابل آنها مقاوم شوند، بهتر است به سراغ معالجه ذره ای سازش پذیر (Adaptable Nanotherapeutics) رفت که به سادگی می تواند با سرایت بیماری ها مقابله کند.

به گزارش نیوساینتیست، این سازمان فراخوانی برای طرح های تحقیقاتی صادر کرده تا بتواند راه هایی بیابد که با استفاده از آر.ان.ای های مزاحم کوچک (siRNA) به جنگ باکتری ها برود. این ضایعات کدهای ژنتیکی به جستجوی تصویر آینه ای خود، مانند باکتری ها، درون سلول ها می گردند و آنها را ساکت می کنند. این کار باعث توقف تولید پروتئین و منجر به مرگ سلول می شود.

دارپا به دنبال ایده هایی برای نانوذرات سازش پذیر است که قابل برنامه ریزی مجدد باشند، تا بتوان در زمان شیوع بیماری در میان سربازان، آنها را روی siRNA های مخصوص بارگذاری کرد.

همانند سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و اینترنت، این نوآوری نیز ممکن است سرآغازی نظامی داشته باشد؛ اما نهایتا به مدلی برای درمان همگانی تبدیل خواهد شد.../خبر آنلاین