دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مغز چگونه شادی می‌كند؟



 

 

مغز

 

 

 

پژوهشگران آمریکایی دریافتند که 12 قسمت از مغز فرد در زمانی که هر نوعی از احساسات عاشقانه را تجربه می‌کند، مواد شیمیایی شادی‌آوری ترشح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج تحقیقات به عمل آمده توسط محققین دانشگاه سیراکوس، تجربه عشق در زندگی منجر به ترشح چهار ماده شیمیایی یا هورمون‌های شادی آوری نظیر دوپامین، اکسی توسین، آدرنالین و وازوپرسین در 12 قسمت از مغز می‌شود، اما قلب نیز در تجربه عشق دخیل است.

پژوهشگران یاد شده تاکید دارند كه هر چند مغز نقش اصلی را در تجربه عشق بر عهده دارد، اما تجربه پیچیده عشق در واقع محصول تعامل دائم قلب و مغز است.

آنان عقیده دارند در تجربه هر نوعی از عشق، بخشی از مغز فعال می‌شود به طور مثال در رابطه عاشقانه مادر و فرزند، قسمت مرکزی مغز درگیر می‌شود.

گفتنی است، بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله "پزشکی جنسی" منتشر شد در صورتی که عشق چهره مخرب خود را نشان دهد، شکل‌گیری استرس‌های روانی و افسردگی تنها پیامدهایی است که می‌توان متصور شد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
استاد رائفی پور: مغز بزرگ - مغز متوسط - مغز کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مغز نوزادان فقط لحظات شادی را به یاد می‌آورد



اخبار,اخبارعلمی ,چگونگی شکل‌گیری احساسات

محققان دانشگاه بریگهام یانگ کشف کردند کودکان بیشتر آنچه موجب احساسات خوب می‌شود را به یاد دارند.

بر اساس تحقیقات جدید مغز نوزادان فقط لحظات شاد را به خاطر می‌آورد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه بریگهام یانگ کشف کردند کودکان بیشتر آنچه موجب احساسات خوب می‌شود را به یاد دارند.

محقق این تحقیق راس فلوم استاد روانشناسی دانشگاه بریگهام یانگ اظهار کرد: افرادی که بر روی مغز نوزادان تحقیق می‌کنند به تفاوت بین تاثیر احساس توجه دارند اما در حال حاضر برای اولین بار چگونگی شکل‌گیری این احساسات و تاثیرات آن در حافظه کودکان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی و همکارانش حرکت چشمان نوزادان پنج ماهه که در جلوی صفحه نمایش رایانه که شخصی با صدای شاد و یا عصبانی صحبت می‌کرد را مورد بررسی قرار دادند. کودکان با قرار گرفتن در برابر هر صدا واکنش سریعی نشان دادند.

محققان برای بررسی بیشتر با هر یک از صداها اشکالی را برای کودکان به نمایش گذاشتند و بعد از بررسی حرکات چشم دریافتند کودکان اشکال مربوط به صداهای مثبت را به خاطر دارند.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم تاثیرات مثبت بر سیستم توجه و برانگیختگی کودک موثر است و با ارتقا این سیستم ما قادر به تقویت پردازش الگوهای هندسی در حافظه کودک خواهیم بود.

نتایج این تحقیق در نشریه رفتارها و بالندگی نوزادان منتشر شده است. 


  اخبار علمی  -  ایسنا