دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معمای پنجه‌های تیز و سفید بر سطح مریخ/عکس روز ناسا



عکس روز ناسا به تصویری عجیب از سطح مریخ اختصاص پیدا کرده است. تصویری که به نظر پنجه‌ای تیز و سفید را بر سطح سیاره سرخ نشان می‌دهد. اما واقعا در سطح مریخ چه خبر است؟

پیش از این تصور می‌شد این پنجه، نمک‌های ته نشین شده‌ی یک دریاچه‌ باستانی است. مطالعات جدید اما نشان می‌دهند که این مواد خاکسترهای آتشفشانی هستند. دانشمندان با مطالعه‌ دقیق رنگ این عوارض متوجه این مسئله شده‌اند.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,سطح مریخ

 

این ماده‌ که رنگ روشن دارد به نظر می‌رسد بر اثر فرسایش از مناطق اطراف جدا شده باشد و نشانگر این است که چگالی خیلی کمی دارد. این عکس حدود ۱۰ کیلومتر از سطح یک دهانه  ۱۰۰ کیلومتری به نام دهانه ی پولاک را نشان می‌دهد و توسط  مدارگرد «مارس ادیسی» (Mars Odyssey) گرفته است.

اخبار علمی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
کشف بزرگ ناسا: وجود قطعی آب روان بر روی سطح مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس جدید ناسا از سطح کره مریخ



اخبار,اخبار علمی, عکس جدید ناسا از سطح کره مریخ

این روزها بازوی روباتیک مریخ‌نورد کنجکاو درحال بررسی یک تپه شنی سیاه بر روی مریخ است. عکس روز ناسا به تصویری با کیفیت و رنگی از این تحقیق اختصاص پیدا کرده است.

این روزها بازوی روباتیک مریخ‌نورد کنجکاو درحال بررسی یک تپه شنی سیاه بر روی مریخ است. عکس روز ناسا به تصویری با کیفیت و رنگی از این تحقیق اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، این تپه شنی تیره‌رنگ که در شمال غرب کوه شارپ قرار گرفته، «تپه شنی نامیب» نام دارد و ارتفاع آن به چهار متر می‌رسد. وزش باد باعث می‌شود این تپه شنی هر سال به اندازه‌ حدود یک متر روی بستر سنگی خود حرکت کند. سمت راست عکس روز ناسا می‌توانید قسمتی از بدنه‌ مریخ‌نورد کنجکاوی را ببینید.

اخبار علمی - مشرق