دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معمای ساخت اهرام مصر حل شد



اخبار,اخبار علمی ,ساخت اهرام مصر

 

اخبار علمی - معمای ساخت اهرام مصر حل شد

پژوهشگران دانشگاه آمستردام هلند موفق به کشف راز جابه‌جایی سنگ‌های 2.5 تنی اهرام مصر شدند.

به گزارش ایسنا، طبق پژوهشی که سایت "PHYSICAL REVIEW LETTERS" به‌تازگی منتشر کرده است، دانشمندان دانشگاه «آمستردام» هلند به این نتیجه رسیدند که مصریان باستان از شن و ماسه مرطوب برای جابه‌جایی قطعه‌های بزرگ سنگ که هریک نزدیک به 2.5 تن وزن دارند، کمک گرفته‌اند.

 

به گزارش شبکه‌ی خبری «اسکای نیوز» امارات، پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که کارگران و برده‌های که در ساخت اهرام مصر به کار گرفته می‌شدند، موظف بودند در محل ساخت هرم‌ها روی شن و ماسه‌ها، آب بپاشند تا کار جابه‌جایی قطعات بزرگ سنگ با سورتمه‌های بزرگ و لبه‌های معکوس آن آسان‌تر انجام شود.

 

آزمایش‌های دانشمندان هلندی نشان می‌دهد، ‌سرعت انتقال سنگ‌های بزرگ با این روش نسبت به جابه‌جایی این قطعات روی شن و ماسه خشک، سه برابر سریع‌تر است.

 

مصریان باستان در سال‌های 2480 تا 2550 قبل از میلاد نزدیک به 138 هرم ساختند. این هرم‌ها در حال حاضر از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی جهان هستند. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ساخت اهرام مصر - قسمت دوم - Timebuilders: Pyramid Rising 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بدل اهرام مصر به دستور آدم فضایی‌ها / تصاویر



کشاورز مکزیکی که مدعی است آدم فضایی‌ها به او دستور دادند هرمی شبیه اهرام ثلاثه در مزرعه‌اش بسازد، دست به کار شده‌است

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مزرعه داری ادعا می‌کند آدم فضایی‌ها از سیاره‌ای بسیار دور به او دستور داده‌اند که او در مزرعه‌اش هرمی بسازد.

البته این کشاورز می‌گوید: این آدم فضایی که چشمانی عسلی رنگ، موهای سفید و نامش هم هرولیکا بود دیده که این فرد در سیاره‌ای که ۲۰ برابر کره زمین است زندگی می‌کند.

آدم فضایی در پاسخ به سوال او درباره نام سیاره گفته او در سیاره نفیلین زندگی می‌کند.


کشاورز مکزیکی این هرم را نزدیک مزر آمریکا ساخت. او با اینکه تهدید شده بود در صورت بیان این داستان برای مردم، تقاصش را پس می‌دهد، موضوع را رسانه‌ای کرد.

کشاورز مکزیکی می‌گوید که آدم فضایی را روز قبل از ملاقاتش در خواب دیده و چون آن روز یک روز قبل از تولد فرزندش بوده، آن نشانه‌ایست که او باید از این هرم مانند فرزندش مراقبت کند.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مصر

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مصر

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مصر

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,مصر

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران