دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی ۵ برنامه ویرایش عکس برای ویندوز ۸



اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

عکاسی یک هنر است و ویرایش عکس , هنری دیگر !
امروزه گروه برنامه های ویرایش عکس , جای خود را در بین کاربران پیدا کرده اند و معمولا در کنار دیگر نرم افزارهای کاربردی یک برنامه برای ویرایش و کار بر روی تصاویر نیز وجود دارد. برای نشان دادن مهارت در ویرایش عکس,  نیاز به دراختیارداشتن ابزار و برنامه های مانند فتوشاپ هستید ,اما همه کاربران نمی خواهند با تنظیمات پیچیده و جزیی و محیطی پر از منو و دکمه های عجیب و غریب روبه رو بشوند, آنها دوست دارند تنها با چند کلیک خلاقیت خود را نشان داده و تصویری شگفت انگیز را خلق کنند. در این مقاله قصد داریم ۵ اپلیکیشن برتر ویرایش عکس در ویندوز ۸ که دارای محیطی ساده و جذاب اما درعین حال قدرتمند هستند را به شما معرفی کنیم.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Aviary
برنامه Aviary یکی از بهترین اپلیکیشن ها در زمینه ویرایش عکس است. با استفاده از ویژگیauto-correction برنامه به صورت خودکار اقدام به بهینه سازی عکس مورد نظر می کند. تنظیم رنگ , کنتراست (contrast) , میزان وضوح و روشنایی تصاویر از ابزارهای مفید برنامه هستند. این اپلیکیشن  علاوه بر ویندوز۸ از طریق سیستم عامل تلفن همراه اندورید و IOS نیزقابل دسترسی است. برای دریافت نسخه تلفن همراه به سایت aviary مراجعه کنید.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Fotor
اگر بخواهیم از لحاظ ابزار و یا ویژگی خاص برنامه های ویرایش عکس را دسته بندی کنیم برنامه Fotor همواره جایگاه بالا را کسب می کند. وجود ابزارهای کامل در کنار طراحی ساده و خلوت برنامه شما را ترغیب به انتخاب آن نسبت به دیگر برنامه می کند. امکان اضافه کردن متن با افکت های زیبا و همچنین پشتیبانی از قابلیت لمسی از ویژگی های Fotor است. برای آشنایی کامل با این برنامه پیشنهاد می کنم مقاله ویندوز۸: با انگشت نقاشی کنید ! را ببینید.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Photo Funia
این یک برنامه ویرایش عکس سرگرم کننده است ,که اجازه می دهد شما از میان یک مجموعه بزرگ قاب و افکت های مختلف هر کدام را که پسندید بر روی تصویر خود اعمال کنید. کافی است ابتدا نوع افکت را که پیش نمایش آن برایتان نشان داده شده انتخاب کنید و سپس عکس مورد نظر خود را بارگذاری کنید. بعد از چند دقیقه بدون نیاز به هیچ تخصص و ابزاری افکت های انتخابی بر روی تصویر اعمال می شود.

از این افکت ها خوشتان آمده, اما برای نصب برنامه به ویندوز ۸ دسترسی ندارید؟ نگران نباشید می توانید از سرویس تحت وبPhoto Funia استفاده کنید. مطمناّ از کار با این برنامه لذت می برید. ; )

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Fhotoroom
Fhotoroom برنامه ای شگفت انگیز است که فیلترهای زیادی را برای کار بر روی تصاویر دراختیار شما قرار می دهد. همچنین انواع سبک و قاب , ابزار انتخاب و برش, قلم مو, تنظیم رنگ,  تنظیم کنتراست و غیره نیز قابل دسترسی است. در واقع، اگر شما عاشق عکاسی هستید و می خواهید کوچکترین جزئیات را نیز تنظیم کنید این برنامه همانی است که به دنبالش هستید.

اموزش عکاسی, نرم افزار ویرایش عکس

Perfect 365
ممکن است با نسخه این برنامه در ویندوز ویستا یا ۷ آشنا باشید. Perfect 365 در واقع شما را قادر می سازد تا با قرار دادن چند نقطه بر روی قسمت های مختلف صورت , بتوانید استایل های گوناگونی را اعمال کنید. برای مثال عکسی زیبا گرفته اید و می خواهید آن را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید , اما شما ناراحت دیده می شوید تا خوشحال ! کافی است نقاط اتصال را انتخاب کنید و در مرحله بعد یا به صورت دستی اقدام به ویرایش کنید و یا از بین استایل های مختلف یکی را برگزینید. همچنین امکان اشتراک گذاری  سریع در فیسبوک و ذخیره سازی در اسکای درایو نیز در دسترس است.

شما می توانید تمامی این برنامه ها را از فروشگاه ویندوز دریافت و نصب کنید, فقط کافی است در کادر جستجو نام هریک را وارد کنید.

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
ویرایش عکس در ویندوز فون 8 - انجمن تخصصی گوشی شاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاپ کردن نگاتیو عکس به وسیله Paint ویندوز



 

چاپ کردن نگاتیو عکس به وسیله Paint ویندوز

 

 

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده‌اید که به وسیله Paint ویندوز که یک ابزار ساده نقاشی و ویرایش تصویر است، می‌توانید نگاتیوهای عکس خود را به عکس‌های رنگی تبدیل کنید؟ و عملأ بدون نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات تخصصی عکاسی نگاتیو‌های خود را چاپ کنید. تنها به وسیله یک دوربین دیجیتال که می‌تواند دوربین موبایل باشد و نرم افزار Paint موجود در محیط ویندوز. البته نتیجه دارای کیفیت بالایی نخواهد بود اما کار شما را راه خواهد انداخت. هم‌اکنون به معرفی این ترفند می‌پردازیم.

ابتدا شما بایستی تصویر نگاتیو خود را وارد کامپیوتر کنید.
برای این‌کار اگر می‌توانید از اسکنر استفاده کنید و یا راه ساده‌تر اینکه توسط دوربین دیجیتال یا دوربین موبایل خود از نگاتیو به شکل دقیق عکس بگیرید. تنها دقت کنید محیط نور مناسبی داشته باشد و فلش دوربین نیز غیر‌فعال باشد. ترجیحأ پشت زمینه تصویر نیز سفید رنگ باشد.
پس از وارد کردن عکس به کامپیوتر، تصویر مورد نظر را به وسیله Paint ویندوز باز کنید.
بدین منظور از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و Paint را انتخاب کنید.
سپس از منوی File بر روی Open کلیک کرده و عکس مورد نظر را Open کنید.
پس از وارد شدن تصویر در محیط Paint، کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+I را زده و یا از منوی Image گزینه Invert Colors را انتخاب کنید.
خواهید دید نگاتیو شما تبدیل به یک عکس رنگی و واضح شده است.
اکنون می‌توانید با استفاده از File > Save as از تصویر رنگی خود خروجی بگیرید.
این‌کار توسط نرم افزارهای پیشرفته‌تر نظیر Adobe Photoshop به شکل حرفه ای‌تر صورت می‌پذیرد.