دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی رشته كاردانی مردم شناسی



رشته مردم شناسی,معرفی رشته مردم شناسی,دروس رشته مردم شناسی

معرفی رشته كاردانی مردم شناسی
مطالعه، حفظ و نگهداری از میراث‌های فرهنگی تنها به صورت آثار ، اشیاء ، بناها و بافت‌های تاریخی جسمی و مادی بدون توجه به ضرورت مطالعه و حفاظت از صورت‌های رفتاری و غیرمادی كامل نیست. در واقع ارزش‌های به یادگار مانده از گذشتگان، امروزه در قالب زندگی جاری و روزمره به صورت اعتقاد و اندیشه، رفتار و كردار، آداب و رسوم و زبان و گفتار نمود دارد.

 

دوره كاردانی مردم‌شناسی یكی از دوره‌های آموزش عالی است كه هدف آن، تربیت متخصصانی است كه بر روی جمعیت‌ها و گروه‌های انسانی مطالعه و پژوهش كنند و بتوانند به كارشناسان ذیربط (مردم‌شناس، جامعه شناس و ...) در امر پژوهش‌های مردم‌شناسی و یافتن ارزش‌ها و نقاط ضعف و قوت جوامع یاری برسانند. فارغ‌التحصیلان این دوره قادر خواهند بود در مراكز و سازمان‌ها و ارگان‌های پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی ذی‌ربط و نیز موزه‌های مردم‌شناسی به صورت كمك‌كارشناس پژوهشی یا اداره كننده بخش‌هایی از واحدها فعالیت نمایند.


درس‌های این رشته در طول تحصیل:
دروس پایه:
كارگاه طراحی پایه، ترسیم فنی، آشنایی با مردم‌شناسی و روانشناسی و روش‌های آن، آشنایی با هنرهای سنتی ایران، آشنایی با باستان‌شناسی و روش‌های آن، تاریخ عمومی ایران، تمثیل‌شناسی.


دروس اصلی:
روش پژوهش و شئونات مردم‌شناسی هنر و تمدن اسلامی، آوانگاری،آشنایی با بررسی‌های مردم‌شناسی در ایران، مردم‌شناسی و ارتباط آن با سایر علوم، مردم‌شناسی در آیینه متون، انسان و بوم، آشنایی با گویش‌های رایج در ایران،‌آشنایی با جمعیت‌های انسانی و مطالعات مردم‌شناسی، آشنایی با منابع و مآخذ مردم‌شناسی، روش گردآوری گویش‌ها، كارآموزی مردم‌نگاری، كارآموزی مردم‌شناسی.

منبع:motaleat.sanjesh.org


ویدیو مرتبط :
معرفی رشته عمران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی رشته كاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی، میكروبی و هسته ای



معرفی رشته های دانشگاهی,معرفی رشته پدافند جنگهای شیمیایی

معرفی رشته كاردانی شیمی و پدافند جنگهای شیمیایی، میكروبی و هسته ای
هدف این رشته تربیت كاردان مقابله با جنگ‌های شیمیایی،‌میكروبی و هسته‌ای است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارگان‌های نظامی به وجود آنها نیاز بسیار دارند.این رشته دارای سه شاخه شیمیایی، میكروبی و هسته‌ای است و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند با كسب مهارت‌های لازم، در زمینه پدافند جنگ‌های شیمیایی، میكروبی، هسته‌ای در سازمان‌های رزمی و دیگر ارگان‌های مرتبط فعالیت نمایند.
درس‌های این رشته در طول تحصیل :
دروس نظامی:
تاكتیك جنگ‌افزار، مدیریت فرماندهی، آیین‌نامه‌ها و سازمان، ارتباط و مخابرات
دروس پایه:
هواشناسی، شیمی عمومی، شیمی عمومی عملی، فیزیك عمومی،‌زیست‌شناسی عمومی، اصول جنگهای شیمیایی، میكروبی و هسته‌ای، روانشناسی و امداد به مصدومین شیمیایی، میكروبی، هسته‌ای ، شناخت حفاظت انفرادی و جمعی شیمیایی ، میكروبی، هسته‌ای ، ریاضیات پایه، مقدمات آمار.
دروس تخصصی شاخه شیمیایی:
حفاظت آزمایشگاهی، شیمی آلی عملی، شیمی تجزیه عملی، شیمی آلی، شیمی معدنی،‌ شیمی تجزیه، بیوشیمی، عوامل شیمیایی جنگی،‌ تأثیر عوامل شیمیایی بر محیط‌زیست، مكانیزم تأثیر عوامل شیمیایی جنگی بر روی موجودات زنده، شناسایی عوامل شیمیایی جنگی (آشكار سازی) ، انبارداری و حمل و نقل و حفاظت از مواد شیمیایی، شناخت و رفع‌آلودگی عوامل شیمیایی، مانور در منطقه آلوده.
دروس تخصصی شاخه میكروبی:
حفاظت آزمایشگاه میكروبی، میكروبیولوژی عمومی، راه‌های انتقال، باكتری‌شناسی رزمی، قارچ‌شناسی رزمی، ویروس‌شناسی رزمی، تك‌یاخته‌های رزمی، بیوشیمی، عملیات خنثی‌سازی، حفاظت جمعی، اصول فرماندهی پدافند، اصول نحوه كاربرد جنگ‌افزارهای میكروبی، مانور میكروبی، ایمونولوژی.
دروس تخصصی شاخه هسته‌ای:
حفاظت ، ریاضیات كابردی، فیزیك پایه، فیزیك جدید، فیزیك هسته‌ای، عوامل هسته‌ای، تأثیرات هسته‌ای، عملیات خنثی‌سازی، حفاظت و آثار اشعه بر محیط،‌حفاظت جمعی، اصول فرمانده و پدافند هسته‌ای،‌ آشكارسازی، ‌مانور.
    
منبع:motaleat.sanjesh.org