دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی بازی BioShock برای آی‌او‌اس


بازی BioShock یک بازی زیبا و در ژانر کلاسیک است و مدت‌هاست که برای کنسول‌ها و پی‌سی منتشر شده است و بسیاری از افراد به اصطلاح بازی‌خور با آن آشنایی دارند.

گویا آی‌تی: در این مطلب قصد داریم یک بازی زیبا و در ژانر کلاسیک برای کاربران آی او اس بپردازیم. نام این بازی BioShock است. این بازی مدت‌هاست که برای کنسول‌ها و پی‌سی منتشر شده است و بسیاری از افراد به اصطلاح بازی‌خور با آن آشنایی دارند.

اما در این بخش قصد داریم تا به بررسی نسخه‌ی منتشر شده این بازی برای کاربران آی او اس بر روی آیپد ایر بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی بازی BioShock برای آی‌او‌اس

بازی به صورت کامل برای سیستم‌عامل آی او اس برگردانده شده است و کاربران آیفون‌ و آیپدها می‌توانند آن را بر روی دستگاه خود نصب نمایند. همانطور که انتظار می‌رفت، با توجه به محبوبیت بازی BioShock در بین کاربران پی‌سی، استقبال بسیار خوبی از آن در فروشگاه اپ استور شده است.

گیم پلی

Bioshock یک بازی اول شخص بوده که در دنیای زیزمینی شهر Rapture به وقوع می‌پیوندد. به دلیل اتفاقاتی که قبل از شروع کار شما در بازی افتاده است، این شهر نابود شده و به دست افرادی که به انسان‌ها شباهت دارند افتاده است. این افراد دقیقا دشمنان شما به حساب می‌آیند. همچنین دشمنان دیگری با نام Big Daddies (پدران بزرگ) نیز در مقابل شما قرار خواهند گرفت. البته این دشمنان گاهی اوقات نیز به کمکتان خواهند آمد.

به گفته سازندگان بازی، تمامی اتفاقاتی که در بازی می‌افتد بر گردن شما خواهند بود و بر اساس انتخاب‌های شما، پایان بازی تعیین خواهدشد. ( گفته می‌شود بازی در مجموع دو پایان مختلفن خواهد داشت)

معرفی بازی BioShock برای آی‌او‌اس

اما کنترل بازی و جنگیدن با دشمنان آنچنان ساده و بچگانه نیست و نیاز به تمرین دارد. شخصیت شما در بازی دارای دو اسلحه است؛ یکی از آن‌ها Plasmids نام دارد که به شما امکان رها کردن الکتریسیته و یا آتش را از دستانتان می‌دهد. سلاح دوم شما نیز نوعی اسلحه معمولی است. گیم‌پلی بازی شما را مجبور به استفاده از هر دو اسلحه خواهد کرد؛ بدین صورت که ابتدا دشمنانتان را با آتش و یا الکتریسیته گمراه کنید و در نهایت با اسلحه خود شلیک نهایی را به آن‌ها بکنید.

البته امکان کشتن دشمنان تنها با یکی از اسلحه‌ها نیز امکان پذیر است اما بهتر است از هر دو استفاده کنید، چرا که در سرعت عمل و کیفیت آن تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

معرفی بازی BioShock برای آی‌او‌اس

برای استفاده از Plamids باید به جمع‌آوری امتیازات خاصی در بازی بپردازید؛‌در واقع این امتیازات حکم خشاب‌های این اسلحه قدرتمند را دارند. در حین بازی می‌توانید اسلحه‌های دیگری را نیز بدست آورید. امکان نگه داشتن تمام این اسلحه‌ها وجود دارد اما تنهای میانبر انتخاب یکی از آن‌ها در صفحه گیم‌پلی قرار خواهد گرفت. همچنین امتیازات دیگری جهت افزایش توانایی‌های‌ خود در مقابله با حملات قابل جمع‌آوری می‌باشند.

معرفی بازی BioShock برای آی‌او‌اس

برای پر کردن جان خود در بازی باید به جمع‌آوری کیت‌های مخصوص در بازی بپردازید.

گرافیک و صدا

جالب است بدانید با این که مدت زمان زیادی از انتشار این بازیی برای پی‌سی می‌گذرد اما هنوز گرافیک خوبی را در این پلتفرم‌ها دارد و این نشان از کیفیت طراحی خوب آن است. اما با این آن، بازی کیفیت همیشگی خود را در آی او اس به نمایش نمی‌گذارد و در این زمینه کمی لنگ می‌زند.

معرفی بازی BioShock برای آی‌او‌اس

خوشبختانه هرچقدر بازی در زمینه گرافیک ضعیف عمل می‌کند، موزیک و صداهای بازی واقعا بی نظیر طراحی و تنظیم شده‌اند. از صدای تیراندازی و دشمنان گرفته تا موزیک بازی همه و همه در سطح مطلوبی قرار دارند.

در مجموع، BioShock یکی از بازی‌های متفاوت و کلاسیک برای کاربران آی‌او‌اس به حساب می‌آید و ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. امیدواریم از این بررسی بهره کافی را برده باشید.

امتیاز: ۷/۱۰

نکات مثبت:داستان جالب، سیستم مبارزه جالب و هیجان انگیز

نکات منفی: گرافیک پایین و قدیمی


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی Bioshock Infinite

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: خلاصه بازی یوونتوس - آ اس رم


یک ورزش:



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.