دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مطمئن‌ترین برندها در بازار موبایل‌های هوشمند



دنیای‌اقتصاد- در بازار پر رونق و داغ موبایل‌های هوشمند برندهای مختلفی حضور دارند که سهم‌های مختلفی از این بازار را در اختیار دارند.

با این حال اما کاربران و خریداران در میان این برندها و مارک‌های مختلف بیشتر به کدامیک اطمینان دارند و ترجیح می‌دهند یکی از مدل‌های این برندها را بخرند؟ این سوالی است که گزارش جدید موسسه تحقیقاتی و نظرسنجی FixYa به آن پاسخ داده است. در این تحقیق 720 هزار و 558 گزارش و نظر کاربران و مصرف‌کنندگان موبایل‌های هوشمند مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از آنجایی که چهار برند اپل، سامسونگ، موتورولا و نوکیا با مجموع سهم 51/75 درصد از کل بازار جهانی موبایل‌های هوشمند
(به گزارش Statcounter.org) بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارند، در این بررسی این چهار برند در نظر گرفته شده‌اند.
در این بررسی برندهای مختلف براساس میزان گزارش ایراد و مشکل و البته در نظر گرفتن سهم بازار آنها، امتیازبندی شده‌اند. به این ترتیب هرچه این امتیازها بیشتر باشند، برندها در جایگاه بهتری از نظر میزان اطمینان کاربران قرار دارند. در نهایت اپل با امتیاز 47/3 به‌عنوان قابل اطمینان‌ترین تولید‌کننده موبایل هوشمند شناخته شده است. بعد از اپل، سامسونگ، نوکیا و موتورولا به ترتیب با امتیازهای 21/1، 68/0 و 13/0 در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
اپل

ایرادهای مطمئن ترین برندهای موبایل , قیمت گوشی
محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شرکت دنیای تکنولوژی حالا مطمئن‌ترین برند بازار موبایل‌های هوشمند هم شده است. سهم بازار اپل از بازار موبایل‌های هوشمند 86/25 درصد بوده و میزان گزارش ایرادات آن به 74 هزار و 163 می‌رسد. از میان این گزارش ایرادات بیشترین مشکل مربوط به عمر باتری موبایل‌های آی‌فون بوده است و بعد از آن ایرادهای مربوط به کمبود قابلیت‌های جدید، عدم امکان شخصی‌سازی، متصل نشدن به Wi-Fi و ایرادات دیگر قرار دارند.
در این گزارش به نقاط قوت موبایل‌های هوشمند شرکت اپل یعنی گوشی‌های آی‌فون هم اشاره شده است. مهم‌ترین این نقاط قوت رابط کاربری بسیار ساده آن است که تمام افراد با هر سنی می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. از نظر کاربران آی‌فون این محصول بسیار قابل اطمینان است که این گزارش هم آن را تایید می‌کند. اکوسیستم اپلیکیشن‌ها که اپل در آن پیشرو است یکی دیگر از نقاط قوت آی‌فون است.
موتورولا

ایرادهای مطمئن ترین برندهای موبایل , قیمت گوشی
این شرکت بزرگ آمریکایی با سهم 81/1 درصدی بازار، 136 هزار و 436 گزارش ایراد داشته است. بیشترین ایرادات گزارش شده درباره موبایل‌های هوشمند این شرکت به ترتیب شامل اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، مشکلات صفحه لمسی، کیفیت بلندگو، کیفیت دوربین و سایر مشکلات بوده است. نقاط قوتی که برای موبایل‌های هوشمند موتورولا در این بررسی‌ها مشخص شده است، مواردی مانند عمر باتری بسیار خوب آنها است که در میان کاربران شهرت دارد. از طرفی طراحی موبایل‌های این شرکت اگرچه از نظر بسیاری چندان زیبا نیست، اما کاملا متمایز و منحصر به فرد است.
سامسونگ

ایرادهای مطمئن ترین برندهای موبایل , قیمت گوشی
این تولیدکننده بزرگ کره‌ای که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل‌های هوشمند آندرویدی جهان هم هست با سهم بازار 69/22 درصدی، 187 هزار و 520 گزارش ایراد دارد. بیشترین این ایرادهای گزارش شده به ترتیب شامل مشکلات میکروفن، مشکلات بلندگو، عمر باتری، داغ شدن دستگاه و مشکلات دیگر هستند. با این حال اما کارشناسان براساس گزارش‌ها و نظرات کاربران به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین نقطه قوت موبایل‌های هوشمند سامسونگ کیفیت خوب نمایشگرهای آنها است. جالب است بدانید که در میان این گزارش ایرادات، هیچ گزارشی از پیکسل‌های مرده یا تصاویر بی‌کیفیت در این موبایل‌های وجود نداشته است. رابط کاربری راحت این گوشی‌ها باعث شده‌اند که کاربران و به خصوص تازه کارهای نه چندان حرفه‌ای، تجربه خوبی از کار با سیستم‌عامل آندروید داشته باشند. درباره گوشی گلکسی اس 3 هم کاربران معتقدند عمر باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن است.
نوکیا

ایرادهای مطمئن ترین برندهای موبایل , قیمت گوشی
یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل که حضور نه چندان قدرتمندی در بازار موبایل‌های هوشمند دارد، با سهم بازار 15/22 درصدی، 324 هزار و 439 گزارش ایراد داشته است. کاربران موبایل‌های هوشمند نوکیا معتقدند که بیشترین مشکلات این گوشی‌ها به ترتیب عبارتند از؛ کند بودن، اکوسیستم ضعیف اپلیکیشن‌ها، عمر‌کم باتری و داغ شدن دستگاه هستند. کارشناسان اما معتقدند که مقاومت و دوام خوب نمایشگر و صفحه لمسی در تست‌های ضربه باعث شهرت موبایل‌های سری لومیای این شرکت شده است و هیچ گزارش ایرادی در این مورد وجود ندارد. رابط کاربری صفحه اصلی این گوشی‌ها با کاشی‌های زنده ویندوزفون نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.... / donya-e-eqtesad.com


ویدیو مرتبط :
Smart Ring حلقه هوشمند برای کنترل موبایل هوشمند در انگشت تان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار موبایل‌های هوشمند روی خط رشد



بخش زیادی از این رشد به کمک رونق بازار این محصولات در کشورهای در حال توسعه به‌دست آمده است.

موبایل‌های هوشمند همچنان پرطرفدار و پرفروش هستند. به همین دلیل هم هست که شرکت‌های تولیدکننده مدل‌های متنوع و مختلفی را به بازار معرفی می‌کنند.

فصل دوم سال جاری میلادی که در روزهای آخر آن هستیم، هم روزهای پررونقی برای بازار جهانی موبایل‌های هوشمند بوده است.


جدیدترین و آخرین بررسی‌های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که این بازار در فصل دوم سال 2015 رشد سالانه 6/ 11 درصدی را تجربه می‌کند تا دومین رکورد صادرات فصلی بالا را برای یک فصل به ثبت برساند.

این گزارش نشان می‌دهد که صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند در فصل دوم سال 2015 به 2/ 337 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان در مقایسه با صادرات 1/ 302 میلیون دستگاهی این محصولات در فصل دوم سال 2014 رشد سالانه 6/ 11 درصدی داشته است. صادرات موبایل‌های هوشمند همچنان روند رشد ثابت خودش را طی می‌کند و البته بخش زیادی از این رشد را به کمک رونق بازار این محصولات در کشورهای در حال توسعه به‌دست آورده است.

 

در کل بازار جهانی گوشی‌های موبایل (شامل موبایل‌های هوشمند و ساده) صادرات جهانی در فصل دوم سال 2015 به 6/ 464 میلیون دستگاه رسیده که این رقم در مقایسه با صادرات 3/ 466 میلیون دستگاهی گوشی‌های موبایل در فصل دوم سال 2014 کاهش 4/ 0 درصدی داشته است.

«آنتونی اسکارسلا» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «رشد کلی بازار موبایل‌های هوشمند تنها به خاطر فروش خوب مدل‌های پرچمدار سامسونگ و اپل نیست، بلکه بیشتر به خاطر فراوانی گوشی‌های ارزان قیمت است که به خاطر عامل کلیدی رشد بازار موبایل‌های هوشمند را تضمین می‌کنند.


اگرچه گوشی‌های رده بالا با سرعت خوبی در بازار کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته به فروش می‌رسند و طرفداران زیادی هم دارند، اما همچنان بازار کشورهای در حال توسعه که توسط تولیدکنندگان محلی پشتیبانی می‌شوند، بیشترین تاثیر را بر روند رشد بازار جهانی موبایل‌های هوشمند دارند. از طرفی صادرات جهانی گوشی‌های ساده هم رو به کاهش است و با این اوصاف شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند با عرضه موبایل‌های هوشمند رقابتی، هر دو بازارهای پیشرفته و در حال توسعه را راضی نگه دارند.

در حالی که بیشتر توجه‌ها در ابتدا به سمت گوشی‌های سامسونگ و اپل جلب می‌شود، بازار موبایل‌های هوشمند در واقع همچنان شاهد ورود تولیدکنندگان تازه واردی است که به رقابتی‌تر شدن این بازار کمک قابل توجهی می‌کنند.


در حالی که تولیدکنندگان چینی به وضوح سهم قابل توجهی از بازار موبایل‌های هوشمند را در اختیار دارند، همچنان به رشد خودشان در این بازار ادامه می‌دهند.


موسسه تحقیقاتی IDC در این تحقیق بیش از 200 برند تولیدکننده موبایل‌های هوشمند را در سراسر جهان بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که بیشتر این تولیدکنندگان روی طراحی و تولید مدل‌های رده پایین و رده متوسط متمرکز هستند.

در میان تولیدکنندگان برتر بازار جهانی سامسونگ همچنان با بیشترین سهم بازار، در جایگاه اول قرار دارد. این در حالی است که این شرکت تنها شرکت حاضر در فهرست پنج تولیدکننده برتر بازار جهانی موبایل‌های هوشمند است که رشد سالانه منفی داشته و صادراتش نسبت به فصل دوم سال 2014 کاهش یافته است. حتی ورود دو مدل Galaxy S6 و S6 edge هم نتوانست تاثیر چشمگیری بر روند رشد سامسونگ در این فصل داشته باشد.


در مقابل اما مدل‌های قدیمی‌تر Galaxy به خاطر کاهش قیمت، فروش سریع تری نسبت به مدل‌های جدیدتر داشته‌اند. حالا همه منتظر عرضه قریب الوقوع Note 5 و احتمالا S6 edge plus هستند که در ماه آگوست به بازار می‌آیند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,بازار موبایل‌های هوشمند

 

اخبار,اخبار اقتصادی,بازار موبایل‌های هوشمند

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد