دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مضرات دیر خوابیدن دختران



 

 

 

مضرات دیر خوابیدن دختران

 

وی گفت: افرادی كه شب دیر می‌خوابند به دلیل بی‌خوابی میل به مصرف صبحانه ندارند و باید خوابكافی داشته باشند تا بتوانند صبح با نشاط از خواب بیدار شوند.

 

به گزارش فارس، یك متخصص تغذیه گفت: دخترانی كه شب‌ها دیر می‌خوابند در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان قرار دارند.

 

سیدضیاءالدین مظهری افزود:‌ دیر خوابیدن دختران را بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان قرار می‌دهد و كم تحركی و استفاده نكردن از آفتاب نیز خطر بروز این بیماری را باز هم بیشتر می‌كند.

 

وی گفت: افرادی كه شب دیر می‌خوابند به دلیل بی‌خوابی میل به مصرف صبحانه ندارند و باید خواب كافی داشته باشند تا بتوانند صبح با نشاط از خواب بیدار شوند.

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: افرادی كه در سنین رشد زود می‌خوابند امكان رشد بیشتری دارند و ذهن و جسم آنها آمادگی بهتری برای انجام كارهای مختلف دارد.

 

مظهری گفت: سم‌زدایی در بدن هنگام شب و خواب اتفاق می‌افتد و با طلوع آفتاب هورمون‌ها فعالیت خود را شروع می‌كنند و همه ساخته‌های بدن در طول شب را استحكام می‌بخشند.


ویدیو مرتبط :
دیر شد دیر شد دیگه خیلی دیر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر دیر خوابیدن در افسردگی



 

 

 

افسردگی

 

مطالعاتی که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که زود خوابیدن، نوجوانان را در برابرافسردگی و فکر خودکشی محافظت می کند.

بنا بر این مطالعات که بر روی نوجوانان 12 تا 18 سال صورت گرفته،احتمال دچار شدن به افسردگی در میان نوجوانانی که بعد از نیمه شب می خوابند 24 درصد بیشتر از نوجوانانی است که قبل از ساعت 10 شب خود را برای خوابیدن آماده می کنند.

که در میان کسانی که کمتر از 5 ساعت در شبانه روز می خوابنداحتمال دچار شدن به افسردگی، 71 درصد بیشتر از کسانی است که مدت 8 ساعت در شبانه روز می خوابند.

این مطالعات مربوط به 15 هزار و500 نوجوان در دهه 1990 مورد بررسی قرار گرفته است.

ساعت خواب قریب به یک چهارم این نوجوانان بعد از نیمه شب بود.ساعات خوابی که برای این گروه سنی مناسب تشخیص داده می شود 9 ساعت تعیین شده است.

 

 

افسردگی

 

این پژوهشگران می گویند از هر 15 نوجوانی که مورد بررسی قرار گرفته اندیک کودک دچار بیماری افسردگی بوده است.

علاوه بر این در میان نوجوانانی که از نیمه شب به بعد خود را برای خواب آماده می کنند این خطر که به خودکشی فکر کنند، 20 درصد بیشتراز نوجوانانی است که از ساعت 10 شب به بعد بیدار نمی مانند.

این بررسی ها همچنین نشان می دهد که افسردگی و فکر خودکشی درمیان نوجوانان دختر، و نیز نوجوانانی که فکر می کنند والدینشان علاقه زیادی به آنان ندارند، بیشتر است.

"خواب با کیفیت خوب می تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری افسردگی و نیز معالجه این بیماری باشد."

خواب کافی، غذای خوب و ورزش منظم به نوجوانان در مقابله با بیماری افسردگی ونیز جلوگیری از آن کمک می کند و به والدین نوجوانان باید اطلاعات لازم برای مراقبت و محافظت فرندانشان در برابر این بیماری داده شود.