دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مشاهده یک نهنگ ناشناخته در سواحل نیوزیلند



نهنگ ناشناخته در سواحل نیوزیلند

نهنگی که تا کنون تقریبا از چشم علم دور مانده بود برای نخستین بار مشاهده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جسد این نهنگ ها که مادر و فرزند نر او هستند، در سواحل نیوزیلند یافت شد.

محققان دانشگاه اوکلند می گویند این نهنگ های دندان دار و منقار دار موسوم به Mesoplodon traversiiگونه ای هستند که پیش از این فقط از روی چند استخوان شناسایی شده بودند.

راشل کانستنتین پژوهشگران دانشگاه اوکلند گفت: این نخستین بار است که این گونه نهنگ که بیش از پنج متر طول دارد به طور کامل مشاهده می شود و خیلی خوش شانس بودیم که دو نمونه از آن ها را یافته ایم.

وی افزود: تا کنون تمام آنچه که درباره این گونه نهنگ می دانستیم از بخشی از اسکلت جمجمه او بود که در نیوزلیند و شیلی طی یک دوره 140 ساله یافته شده بود.

کشف این نهنگ امروز از آن جهت بسیار چشمگیر و قابل توجه است که انسان تا کنون تقریبا از این پستاندار عظیم الجثه دریایی هیچ نمی دانست.

این پژوهشگران ابتدا فکر کردند این نهنگ ها عادی هستند اما بررسی های DNAحاکی از ناشناخته بودن آنها بود.

محققان با مطرح کردن اینکه نمی دانند چرا این گونه دریایی این قدر گریزان بوده است، یک پاسخ احتمالی برای آن دارند و می گویند شاید این نهنگ منقار دار فقط گونه های نهنگی بوده اند که دور از ساحل و در اعماق اقیانوس می زیسته و همان جا نیز می مرده اند و تعداد بسیار اندکی از آنها به ساحل رسیده اند./خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
نیوزیلند؛ به گل نشستن 200 نهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از هواپیمای مالزی: مشاهده شی مشکوک در سواحل استرالیا



اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - اشیاء احتمالی مرتبط با پرواز ام.اچ 370 در سواحل استرالیا کشف شد

مقامات استرالیا روز چهارشنبه از تحقیق در خصوص اشیاء ناشناخته ای خبر دادند که در سواحل جنوب غربی این کشور کشف شده و احتمال می رود مربوط به پرواز ناپدیدشده ام.اچ 370 مالزی باشد.

به گزارش ایرنا، مرکز هماهنگی عملیات جستجوی این هواپیما در شهر پرت استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که این مواد شامل ورق های فلزی با پیچ و مهره است و در 10 کیلومتری شرق آگوستا کشف شده است.

شبکه خبری ای.بی سی استرالیا به نقل از مرکز ایمنی حمل و نقل این کشور اعلام کرد عکس این مواد برای تعیین اینکه آیا با هواپیمای ناپدیدشده مالزی ارتباط دارد در حال بررسی است.

مقامات استرالیایی گفته اند هر چه بیشتر این مواد بررسی می شوند از میزان هیجان تیم کاسته می شود و این به معنی نامرتبط بودن این اشیاء با پرواز ام.اچ 370 است.

پرواز ام.اچ 370 مالزی 17 اسفند ماه با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

47 روز جستجوی ده ها کشور برای یافتن اثری از این هواپیما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

فرستادن زیردریایی بدون سرنشین تا اعماق بیشتر از چهار هزار و 500 متری اقیانوس هند و مکان احتمالی سقوط هواپیما نیز نتیجه بخش نبوده است.

وزیر دفاع استرالیا نیز امروز اعلام کرد این کشور در پی استفاده از تجهیزات قوی تری برای جستجوی اعماق اقیانوس هند و محل احتمالی سقوط بوئینگ 777 مالزی است تا شاید سرنخی بدست آید.

زیردریایی بدون سرنشین بلوفین 21 از آمریکا بیش از 80 درصد از 310 کیلومتر مربع بستر منطقه احتمالی سقوط پرواز ام.اچ 370 در سواحل غرب استرالیا را مورد جستجو قرار داده و یک نقشه سه بعدی از کف اقیانوس بدست آورده است اما هیچ اثری از هواپیما بدست نیامد .

دیوید جانسون وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد این کشور هم اکنون در حال رایزنی و مشاوره با مالزی، چین و آمریکا برای مرحله بعدی عملیات جستجوی این هواپیما ی مالزیایی است و نتیجه آن به احتمال زیاد هفته آینده اعلام می شود.

وی گفت که در مرحله بعدی عملیات جستجو، گام قدرتمندتر برداشته می شود و از دستگاه های قوی تر به منظور عملیات در آب های عمیق تر استفاده خواهد شد.

عملیات جستجو برای یافتن پرواز ام.اچ 370 روز چهارشنبه با 10 فروند هواپیما و 12 کشتی در وسعت 38 هزار کیلومتر مربع و در یک هزار و 600 کیلومتری شهر پرت استرالیا ادامه یافت.
اخبار بین الملل - ایرنا