دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مشاهده لیست کلیه نرم‏افزارهای نصب شده



 

 

مشاهده لیست کلیه نرم‏افزارهای نصب شده

 


تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟

از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟ حال اگر بخواهید نام این برنامه‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند. در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز. این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل اجراست.

 

 

برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید
سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.
پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

product get name,version

مشاهده لیست کلیه نرم‏افزارهای نصب شده

 

پس از وارد کردن این دستور، بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.
در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

product get name

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.
برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:


output:c:\sobbekheir.txt product get name,version/

 

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

 

output:c:\sobbekheir.html product get name,version

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نام sobbekheir که شامل لیست برنامه‏ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.

 



ویدیو مرتبط :
آموزش نصب قالب چک جدید در نرم افزارهای اوراش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش لیست کلیه صفحات مخفی در فایرفاکس 4



 

نمایش لیست کلیه صفحات مخفی در فایرفاکس 4

 

یکی از مواردی که از نسخه‌های قدیمی فایرفاکس در آن به چشم می‌خورد، وجود صفحات مخفی است که با عبارت about شروع می‌شوند. در ترفندهایی نظیر «آدرس‏‌های مخفی فایرفاکس با بهره‏‌گیری از پروتکل about» به معرفی هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم. با عرضه نسخه 4 مرورگر فایرفاکس صفحات مخفی دیگری نیز به آن افزوده شده است. یکی از این صفحات مخفی، صفحه‌ای است که کلیه صفحات مخفی با پروتکل about در آن لیست شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه دستیابی به این لیست بپردازیم.

 

بدین منظور:

کافی است عبارت about:about را در نوار آدرس فایرفاکس 4 وارد کنید.
صفحه‌ای با تیتر About About پدیدار خواهد شد که لیست کلیه صفحات مخفی about در آن به چشم می‌خورد و با کلیک بر روی هر کدام، می‌توان وارد آن شد.

منبع:tarfandestan.com