دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مشاغل در 20 سال آینده تغییر میكند



 

انقراض نانواها ،خرید پا درفوتبال


مشاغل در 20 سال آینده تغییر میكند

 

گزارشی دولتی در انگلستان اعلام می کند پیشرفت های علمی و ادامه یافتن تغییرات جوی می تواند به صورت ناگهانی مشاغل و حرفه های موجود در جهان را تغییر داده و متحول سازد.

بر اساس این گزارش ، باید حرفه هایی مانند قصابی، نانوایی و شمعدانی سازی را فراموش کرد زیرا طی 20 سال آینده مشاغلی مانند کشاورز سطوح عمودی ، خلبان فضایی و سازنده قطعات یدکی بدن انسان جایگزین مشاغل قدیمی خواهند شد. به بیانی دیگر تغییرات سریع آب و هوایی و پیشرفت رو به جلوی علم و فناوری باعث خواهد شد مشاغلی که در حال حاضر ناشناخته و غیر واقعی به نظر می آیند به واقعیت تبدیل شده و از محبوبیت ویژه ای در میان انسانها برخوردار شوند.

شرکت Fast Future از گروهی از متخصصان و اندیشمندانی که آینده بشر را پیش بینی می کنند درخواست کرد پیشرفت احتمالی دانش و نوآوری را قبل از اشاره به مشاغل خاص پیش بینی کنند. نتیجه این بررسی ها لیستی 110 تایی از مشاغل بود که از این میان 20 شغل برای مطالعه انتخاب شدند.

بر این اساس مشاغلی حیاتی مانند پزشکی و کشاورزی به استفاده از رایانه ها و روباتها وابستگی شدیدی پیدا خواهند کرد و مشاغلی که با روابط اجتماعی در ارتباط است گسترش پیدا کرده و از این رو شبکه های اجتماعی نیز رو به پیشرفت بیشتر خواهند گذاشت.

یکی از جالب توجه ترین پیشرفتها در زمینه دانش و مشاغل جدید به واقعیت تبدیل شدن تولید اندامهای بدن انسان است. به این معنی که شغلی به نام تولید کننده اندامهای مختلف بدن به وجود آمده و میزان تقاضا در این صنعت رو به رشد خواهد گذاشت.

فناوری نانو نیز از جمله فناوری هایی است که بر اساس این گزارش پیشرفت قابل توجهی کرده و بیشترین پیشرفت در زمینه تولید نانو قایق هایی برای انتقال داروهایی برای مبارزه با سرطان و سلول های سرطانی خواهد بود.

به گفته مدیر شرکت Fast Future گسترش صنعت تولید اندام های بدن در موارد نظامی بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت اما استقبال اصلی آن به صنعت ورزش و به خصوص فوتبال تعلق دارد.

به گفته وی زمانی که تیمی 80 میلیون پاوند را برای خرید یک بازیکن هزینه می کند با پرداخت دو میلیون پاوند دیگر می تواند یک جفت پای اضافه برای فوتبالیست خود فراهم کند. به این شکل با پیشرفتهای که در زمینه پزشکی به وجود خواهد آمد می توان دریافت که پاها چه زمانی توانایی خود را از دست داده و نیازمند تعویض هستند. به این شکل به جای ماه ها سپری کردن دوران مصدومیت، فوتبالیست پس از تعویض پاهایش می تواند پس از چند روز یا چند هفته به میدان بازی بازگردد.

گسترش گردشگری فضایی، خطر ویروسهای کشنده و تغییرات شدید آب هوایی از عواملی معرفی شده اند که می توانند خلق مشاغلی به نام خلبان فضایی یا راهنمای تور فضایی را تسریع کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، شرکت Fast Future به سفارش وزارت بازرگانی، نوآوری و مشاغل انگلستان این گزارش و لیستی از مشاغل را در راستای کمپین علوم این کشور که از سال گذشته با هدف تشویق دانشجویان برای دستیابی به درک بهتری از دانش و گرایش به مشاغل جدید مورد نیاز آغاز شده است، ارائه کرد.

 

 

منبع : zirmizi


ویدیو مرتبط :
نمایی از کشورمان در 20 سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین مشاغل برای زنان در سال آینده



 

 

برترین مشاغل برای زنان در سال آینده

 

مجله فوربس برترین مشاغل برای زنان در سال آینده میلادی را معرفی کرد.

نشریه معتبر فوربس در آخرین روزهای سال جاری میلادی اقدام به معرفی ۱۰ شغل برتر سال آینده برای زنان کرده و مشاغلی را انتخاب کرده است که زنان بیش از هر شغل دیگری در آنها موفق بوده، احساس راحتی کرده و از آن راضی هستند.

این شغل ها بر اساس میزان رضایت مندی زنان رتبه بندی شده اند.

۱ معلم مقطع پس از راهنمایی

درآمد سالانه: ۵۹ تا ۹۴ هزار دلار

رشد: ۱۵ درصد÷

تقاضا: ۵۵ هزار نفر

۲ باستان شناسی

درآمد سالانه: ۵۴ هزار دلار

رشد: ۲۸ درصد

تقاضا: ۴۵۰ نفر

۳ اقیانوس شناسی

درآمد سالانه: ۷۲ هزار و ۸۰۰ دلار

رشد: ۲۶ درصد

تقاضا: ۱۰۰ نفر

۴ علوم طبیعی

درآمد سالانه: ۱۱۶ هزار و ۲۰ دلار

رشد: ۱۵ درصد

تقاضا: دو هزار نفر

۵ روحانی

درآمد سالانه: ۴۳ هزار و ۹۷۰ دلار

رشد: ۱۳ درصد

تقاضا: ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر

۶ نقشه بردار

درآمد سالانه: ۵۴ هزار و ۸۰۰ دلار

رشد: ۱۵ درصد

تقاضا: دو هزار و ۳۳۰ نفر

۷ مدیر اجرایی

درآمد سالانه: ۱۶۵ هزار دلار

رشد: منفی یک درصد

تقاضا: ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر

۸ زمین شناس

درآمد سالانه: ۸۲ هزار و ۵۰۰ دلار

رشد: ۱۸ درصد

تقاضا: هزار و ۵۰۰ نفر

۹ متخصص پزشکی

درآمد سالانه: ۹۴ هزار و ۹۹۰ تا ۱۶۶ هزار و ۴۰۰ دلار

رشد: ۹ تا ۲۲ درصد

تقاضا: ۳۶ هزار نفر

۱۰ مهنس هوا و فضا

درآمد سالانه: ۹۷ هزار و ۵۰۰ دلار

رشد: ۱۰ درصد

تقاضا: دو هزار و ۲۵۰ نفر

خبرگزارى ایسنا