دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مدیریت میزان استفاده ازکامپیوترتوسط فرزندان



 

 

 

مدیریت میزان استفاده از کامپیوتر توسط فرزندتان

 

والدین همواره در جستجوی راههایی برای تأمین امنیت فرزندان خود هستند. با پیشرفت تکنولوژی نیز نگرانی های پدر و مادر از این بابت بیشتر شده است. یکی از مسائلی که معمولأ در خانواده ها پیش میاید مسئله میزان استفاده از کامپیوتر است. به طوریکه والدین گاهی از استفاده بی رویه از کامپیوتر توسط فرزند خود به ستوه میایند و به روش های منسوخ ترتیبی نظیر جمع آوری کامپیوتر از خانه روی می آورند. برای حل منطقی این مشکل چه باید کرد؟ ویندوز ویستا تا حدودی این مشکل را حل کرده است! شما به عنوان یک پدر یا مادر میتوانید توسط ویندوز ویستا فرزند خود را در استفاده از کامپیوتر محدود سازید. این محدود سازی به معنای استفاده متعادل از کامپیوتر توسط فرزند شماست. به طوریکه در طی یک زمان مشخص در روز یا هفته فرزند شما میتواند از کامپیوتر استفاده نماید. اینگونه نه از نگرانی از بابت درس و مشق او خواهید داشت و نه فرزند خود را از یک منبع که حق طبیعی اوست محروم داشته اید. فراموش نکنید در عصر حاضر فرزند شما بایستی کار با کامپیوتر و اینترنت را فرا بگیرد و نباید به این موضوع به چشم یک مشکل بنگرید. تنها نگرانی ، میزان استفاده متعادل از کامپیوتر است که با استفاده از این ترفند این نگرانی نیز بر طرف میشود.

 

بدین منظور:
شما ابتدا بایستی با یک حساب کاربری که مخصوص شماست و دسترسی Administration دارد وارد ویندوز ویستا شوید.
یک User نیز بایستی مخصوص فرزند خود داشته باشید که دسترسی Standard دارد.
اگر این کار تا به حال انجام ندادید به Control Panel بروید. از بخش User Accounts and Family Safety و قسمت Add or remove user accounts میتوانید حساب کاربری مخصوص فرزند خود ایجاد کنید. (ترفندستان) فراموش نکنید سطح دسترسی او بایستی Standard باشد.
پس از اینکار ، در Control Panel و از همان قسمت User Accounts and Family Safety این بار Set up parental controls for any user را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده ، حساب کاربری فرزند خود را انتخاب کنید.
در صفحه بعدی دقت کنید دو گزینه Parental Controls و Activity Reporting بر روی On تنظیم شده باشد.
سپس بر روی Time Limits در قسمت Windows Settings کلیک کنید.
حال شما میتوانید به سادگی زمان استفاده از کامپیوتر توسط فرزند خود را مشخص کنید.
در جدول نمایش داده شده با انتخاب خانه های مورد نظر در روزهای هفته و ساعت های مختلف میتوانید میزان استفاده را مشخص کنید. دقت کنید خانه های آبی زمان های عدم استفاده و خانه های استفاده زمان های مجاز به استفاده از کامپیوتر را مشخص میکند.
پیشنهاد ما بدین منظور این است که در هر روز اجازه استفاده از کامپیوتر را به فرزند خود بدهید. حال زمان آن بستگی به سخت گیری خودتان دارد.
در پایان کلیه پنجره ها را OK کرده تا تنظیمات ذخیره گردد.

اکنون فرزند شما پس از روشن کردن کامپیوتر در زمان هایی که شما تعیین کرده اید مجاز به استفاده از حساب کاربری خود است. طبعأ بایستی بر روی حساب کاربری خودتان هم پسورد جداگانه بگذارید تا فرزند شما امکان ورود تنها حساب کاربری خود را داشته باشد.
از این پس هنگامی که فرزندتان در زمان های مجاز به حساب کاربری خود وارد شود ، در گوشه سمت راست صفحه ساعتی را مشاهده خواهد کرد که فعال بودن قابلیت Parental Controls یا کنترل والدین را مشخص میکند. هر چقدر به زمان انتهای میزان استفاده نزدیک میشویم نیز هشدار دهنده ای این موضوع را به فرزند شما گوشزد میکند. (ترفندستان) پس از پایان زمان مجاز نیز سیستم اتوماتیک خاموش شده و از حساب کاربری فرزندتان خارج میگردد.

در پایان خواهشمند است نکات تربیتی ذکر شده در لابه لای متن را که حاصل سالها تجربه ما در این زمینه است را جدی بگیرید.

منبع:ترفندستان


ویدیو مرتبط :
سیستم محاسبه تراز مالی مرغداری - میزان سود و زیان - با استفاده سیستم مدیریت مرغداری نوین فارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور: میزان عیدی امسال كارمندان وبازنشستگان



 

 

 

عیدی

 

 

 

لطف‌الله فروزنده در خصوص میزان افزایش عیدی در سال جاری، اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات كشوری عیدی بازنشستگان و كارمندان 385 هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: عید بازنشستگان و كارمندان امسال حدود 385 هزار تومان است.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص میزان افزایش عیدی در سال جاری، اظهار داشت: براساس قانون مدیریت خدمات كشوری عیدی بازنشستگان و كارمندان 385 هزار تومان است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینكه برنامه‌های آینده معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی فقط اجرای دوركاری است، گفت: انتقال 120 شركت از تهران قطعی شده و تاكنون 30 هزار كارمند از تهران خارج شده‌اند.

فروزنده خاطرنشان كرد: 14 برنامه برای ایجاد یك نگاه سیستمی نسبت به تهران داریم و توسعه هرگونه واحد صنعتی در تهران نیز ممنوع شده است...../تحلیل:تابناک