محققان بهترین مسکن برای آرتروز را معرفی کردند

آرتروز,درمان آرتروز,راههای کاهش درد آرتروز,بهترین مسکن برای آرتروز

محققان بهترین مسکن برای آرتروز را معرفی کردند
پژوهشگران دانشگاه بوستون اظهار کردند: مصرف هم زمان روغن ماهی و آسپرین، بهترین مسکن برای کاهش درد مبتلایان به آرتروز است.
براساس مطالعات جدید در دانشگاه بوستون، ترکیب روغن ماهی و آسپرین برای بهبود ورم مفصل و التهابات ناشی از بیماری آرتروز مفید است.
خاصیت ضد التهاب روغن ماهی و آسپرین، پیش از این نیز توسط محققان آمریکایی ثابت شده بود، اما ترکیب این دو، تاثیر مضاعفی در کاهش درد ناشی از بیماری‌های مزمنی مانند آرتروز یا آرتریت روماتوئید دارد.
آزمایشات نشان می‌دهد آسپرین تولید ماده پروستاگلاندین را که باعث ایجاد تورم در مفاصل می شود، متوقف می‌کند و برای درمان بیماری روماتیسم نیز مفید است.
اسیدهای چرب و امگا3 موجود در روغن ماهی نیز به تنهایی انعطاف پذیری مفاصل را افزایش می دهد، اما مصرف آن به طور همزمان با داروی آسپرین، باعث آفزایش تولید مولکولی می شود که در کاهش درد مفاصل موثر است..../isna.ir

محققان ایرانی اشیا را نامرئی کردند!

محققان الگوریتم ریاضی برای حل سریع جداول سودوکو ارائه کردند

دو محقق اقدام به ارائه یک الگوریتم ریاضی کره اند که با استفاده از آن می توان جدولهای سودوکو را به سرعت و بدون حدس زدن حل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زولتان توروسکی محقق شبکه های پیشرفته و ماریا ارسی- راواسز دانشجوی دکترای دانشگاه نوتردام علاوه بر ارائه یک فرمول ریاضی برای حل جدولهای سودوکو علت سخت تر بودن برخی جداول را نسبت به برخی دیگر توضیح داده اند.

تنها مانع این روش این است که شما باید دارای PhD ریاضیات باشید تا درک کنید که در واقع آنها چه مسئله ای را مطرح کرده اند.

توروسکی و ارسی - راواسز که در دانشگاه بیب-بولایی تحصیل کرده اند به عنوان بخشی از تحقیقات خود درباره نظریه بدست آوردن حد مطلوب و پیچیدگی محاسباتی به تحلیل جداول سودوکو پرداختند.

آنها اظهار داشتند که اکثر علاقمندان به سودوکو از سیستم "نیروی بیرحمانه" و میزان زیاد حدس زدن برای حل مسائل استفاده می کنند. از این رو آنها تمام ترکیبهای ممکن اعداد را تا زمانی که جواب صحیح پیدا شود امتحان می کنند، درحالی که این شیوه موفقیت آمیز است، اما امتحان کردن تمام این اعداد محتمل و وقت گیر است.

توروسکی و ارسی - راواسز به جای این روش اقدام به ارائه یک الگوریتم آنالوگ جهانی کرده اند که کاملا قطعی است و نیازی به حدس زدن هم ندارد، همواره به جواب درست می رسد و مهمتر این که سرعت بدست آوردن این پاسخ نیز قابل توجه است.

این محققان همچنین کشف کردند که زمانی که آنها یک مسئله را با الگوریتم آنالوگ خود حل می کنند به دشواری مسئله مرتبط است. این امر موجب شد که آنها یک درجه رتبه بندی برای میزان دشواری یک مسئله یا جدول ارائه کنند.

محققان از یک نفر خواستند جدول سودوکوی آنها را حل کند

درجه دشواری که آنها تعیین کردند از 1 تا 4 متغیر است که این درجه ها همان واژه های ساده، سخت و فوق سخت است که در رابطه با جداول سودوکو اعمال می شود. حل یک جدول با درجه سختی 2 ، نیازمند زمانی 10 برابر حل جدول با درجه سختی یک است.

براساس این سیستم سخت ترین جدول شناخته شده از درجه 3.6 برخوردار و مشخص نیست که آیا جدولی سخت تر از آن هم وجودداشته باشد یا خیر.

این نظریه با مشخص کردن میزان انتخابها برای هر جای خالی آغاز شد

توروسکی و ارسی - راواسز اعتقاد دارند که الگوریتم آنالوگ آنها به طور بالقوه می تواند مورد استفاده مسائل متنوعی در صنعت، علوم رایانه ای و محاسبات زیستی قرار بگیرد.

روش شناسی توروسکی و ارسی - راواسز برای نخستین بار در مجله Nature Physics منتشر شد و سپس کاربرد آن در مجله Nature Scientific Reports انتشار یافت.

دشواری جدولهای سودوکو به عنوان دینامیکهای بی نظم نشان داده شده است