دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

محققان انگلیسی سرعت اینترنت را 50 هزار برابر اینترنت پرسرعت کردند



اخبار علمی,خبر های علمی,اینترنت پرسرعت

محققان کالج دانشگاهی لندن / UCL توانستند با سیستم شبکه سازی جدید روی یک کابل مجرد، سرعتی معادل 1.125 ترابیت بر ثانیه را به دست آورند.

به گزارش خبرآنلاین، با این سیستم، سری کامل شوی تلویزیونی Game of Thrones در کسری از ثانیه دانلود شد.

محققان با غلبه بر معیار سیگنال به نویز SNR و غلبه بر محدودیت ارسال سیگنال روی کابل با تکنیک بهینه‌سازی و افزایش میزان سیگنال مفید در مقابل نویز یا سیگنال مزاحم توانستند به‌سرعت باورنکردنی 1.125 ترابایت برسند که این سرعت 500 هزار برابر سرعت اینترنت پرسرعتی است که ما امروزه استفاده می‌کنیم.

در این راه با کدگذاری حداکثری روی کابل نوری بر محدودیت‌های ارسال و دریافت غلبه شد و تکنیک کاهش نویزی که روی شبکه بی‌سیم استفاده می‌شود را روی کابل نوری پیاده‌سازی کردند.

دکتر رابرت ماهر، مسئول این تحقیق می‌گوید در حال حاضر روی کابل موجود می‌توان تا 100 گیگابیت بر ثانیه را انتقال داد ولی آن‌ها با شبکه نسل آینده و تکنیک‌های بهینه‌سازی انتقال سیگنال کاری کردند که می‌توان تا 1 ترابیت بر ثانیه را انتقال داد و اگر سرعت 24 مگابیت بر ثانیه را به‌عنوان مبنای اینترنت پرسرعت در انگلیس فرض کنیم، این رقم می‌تواند 50 هزار برابر آن قلمداد شود.

 

اخبار علمی,خبر های علمی,اینترنت پرسرعت

 

اخبار علمی,خبر های علمی,اینترنت پرسرعت

 


اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
سرعت بسیار زیاد اینترنت دوبی پرسرعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطعی اینترنت پرسرعت در تهران/ اختلال در ارتباط 137 هزار مشترک



 


ارتباط اینترنت پرسرعت مشترکان مخابرات استان تهران از صبح امروز دوشنبه قطع شده است.

قطعی ارتباط اینترنت مربوط به مشترکان مخابرات استان تهران بوده و دیگر مشترکان اینترنت که سرویس های خود را از شرکتهای ISP و PAP دریافت می کنند با این مشکل مواجه نیستند و ارتباطشان برقرار است.پیگیری خبرنگار مهر از مخابرات استان تهران حاکی از آن است که مشکل مربوط به روتر شرکت ارتباطات زیرساخت است اما برخی نیز بروز رسانی سیستم های مخابراتی را دلیل این قطعی عنوان کرده اند.

مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت وجود این مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت را تایید نکرده اند.

گفته می شود این ارتباط به زودی وصل خواهد شد اما تاکنون اطلاع رسانی رسمی از سوی شرکتهای مرتبط در زمینه این اختلال صورت نگرفته است.

شمار مشترکان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات استان تهران تا 20 شهریور امسال 137600 نفر اعلام شده است..../مهر