محافظت از استخوان‌ فضانوردان با رژیم آلو خشک

اخبار علمی,خبر های علمی,استخوان‌ فضانوردان

آزمایش جدید بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی شامل آلوسیاه یا آلو خشک، استخوان‌های این حیوانات را پس از قرار گرفتن در معرض امواج رادیویی احیا کرده و از تحلیل رفتن آنها جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، روت گلوبوس، در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در مافت فیلد کالیفرنیا اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که یافته‌های ما به احتمال زیاد بر روی انسان‌ها نیز قابل اجرا است.

به عنوان اولین مجموعه از این آزمایشات که در مقاله‌ای که در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده، موش‌ها به طور متوسط با 25 تا 30 آلو در روز تغذیه شدند. تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا مقادیر کمتری از این آلوها هم قادر به محافظت از استخوان‌ها هستند یا خیر، مورد نیاز است.

به گفته محققان آزمایش‌های انسانی شامل تعداد کمتری از این آلوها یعنی در حدود 5 تا 12 عدد در روز بوده که برای سلامت استخوان در زنان یائسه مفید است. این گروه از افراد به طور خاص مستعد پوکی استخوان هستند.

پژوهش‌های قبلی نشان دادند که غذاهای دیگر از جمله خانواده بلوبری، برای کمک به مقابله با اثرات مضر پرتوهای سرطان‌زا مفید هستند؛ اما پژوهش جدید برای اولین بار یک ارتباط بین حفاظت از استخوان‌ها و میوه‌های دیگر را یافته است.

موش‌های دیگر با آنتی‌اکسیدان‌های مختلف تغذیه می‌شدند؛ یک رژیم غذایی که پژوهش‌های قبلی آن را برای مقابله با پرتوهای رادیویی مفید دانستند. اما گلوبوس و همکارانش آنها را به تنهایی برای جلوگیری از تحلیل استخوان مناسب نمی‌دانند.

در پژوهشهای مرتبط، محققان همچنین از موش‌ها برای تعیین اینکه آلو خشک از سرطان روده بزرگ حفاظت می‌کند یا خیر، استفاده کردند.

پژوهش گلوبوس توسط موسسه تحقیقات فضایی پزشکی ملی ناسا حمایت شده است.

آلو خشک حاوی طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها و دیگر اجزای زیست فعال‌ها است. آلو خشک دارای یک ترکیب منحصر به فرد از مواد مغذی است که از استخوان در برابر پرتوهای رادیویی حفاظت می‌کند، اما مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

خانم دکتر بهناز تازش ،خونریزی در استخوان(کبودی استخوان)

خشک کردن زرد آلو ...

برای خشک کردن زرد آلو ، آنها را از وسط دو نیم کرده ، هسته را در آورید و روی سینی فر بگذارید .

فر را داغ کنید و سینی محتوی برگه ها را در فر داغ قرار دهید حرارت فر را به روی حداقل تنظیم کنید .

لای در فر را باز بگذارید و مرتب به آنها سر بزنید و چنانچه لازم است آنها را زیر و روی جا به جا کنید تا نسوزند . وقتی که خشک شدند سینی را از فر خارج کنید .

منبع : TakeDel