دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

متفاوت ترین راه های افزایش عمر



کار سخت، زندگی در کوهستان و انجام کارهای نیک از جمله راه های متفاوت برای داشتن عمر طولانی تر است.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، افزایش طول عمر انسان از جمله مسائلی است که در سالهای اخیر توجه انسان را به خود جلب کرده است. روش های همچون ورزش کردن، دوری از مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین داشتن رژیم غذایی سالم از جمله روشهایی است که متخصین برای افزایش طول عمر پیشنهاد می کنند. اما در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با روشهای متفاوتی برای افزایش طول عمر آشنا کنیم.

 

بازگشت به سوی خدا

متاسفانه امروزه در دنیای ماشینی و زندگی شهری انسان ها از یاد خداوند و جنبه های معنوی زندگی دور شده و بیشتر به یاد ارزشهای مادی زندگی هستند. اما جالب اینجاست که همین انسان تا در مقابل مشکلات و سختی ها قرار می گیرد به ناگاه به یاد خالق هستی افتاده و از او یاد می کند. حتی در جهان غرب نیز که بحث اعتقادات مذهبی به محکمی جوامع شرقی نیست مشخص شده است که امید به زندگی در افراد با ایمان که به عبادت پرداخته و به مکانهایی مثل مساجد و یا کلیساها می روند بیش از سایرین است.

 

یک یا چند زبان خارجی یاد بگیرید

مسلما شکی ندارید که برای داشتن عمری طولانی به یک مغز فعال و پویا نیاز دارید. تحقیقات انجام شده بر روی 200 داوطلب در دانشگاه تورنتوی کانادا نشان داده است که افرادی که می تواند به یک یا چند زبان خارجی صحبت کنند نسبت به دیگران از احتمال کمتری برای ابتلاء به آلزایمر برخوردار هستند. کارشناسان معتقد هستند که این عمل به تقویت توان حافظه و سلولهای مغزی منجر می شود.

 

 

افزایش عمر,راههای افزایش عمر

 

 

زندگی در کوهستان

بر اساس یک تحقیق که در آمریکا صورت گرفته است مشخص شده است که افرادی که در مناطق مرتفع زندگی می کنند از امید به زندگی بالایی برخوردار بوده و رسیدن به سن 100 سالگی در این مناطق به آسانی ممکن است. دانشمندان در توجیه این وضعیت می گویند که اولا هوای کوهستان به دلیل پاکیزگی کمک موثری در تامین سلامت فرد است و در همین حال حرکت در سطوح کوهستانی پس از مدتی به تقویت قلب انسان منجر می شود.

 

کار سخت

در تحقیقاتی که در دهه 20 میلادی بر روی کودکان آمریکایی انجام شد نتایج عجیبی مشاهده شد. این تحقیقات نشان داد که کودکانی که در کودکی بسیار شاد بوده و دغدغه فکری خاصی نداشتند نسبت به دیگران از عمر کمتری برخوردار بودند. این افراد در زندگی بزرگسالی خود نمی توانند به خوبی با استرس و فشارهای محیط کار رو به رو شوند و در آن دوره با فشارهای بیش از حد رو به رو می شوند . پس سعی کنید تا از سنین پایین به کار و فعالیت عادت کرده و خنده و شوخی را در حد مشخصی حفظ کنید.

 

 

 

افزایش عمر,راههای افزایش عمر

 

 

 

استفاده از اعضای جدید بدن

امروزه به مدد تکنولوژی های زیستی جدید انسان توانسته است تا بخش های مختلفی از بدن انسان را به صورت مصنوعی تولید کنند. پوست، قلب و ریه از جمله بخش هایی هستند که به صورت مصنوعی تولید شده و در اختیار انسان قرار می گیرد. با این روش شخص می تواند در صورت بروز مشکلی در آن بخش به تعویض آن اقدام کرده و زندگی را با سلامت پی بگیرد.

 

رژیم گرسنگی

از سال 1934 به این سو دانشمندان با انواع مختلفی از موش ها آزمایشات مختلفی را صورت دادند که در طی آنها به موشها غذای کمی داده می شد. این حیوانات در آستانه گرسنگی کامل قرار می گرفتند اما به مدتی طولانی به زندگی خود ادامه می دادند. این آزمایش بر روی انسان ها نیز انجام شد و در طی آن به گروهی از داوطلبین مواد مغذی لازم برای حیات داده شده اما کالری بسیار کمی در غذای آنها منظور شده بود. این افراد با کاهش احتمال ابتلاء به دیابت و همچنین کاهش فشار خون رو به رو شدند.

 

انجام دادن کارهای خیر

بسیاری از ما تاکنون تجربه انجام دادن یک کار نیک را داشته ایم. معمولا پس از انجام دادن این کار حس خوبی به ما دست می دهد. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد افرادی که به انجام دادن کارهای نیک عادت دارند و یا در گروه هایی که به انجام امور خیریه می پردازند عضویت دارند از طول عمر بیشتری برخوردار هستند./ 

 

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
8 راه برای افزایش عمر گوشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش های افزایش عمر شارژ باتری در Galaxy S5


در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 11 روش برای افزایش عمر باتری دستگاه گلکسی S5 آشنا کنیم.