دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ماست غنی شده با ویتامین D برای قلب مفید است



 

ماست غنی شده با ویتامین D برای قلب مفید است

 

متخصصان دانشگاه علوم پزشكی ایران در یك مطالعه جدید اعلام كردند كه مصرف مداوم ماست غنی شده با ویتامین D، سطح كلسترول را بهبود می بخشد و برای قلب مفید است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مجله تخصصی BMC چاپ انگلیس با انتشار این مطالعه به نقل از دكتر «سكینه شب بیدار» در این باره آورده است: عدم مصرف ویتامین D به میزان كافی روی جداره داخلی عروق خونی تاثیر نامطلوب می گذارد و در نهایت منجر به تصلب شرائین و بروز بیماریهای قلبی و عروقی می شوند.

به گزارش یونایتدپرس، نتایج این بررسی ها نشان داد افرادی كه از ماست غنی شده با ویتامین D در این آزمایشات استفاده كردند میزان كلسترول بد خونشان كاهش و میزان كلسترول خوب در خون آنها افزایش یافت..... /  خبرگزارى ایسنا

 



ویدیو مرتبط :
‫5 غذای غنی از ویتامین دی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مصرف ویتامین D برای سلامت قلب مفید است



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,ویتامین

طبق مطالعه اخیر دانشمندان، سطح پایین ویتامین D می تواند به پیش بینی خطر بروز مشکلات قلبی عروقی در افراد کمک کند.

به گزارش مهر، طبق مطالعه محققان موسسه قلب مرکز پزشکی اینترمانتین آمریکا، سطح پایین ویتامین D احتمال بروز مشکلات قلبی نظیر حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی و مرگ را به همراه دارد.

هایدی می، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه دریافتیم سطح پایین ویتامین D با پیامدهای ضعیف قلبی-عروقی همراه است.»

در این مطالعه ۴۲۰۰ شرکت کننده بین رده سنی ۵۲ تا ۷۶ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند. یک چهارم این افراد مبتلا به دیابت و ۷۰ درصد مبتلا به بیماری عروق کرونر بودند. محققان با آزمایش ویتامین D بر روی این افراد دریافتند در صورت کمبود این ویتامین، احتمال وقوع بیماری های مضر قلبی-عروقی امکان پذیر است.

به گفته محققان، ویتامین D یکی از مهم ترین ماده مغذی مورد نیاز بدن ماست. مطالعات اخیر نشان می دهد معمولا کمبود این ویتامین در ۶۹ درصد جمعیت رایج است.

 

اخبار پزشکی - مهر