دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لبخند بزنید تا بهتون بگم چرا ?



 

لبخند بزنید تا بهتون بگم چرا

 


▪ لبخند جذابتان می کند


همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

 

 

▪ لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد


دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می زند.

 


▪ لبخند مسری است


لبخند زدن برایتان شادی می آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.

 


▪ لبخند زدن استرس را از بین می برد


وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

 


▪ لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند


به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

 


▪ لبخند زدن فشارخونتان را پایین می آورد


وقتی لبخند می زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.

 

 

▪ لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند


تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود. می توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است.

 

 

لبخند بزنید تا بهتون بگم چرا

 


▪ لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می دهد


عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید.

 


▪ لبخند زدن باعث می شود موفق به نظر برسید


به نظر می رسد که افرادیکه لبخند می زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند.

 


▪ لبخند زدن کمک می کند مثبت اندیش باشید


لبخند بزنید. حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که "زندگی خوب پیش می رود". پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.

 

 

خوب حالا کجا؟لبخند بزن بعد برو


ویدیو مرتبط :
فقط میتونم بهتون بگم ببینید خیلی قشنگه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به سرطان لبخند بزنید




 

سرطان

پدر بزرگم را یادم هست كه دیگر موی بر سر نداشت، استفراغ، ‌استفراغ، ‌استفراغ می‌كرد.

پدربزرگم را یادم هست كه هرروز صبح كشان كشان به بیمارستان می‌بردندش و عصرها غمگین‌تر از صبح باز می‌گرداندنش، خیلی كوچك بودم اما پدربزرگم را یادم هست كه آنقدر گریه كرد تا مرد. گفتند از سرطان مرده است اما من می‌دانستم كه از گریه مرده است.

بعد بزرگ شدم در سال‌های آغازین دبیرستان روزی دوستی گریه كنان به مدرسه آمد و گفت پدرم سرطان دارد پدرت اگر گریه نكند خوب می‌شود دوستم از من ناراحت شد سرطان درمان ندارد.

پدرش روانشناس بود گریه نكرد یك سال بعد دوستم را در خیابان دیدم با ترس حال پدرش را پرسیدم گفت: گریه نكرد و خوب شد.

بعد بغلم كرد و بابت آن روز كذایی در یك سال قبل عذرخواهی كرد.

چند ماه پیش در شبكه چهارم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه مستند با كسانی صحبت می‌كردند كه خودشان را از سرطان، این بیماری صعب العلاج نجات داده بودند، كسانی كه به سرطان لبخند زده بودندوبر آن پیروز شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز روز جهانی سرطان است كه امسال به سرپرستی اتحادیه بین‌المللی مبارزه با سرطان و اعضای آن و نیز با حمایت سازمان جهانی بهداشت، سطح آگاهی عمومی در زمینه نحوه پیشگیری از این بیماری را افزایش خواهد داد.

موضوع جدین این روز روی این مفهوم متمركز می‌شود كه چگونه می‌توان خطر بروز سرطان را از طریق اقدامات ساده مربوط به استعمال دخانیات، مصرف الكل، تماس با آفتاب، وزن سالم و محافظت در برابر عفونت‌های سرطان‌زا و میزان قابل توجهی كاهش داد.

سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز هشدار داد كه طبق آخرین آمار نرخ سالانه مرگ و میر جهانی بر اثر سرطان رو به افزایش است تا اگر اقدام پیشگیرانه فوری انجام نمی‌گیرد از ۶/۷ میلیون مورد در سال‌جاری ۱۷ میلیون در سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد. آمارها نشان می‌دهد كه خوشبختانه تقریبا در ۴۰ درصد از موارد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

همچنین این سازمان محاسبه كرده است كه از هر ۸ قربانی بیماری در جهان یك مورد براساس سرطان كه بیش از مجموعه قربانیان ایدز، سل و مالاریا است اما این مرگ و میر‌ها قابل پیشگیری است.

این سازمان در گزارش جدید آماری خود اضافه كرد پیش از ۱۲ میلیون مورد ابتلا به سرطان هر سال در جهان شناخته می‌شود در این گزارش آمده است سرطان یكی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و در صورت عدم پیشگیری تا ۲۰۱۵ دست كم ۸۴ میلیون نفربراثر مبتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

مساله سرطان یك سوی این بیماری كه هزینه درمانش را حتی برخی از خانواده‌های مرفه هم نمی‌توانند پرداخت كنند است، نسل جدید داورهای ضد سرطان به بازار می‌آیند و در بیماران و خانواده‌هایشان ایجاد امیدواری می‌كند اما وقتی بیماران در پی تهیه آن بر می‌آیند مشكل گرانی و عدم پوشش بیمه‌ای مناسب نه تنها خانواده‌ها كه دولت را به چالش می‌اندازد تا جایی كه دسترسی به آنها گاهی غیر ممكن است.

برای مثال هزینه درمان سرطان ریه در سال به چهل میلیون تومان می‌رسد كه با وضعیت اقتصادی جامعه حتی برای خانواده مرفه پرداخت این مبلغ سخت است.

وقتی كه این خرچنگ مهلك شروع به خوردن جان انسان می‌كند، سپس رشد، تكثیر وگاهی انتشار غیر طبیعی سلولهای بدن می‌شود و به این ترتیب یك سلول طبیعی ممكن است بدون هیچ دلیل واضعی به یك سلول سرطانی تبدیل شود وقتی این یك سلول سرطانی تقسیم می‌شود به دو سلول سرطانی تبدیل می‌گردد و همین ترتیب تنها یك سلول سبب ایجاد توده از سلول سرطانی(تومور) می‌شود.

گرچه عوامل از قبیل رفتار تغذیه‌ای، سبك زندگی و مصرف دخانیات و همچنین آلودگی‌های محیطی و ژنتیك از عوامل خطرزای سرطان است كه می‌توان از طریق آنها از ابتلا به سرطان جلوگیری كرد اما در دلیل اصلی بروز این بیماری هنوز شبه‌هایی است و به همین دلیل است كه سالیانه در دنیا نزدیك به ۸ میلیون از این بیماری می‌میرند.

به گفته محمدعلی محققی، رئیس مركز تحقیقات انستیتو كانسر بیمارستان امام خمینی در كشور ما سالانه ۳۰ هزار نفر در اثر سرطان فوت می‌كنند كه از این میان سرطان معده بیشترین فراوانی را دارد كه رژیم غذایی غلط، سوء تغذیه، رفلكس یا برگشت محتویات معده به داخل مری در سرطان‌زایی بی‌تاثیر نیست.

وی همچنین استعمال دخانیات، سیگار و الكل و وجود آلاینده شیمیایی در مواد غذایی را از عوامل به وجود آورنده سرطان معده دانست.

بزرگ كه شدم فهمیدم پدربزرگم سرطان معده داشت، بیماری كه عمویم سال گذشته به آن دچار شدو تحت درمان قرار گرفت و در این همه سال آنقدر علم پیشرفت كرده بود كه عمویم زنده بماند. عمویم خوب شد و خندیدیم.