دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كمبود ویتامین B۱۲ موجب كوچك شدن مغز می شود



 

 

كمبود ویتامین B۱۲ موجب كوچك شدن مغز می شود

 

نتایج یك آزمایش جدید نشان داد: سالمندانی كه مقدار ویتامین B۱۲ در خون آنها پایین است، بیشتر در معرض خطر كوچكتر شدن و تحلیل مغز و همچنین از دست دادن مهارت های ادراكی قرار دارند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر كریستین تانگنی از متخصصان برجسته مركز پزشكی دانشگاه راش در شیكاگو و همكارانش این مطالعه را روی ۱۲۱ شركت كننده ۶۵ ساله و بالاتر كه در منطقه جنوب شیكاگو زندگی می كردند، انجام دادند.

نمونه های خونی این افراد از نظر میزان ویتامین B۱۲ و متابولیت های مرتبط با این ویتامین كه می تواند نشان دهنده كمبود آن باشد، مورد آزمایش قرار گرفت. همچنین آزمایشاتی برای بررسی مهارت های حافظه ای و ذهنی شركت كننده ها انجام گرفت.

بنابر گزارش روزنامه هرالدسان، حدود ۵/۴ سال بعد با تهیه تصاویر ام . آر . آی از مغز شركت كنندگان، اندازه این عضو حیاتی و سایر علائم آسیب های مغزی احتمالی در این افراد بررسی شد.

نتایج مطالعات فوق تایید كرد كه كمبود شدید ویتامین B۱۲ با كاهش بازده این افراد در تست های ذهنی و نیز كوچك ترشدن اندازه مغز آنها ارتباط دارد.

نتایج این مطالعات به طور مفصل در مجله «نورولوژی» منتشر شده است..... / خبرگزارى ایسنا

 

 



ویدیو مرتبط :
استفاده همیشگی از کرم ضد آفتاب موجب کمبود ویتامین d می شود!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كمبود ویتامین ب ۳ موجب اضطراب و كاهش حافظه می شود



 

 

كمبود ویتامین ب ۳ موجب اضطراب و كاهش حافظه می شود

 

كمبود ویتامین ب ۳ موجب كاهش حافظه، آشفتگی های روحی و اضطراب می شود.

احمدرضا درستی مطلق در گفت وگو با فارس، افزود: ویتامین ب ۶ از ویتامین های بسیار مهم در متابولیسم مواد درشت مغزی، به ویژه مواد پروتئین است كه كمبود آن موجب جنون و افسردگی می شود.

وی گفت: از منابع غذای حاوی ویتامین ب ۶ می توان به انواع گوشت، جوانه گندم، گندم كامل، آجیل و بادام زمینی اشاره كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: كمبود ویتامین ب ۳ یا نیاسین منجر به علائم جسمی و روحی می شود كه مهم ترین آن زوال عقل است.

درستی گفت: علائم عصبی ناشی از كمبود این ویتامین می تواند باعث كاهش حافظه، آشفتگی های روحی، افسردگی و اضطراب باشد.

وی اضافه كرد: از منابع غذایی حاوی ویتامین ب۳ می توان به پنیر، بادام زمینی، كنجد، برنج قهوه ای، جوانه گندم، نان سبوسدار، جو و حبوبات اشاره كرد...../تحلیل:فارس