كشف یك فاكتوركلیدی دیگردربروزآلزایمر

كشف فاكتوركلیدی در بروز آلزایمر

دانشمندان به تازگی یك عامل اصلی دیگری را كشف كرده‌اند كه در تحلیل رفتن حافظه در بیماران مبتلا به آلزایمر موثر است.

پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا در بركلی یك فاكتور اضافی را شناسایی كرده‌اند كه در سبب شناسی بیماری آلزایمر نقش دارد و می‌تواند دلیل اولیه از دست دادن حافظه و سایرعملكردهای ذهنی در بیماران مبتلا به این اختلال مغزی باشد.

بویژه این محققان كه نتایج پژوهش خود را در مجله نیچر نوروساینس منتشر كرده‌اند نشان دادند كه پروتئین طبیعی «آمیلوئیدبتا» باعث از دست رفتن ارتباطات عصبی از طریق تخریب دندریت‌ها، خارهای دندریتی و سیناپس‌ها می‌شود.

آمیلوئید بتا پروتئینی است كه حملات و تهاجمات پروتئینی در نورونهای بیماران مبتلا به آلزایمر را شكل می‌دهد.

هرچند اثرات مهاجمان آمیلوئید بتا روی ریخت شناسی نورونها و ارتباطات نورونی بیش از این نیز تشریح شده بود اما این نخستین پژوهشی است كه نشان می‌دهد؛ مقادیر زیاد و بیش از حد این پروتئین طبیعی می‌تواند اثرات منفی روی نورونهای بیمار داشته باشد و با مورد هدف قرار دادن نورونهای همسایه، شبكه‌های بزرگ نورونها را از كار بیندازد.

كشف حجاب یك زن دیوانه

كشف سه میلیون نخ سیگار از یك مرد ایرلندی

پلیس ایرلند از دستگیری یك مرد جوان به اتهام حمل سه میلیون نخ سیگار در خودوری شخصی اش خبر داد.

ماموران گمرك ایرلند شمالی با مشكوك شدن به خودرویی در نزدیكی منطقه «دروگدا» و جست وجوی خودرو موفق شدند سه میلیون نخ سیگار را كه از امارات متحده عربی وارد كشور شده بود، كشف و ضبط كنند.

گمرك ایرلند تصریح كرد كه این تعداد سیگار قاچاق درون تایرهایی كه در خودرو وجود داشتند به نحو بسیار ماهرانه ای مخفی شده بودند.

همچنین آمده است كه این تعداد سیگار قاچاق توسط گروه های خلافكار به ایرلند وارد می شوند و این گروه ها هر هفته سه میلیون یورو از فروش این سیگارها به جیب می زنند.

دپارتمان گمرك این كشور تخمین زده است كه در نیمه نخست سال جاری میلادی ۷۰۰ میلیون یورو از محصولات دخانی قاچاق در این كشور به فروش رسیده است.