دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كشاورزي بدون خاك در لوله ها



 

 

کشاورزی بدون خاک در لوله ها


 

روش نوين كشت بدون خاك موسوم به «آوند کشت» كه در آن بذر يا نهال گل ها، سبزيجات و صيفي جات در درون لوله هاي ويژه کاشته مي شود از سوي جمعي از دانشجويان مبتكر دانشکده کشاورزي دانشگاه فردوسي مشهد در كشور ارائه شد.

 

 

شهاب الدين آهويي، دانشجوي مبتکر گروه باغباني دانشکده کشاورزي دانشگاه فردوسي، آوند کشت را شيوه اي جديد در زمينه كشت بدون خاك براساس بستر کشت ظرفي عنوان كرد و اظهار داشت: آوند به معني ظرف و لوله است و آوند کشت نوعي بستر کشت ظرفي يا لوله اي که شامل شبکه اي از لوله هاي سوراخ دار يا شکاف دار و يا نيم لوله ها به اشکال مختلف است. وي در ادامه گفت: در اين لوله ها بذر يا نهال گل ها، سبزيجات و صيفي جات کاشت مي شود که اين شبکه ها با نصب روي چهارپايه اي به راحتي قابل حمل و جابه جايي است. اين دانشجو تصريح کرد: اين شبکه از نظر اندازه مي تواند هم از طول و هم از عرض توسعه پيدا کند که براي افزايش طول مي توان از لوله هاي استاندارد شده کوتاه تر داراي قابليت اتصال استفاده کرد. همچنين براي افزايش عرض شبکه ها تنها بايد بر تعداد لوله ها افزود و آخرين لوله را از هر طرف با زانو به طرفين شبکه متصل كرد. وي بيان داشت: قطر لوله هاي انتخابي برحسب اندازه بوته ها از 40 تا 110 ميليمتر (اندازه هاي مختلف لوله پوليکا) متغير است. اين نوع کشت براي اولين بار در ايران راه اندازي شده است و در کشور رايج نيست و موفق به کسب رتبه برتر در نمايشگاه پژوهش شده است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
لوله کاروگیت-لوله فاضلاب-لوله پلی اتیلن دوجداره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیکر خواهرزاده موسوی به خاك سپرده شد



 

 

علی موسوی

 

مراسم خاكسپاری سیدعلی موسوی صبح امروز در بهشت زهرا (س)برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مراسم خاكسپاری سیدعلی موسوی خواهر زاده میرحسین موسوی با حضور خانواده وی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد و جمعی دیگر از اقوام آن مرحوم در بهشت‌ زهرا برگزار شد.

سید علی موسوی در حوادث روز عاشورا به صورت مشكوكی توسط عوامل ناشناس كشته شد.