دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كدام مشاغل به طلاق نزدیك‌ترند؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تحقیقی در آمریكا:

كدام مشاغل به طلاق نزدیك‌ترند؟

بیشتر مردم نمی‌دانند كه نوع شغل افراد تا چه میزان می‌تواند بر سلامت زندگی خانوادگی و دوام یك ازدواج تأثیرگذار باشد.

در همین زمینه، پژوهشهای زیادی با نتایج گوناگون در جوامع، انجام شده است.

پژوهشگران دانشگاه «رادفورد» آمریكا نیز اخیرا دست به تحقیقی در این باره زده‌اند و تأثیر مشاغل بر افزایش نرخ طلاق زوجین را در این كشور مورد بررسی قرار داده‌اند.

طبق یافته‌های تحقیق محققان در آمریكا، مستخدمان، پرستاران، هنرمندان و مجریان در صدر فهرست مشاغلی قرار دارند كه احتمال طلاق در میان آنها بالاترست و كمترین میزان طلاق نیز در بین فعالان مذهبی، پزشكان، متخصصان چشم‌پزشكی و مهندسان دیده می‌شود.

دوام ازدواج در گرو تحصیلات مناسب

براساس مطالعات صورت گرفته، مشاغلی كه دارای نیروی كار تحصیل‌كرده‌تری هستند، از نرخ پایین‌تر طلاق برخوردارند و در این بین میزان درآمد مرتبط با شغل نیز نقش مهمی ایفا می‌كند.

پروفسور «مایكل آموت» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه رادفورد تأكید می‌كند: لزوما خود شغل به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از طلاق موثر باشد و ویژگی مورد نیاز این مشاغل و سطح درآمدی آن نقش بسزایی در كاهش یا افزایش احتمال بروز طلاق دارد.

حس نوع‌دوستی، عامل درك بهتر اعضای خانواده

مشاغلی كه در ارتباط مداوم با مردم هستند و به نوعی حس همدردی و همراهی نیاز دارند، باعث تحكیم روابط خانوادگی و درك بهتر زوجین می‌شوند.

افرادی مانند مربیان، اعضای گروه‌های بشردوستان، پرسنل پزشكی و كشیشان و مبلغان مذهبی بدلیل استفاده درست از قدرت كلام و مهارت در شنیدن، می‌توانند در بهبود روابط اجتماعی و درك متقابل افراد، هم در جامعه و هم در بین اعضای خانواده نقش موثری ایفا كنند.

نتایج این مطالعه در مجله Police and Criminal Psychology منتشر شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خدا كدام گناهكار را می بخشد - كدام گناهكار را نمی بخشند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كدام مشاغل كمترین دستمزدها را دارند؟



 

مشاغل کم درآمد, دستمزد کارگران

 

بنا به گزارش مركز آمار، پس از كارگر ساده با متوسط دستمزد 22 هزار و 62 ریال، رانندگان تریلی با دستمزد 43 هزار و 10 ریال كمترین دستمزد را دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا به اعلام مركز طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی كه در سال گذشته در سطح استان تهران انجام شده است، نشان می‌دهد متوسط دستمزد ساعتی رانندگان تریلی با 20.7درصد افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال 1389 به 43 هزار و 10 ریال رسیده است.

براین اساس، دستمزد رانندگان لودر نیز در نیمه‌ی اول سال گذشته با 17.7 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 43 هزار و 634 ریال رسیده است. این رقم در مقایسه با نیمه‌ی دوم سال 1389 از 11.8 درصد افزایش برخوردار شده است.

اما در مورد بنای سفت‌كار درجه یك میزان دستمزد در نیمه‌ی اول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1389 از 13.4 درصد افزایش برخوردار شده و به 48 هزار و 989 ریال رسیده است.

این درحالی است كه میزان دستمزد در نیمه‌ی اول سال 1390 نسبت به نیمه‌ی دوم سال 1389 حدود 6.5 درصد افزایش یافته است.

دستمزد آرماتوربند‌ درجه یك نیز با 18.1 درصد افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال 1389 به ساعتی 50 هزار و 54 ریال رسیده است.

هم‌چنین در مورد اسكلت‌ساز درجه یك میزان دستمزد با 18.7 درصد افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال 1389 در نیمه‌ی اول سال 1390 به 59 هزار و 395 ریال رسیده است.

در مورد سیمانكار درجه یك نیز میزان دستمزد از 12.7 درصد افزایش برخوردار شده و به 53 هزار 309 ریال در نیمه‌ی اول سال 1390 رسیده است.

دستمزد كاشی‌كار درجه یك نیز در نیمه اول سال 1390 از افزایش 16.7 درصدی برخوردار شده و به 56 هزار و 641 ریال رسیده است.

براساس این گزارش، دستمزد استاد‌كار تاسیسات نیز با افزایش 17.7 درصدی نسبت به نیمه‌ی اول سال 1389 در نیمه‌ی سال 1390 به 64 هزار 513 ریال رسیده است.

اما دستمزد راننده تریلی با بیشترین افزایش نسبت به نیمه‌ی اول سال 1389 معادل 19.1 درصد رشد كرده و به 26 هزار و 62 ریال رسیده است.

به گزارش ایسنا، در بین تمام اقلام مورد آمارگیری بنای سفت‌كار درجه یك با 6.5 درصد و نقاش درجه2 ساختمان با 14.6 درصد از كمترین و بیشترین افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به نیمه‌ی دوم سال 1389 برخوردار شده‌اند.... / خبرگزاری ایسنا