دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

كارت تغذیه جایگزین ژتون غذایی



 

 

«كارت تغذیه» از سال آینده جایگزین «ژتون غذایی» دانشجویان می‌شود

 

 

كارت تغذیه جایگزین ژتون غذایی

 

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناری با اشاره به طرح جدید واگذاری بحث غذای دانشجویی به بخش خصوصی، گفت: براساس این طرح به جای ژتون به دانشجو كارت تغذیه ارائه می‌شود و طی آن هر ترم اعتباری در كارت دانشجویان لحاظ می‌شود و دانشجو با استفاده از آن اعتبار می‌تواند غذای آزاد تهیه كند و در پایان هزینه غذاهای موجود پس از فارغ‌التحصیلی، به صورت قسطی دریافت می‌شود.

 


دكتر مرتضی زرینه‌زاد، در گفت وگو با اشاره به اقدامات انجام شده جهت واگذاری بحث غذای دانشجویی به بخش خصوصی، گفت: پروژه غذاخوری‌ها به اتمام رسیده است و مجری در مراحل نهایی ارائه گزارشات است.

 


اگر این گزارشات تمام شود یك بانك جامع اطلاعاتی از غذاخوری‌ها خواهیم داشت و می‌توانیم نرخ واقعی غذا را محاسبه كنیم.

 


وی اظهار كرد: با اجرای این طرح هر كس كه مایل است می‌تواند از غذای یارانه‌ای استفاده كند و پس از فراغت از تحصیل پول غذای خود را برگرداند.

 


وی در ادامه اظهاركرد: با اجرای این طرح، مسئولیت تهیه غذای دانشجویی به طور كامل به بخش خصوصی واگذار می‌شود و دانشگاهها تنها در این زمینه نظارت خواهند داشت و همچنین طی این طرح بخش خصوصی در فضاهایی كه دانشگاه در اختیار آنها قرار خواهد داد فعالیت خواهند كرد.

 


رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خاتمه با بیان اینكه پیشنهاد خود را از نحوه واگذاری غذا به بخش خصوصی ارائه كرده‌ایم، تصریح كرد: در صورت تایید وزیر علوم این موضوع برای سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آموزش شعبده بازى با كارت پاسور ٥-ردیف چینی كارت ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كارت ملی جایگزین دفترچه خدمات درمانی



 

كارت ملی جایگزین دفترچه خدمات درمانی می‌شود

 

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی:

«كارت ملی» جایگزین دفترچه خدمات درمانی می‌شود

نسخه‌های پزشكان اینترنتی می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: پوشش بیمه خدمات درمانی از طریق «كارت ملی» به صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود.

دكتر رحمت ا... حافظی در این باره افزود: در صورت اجرای این طرح، بیمار در مراجعه به پزشك به جای دفترچه خدمات درمانی "كارت ملی" خود را ارایه می‌كند.

وی گفت: از طریق سامانه رایانه‌ای و با ثبت كد ملی، فرد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شناسایی شده و پس از آن پزشك نسخه درمانی خود را می‌نویسد و برای ارائه دارو در داروخانه‌ها هم بیمه شده توسط كارت ملی شناسایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی اظهار كرد: مرحله نخست استفاده از كارت ملی در بیمه خدمات درمانی حدود چهار تا پنج ماه آینده به صورت آزمایشی در بعضی از مناطق تهران به اجرا در می‌آید و

بعد از پایش طرح به تدریج به سایر مناطق تهران و در صورت تامین اعتبار و زیر ساخت‌های لازم به سایر نقاط دیگر كشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: اجرایی كردن مرحله دوم این طرح كه طی آن هیچ كاغذی رد و بدل نمی‌شود و نیازی به نسخه پزشك هم وجود ندارد، نیازمند تكمیل و ارتقاء فناوری‌های ارتباطی و اینترنت در كشور است، به گونه‌ای كه باید مراكز درمانی، مطب پزشكان، بیمارستان‌ها و داروخانه ها به صورت آنلاین با هم ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل سازمان با اشاره به اینكه استفاده از دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی با چالش‌های مختلفی از جمله استفاده از دفترچه دیگران و برخی سوء استفاده‌ها همراه است، افزود: مراحل پیاده سازی "طرح كارت هوشمند سلامت" برای جمعیت تحت پوشش بیمه خدمات درمانی در كشور به صورت آزمایشی به زودی در استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: صدور "كارت هوشمند سلامت" در ارتقاء كیفیت خدمات درمانی نقش مهمی دارد، اما نیازمند منابع مالی بسیار و زمانبر است.

حافظی اظهار كرد: هم اكنون 33 میلیون نفر در سطح كشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند و ارتقاء كمی و كیفی خدمات درمانی به این جمعیت از طریق اقدامات و فعالیت‌های در حال انجام، دنبال می‌شود...../تحلیل:ایسنا