دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قعطیت هویت استخوانهای ریچارد سوم



بیش از 500 سال پس از مرگ در یک جنگ، دانشمندان امروز دوشنبه 16 بهمن ماه دانشمندان اسکلتی که تابستان گذشته در شمال انگلستان کشف شده بود را متعلق به شاه ریچارد سوم، پادشاه قرون وسطی بریتانیا دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان امروز اعلام کردند که دی ان ای استخوانهایی که از زیر خرابه های یک صومعه قدیمی پیدا شده بود با نوادگان خواهر این پادشاهان تطابق دارد.

ریچارد سوم پادشاهی است که شکسپیر وی را به عنوان حاکمی مستبد و آدمکش توصیف کرده بود که دو برادرزاده خود را به منظور جلوس به تخت به قتل رساند. وی سلطنتی توأم با قتل و وحشت ایجاد کرد و در نبرد بوسورث توسط هنری تیودور کشته شد.

 قعطیت هویت استخوانهای ریچارد سوم

ریچارد باکلی رئیس گروه باستان شناسان این حفاری اظهار داشت: به ندرت پیش آمده است که نتایج یک تحقیق علمی به قدری مهم باشد که همه در انتظار آن باشد. این استخوانها بدون هیچ تردیدی متعلق به ریچارد سوم از خانواده سلطنتى پلانتاژنت انگلیس است.

این اعلام هیجان انگیز به جستجوی عده ای از محققان برای یافتن جسد ریچارد سوم که پیشرفت آنها به دقت توسط رسانه های بین المللی دنبال شده بود، پایان داد.

باستان شناسان که روی نقشه های قدیمی شهر لستر حدود 160 کیلومتری شمال غرب لندن کمتر از یک ماه وقت داشتند که یک پارکینگ کوچک شهرداری را حفاری کنند، این نقطه یکی از معدود فضاهایی بود که روی آن در مرکز این شهر پرجمعیت ساخت و ساز نشده بود.

  قعطیت هویت استخوانهای ریچارد سوم

 این گروه به صورت اتفاقی به بقایای یک صومعه قرون وسطی رسیدند که ریچارد سوم در آن به خاک سپرده بود و استخوانهای این پادشاه در ماه سپتامبر پیدا شد.

این اسکلت که تقریبا سالم باقی مانده است به طور واضحی دارای جراحتهایی روی جمجمه و خمیدگی ستون فقرات است که این امر با توصیفات معاصر از ظاهر ریچارد تطابق دارد. دستها روی سینه قرار داشتند که این امر نشان می دهد دستگاه هنگام تدفین به هم بسته شده بودند اما قسمت پایین پاهای اسکلت مفقود شده بودند.

  قعطیت هویت استخوانهای ریچارد سوم

 محققان دانشگاه لستر که دی ان ای ریچارد سوم را بررسی کردند آن را با یکی از نوادگان خواهر ریچارد سوم تطابق دادند، اگرچه این تطابق از طرف مادری بود اما نتیجه آن بی نقص بود.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
دانلود مبانی نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد هویت و اختلال هویت جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هویت جنسی چیست؟



 

هویت جنسی

 

به احساس زنانگی یا مردانگی هر فرد از خودش، هویت جنسی گفته می شود.به عبارت دیگر ، اعتقاد درونی شخص به این مسئله که او فردی مونث یا مذکر، دو سوگرا یا خنثی.

 


نقش جنسی چگونه رفتاری است؟


به گفته یکی از روان شناسان، نقش جنسی نقش جنسی رفتار و نمایی است از آنچه در فرهنگ اجتماعی «زنی و زن بودن» یا «مردی و مرد بودن» به شمار می آید، که می توان آن را درک فرد از نقش اجتماعی زنانه یا مردانه ای که به عهده دارد نیز تلقی نمود.

 

هویت جنسی

 

هویت جنسی حاصل ترکیب سه عامل بیولوژیک، زیستی- روانی و واکنش های روانی نسبت به محیط، مخصوصا آثار و مفاهیم مربوط به والدین و دیدگاههای اجتماعی است.