دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

قابلیت تبدیل صدا به متن در آی پد جدید اپل



آی پد اپل, تبدیل صدا به متن

                       

نسل سوم آی پد اپل شامل تمام قابلیت های نرم افزار سیری نمی شود بلكه دارای قابلیت Siri Dictation است.

به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، "Siri Dictation" یك نرم افزار تبدیل صدا به متن است كه به شما امكان می دهد آنچه كه می خواهید را به صورت پیام بازگو كنید و سیری به طور خودكار آن پیام را برای شما تایپ می كند.

گزینه ای در راه اندازی اولیه دستگاه (setup)، برای شما وجود دارد كه این نرم افزار را فعال می كند و درصورت تغییر تصمیم خود با ورود به Settings General Keyboard Dictation، می توانید این نرم افزار را فعال و یا غیرفعال كنید.

هم چنین با فعال شدن dictation، یك كلید اضافی كه یك میكروفون (mic) را نمایش می دهد، برروی كی بورد ظاهر می شود. با ضربه برروی mic ، dictation راه اندازی می شود و شما پس از گفتن پیام خود، چند نقطه چشمك زن به مدت چند ثانیه را خواهید دید و پس از آن پیام به صورت خودكار تایپ خواهد شد. .... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
آموزش تبدیل متن به صدا با نرم افزار TextAloud

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر آی پد و آی‌مک جدید/ معرفی قابلیت‌های محصولات جدید اپل



اخبار,اخبار تکنولوژی,آی پد و آی‌مک اپل

اخبار تکنولوژی - تصویر آی پد و آی‌مک جدید/ معرفی قابلیت‌های محصولات جدید اپل

با وجود اینکه اپل در ماه‌های اخیر با حاشیه‌های بسیاری در رابطه با عرضه آیفون 6 و همینطور خم شدن این گوشی روبرو شده بود اما محصولات جدید این کمپانی یعنی آیپد و آی‌مک قبل از آغاز سال میلادی معرفی خواهند شد.

کمپانی اپل نسل جدیدی از آی‌پد و آی مک های خود را در کنفرانس خبری به تاریخ  16 اکتبر سال جاری(24 مهر) و قبل از آغاز سال 2015 میلادی معرفی خواهد کرد تا در واپسین روزهای سال میلادی نیز به ارائه محصولات خود پرداخته باشد.

آی پدهای جدید به همراه آی مک رتینا و سیستم عامل OS X 10.10 Yosemite معرفی خواهند شد. این سیستم عامل جدید مدتهاست که نگاه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و کاربران زیادی برای استفاده از سیستم عامل یوزمیت به انتظار مانده اند.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,آی پد و آی‌مک اپل


بنا به گزارشات منتشر شده، آی مک جدید به وضوح تصویر 5K و رزولوشن 5120*2880، صفحه نمایش 27 اینچی، پردازنده گرافیک AMD مجهز خواهد بود. درباره پردازنده این دستگاه پیش بینی می شود که از پردازنده Haswell که نسل جدیدی از Broadwell ساخت شرکت اینتل است، برخوردار خواهد بود که در سال 2015 میلادی عرضه خواهد شد.

در این کنفرانس خبری، محصولات متفاوت و گوناگونی از اپل رونمایی و معرفی خواهند شد. برخی از سایت ها خبر از معرفی آی‌پد ایر، آی‌پد ایر طلایی و همینطور آی‌پد مینی رتینا را نیز اعلام کرده اند. اما نسل جدید پردازنده ها به سنسورهای اثر انگشت تاچ آی دی مجهز خواهند بود. اپل قصد دارد تا مک بوک های متفاوتی را با صفحه نمایش 12 اینچی و در دو نسخه متفاوت با صفحه نمایش رتینا و بدون صفحه نمایش نمایش رتینا و با قیمت های نازل تری عرضه کند.

اخبار تکنولوژی - مهر