دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فیس‌بوک در پی تصاحب تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین



اخبار ,اخبار علمی ,تولید هواپیماهای بدون سرنشین توسط فیس بوک

 

اخبار علمی - فیس‌بوک در پی تصاحب تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین

این اقدام فرصت اتصال به اینترنت را برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان از جمله کشورهای آسیایی و آفریقایی فراهم خواهد کرد.

فیس بوک در حال مذاکره برای خرید شرکت تیتان ایرواسپیس است که در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین با برد بلند فعالیت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، بنا به گزارش یک منبع آگاه، فیس بوک با هدف استفاده از این هواپیماها برای فراهم کردن اتصال به اینترنت بی سیم برای کاربران در نقاط کمتر توسعه یافته جهان، اقدام به خرید این شرکت کرده است.

این اقدام فرصت اتصال به اینترنت را برای میلیون ها کاربر در سراسر جهان از جمله کشورهای آسیایی و آفریقایی فراهم خواهد کرد.

ارزش مالی این قرارداد بالغ بر 60 میلیون دلار ارزیابی شده است. بنا به اعلام شرکت تیتان که در پایگاه رسمی آن ارائه شده است این شرکت در زمینه تولید ماهواره‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین با سوخت خورشیدی فعالیت می‌کند.

یکی از محصولات این شرکت هواپیمایی است که می‌تواند بالغ بر 5 سال و بدون نیاز به فرود در ارتفاع 65 هزار پایی پرواز کند. طول بال های این هواپیمای بدون سرنشین 50 متر است که کمی کوتاهتر از طول بال هواپیمای تجاری بوئینگ 777 است.

بنا به اعلام منابع آگاه، این هواپیما می‌تواند با پرواز در ارتفاع بالا و بدون نیاز به سوختگیری مأموریت هایی نظیر ارتباطات، انتقال اطلاعات، تصویر برداری و انتقال تصاویر و بررسی شرایط جوی را انجام دهد.

تا کنون فیس بوک در این باره به صورت رسمی اظهار نظر و یا اطلاع رسانی نکرده است.
اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع فیلتر فیس بوک صحت ندارد


دبیر كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: تصمیمی برای رفع فیلترینگ "فیس بوك " اتخاذ نشده است.