دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فهرست نرم‌افزارهای ‌رمضان


ماه مبارک رمضان، مهمترین رویداد جهان اسلام است و به همین علت همه ساله با فرارسیدن این ماه مبارک غولهای بزرگ فناوریهای موبایل، نرم افزارهایی را برای کمک به روزه داران ارائه می کنند.

ماه مبارک رمضان، مهمترین رویداد جهان اسلام است و به همین علت همه ساله با فرارسیدن این ماه مبارک غولهای بزرگ فناوریهای موبایل، نرم افزارهایی را برای کمک به روزه داران ارائه می کنند.

با آغاز ماه مبارک رمضان بسیاری از کشورهای اسلامی و غولهای بزرگ فناوری با برنامه های نوآورانه ای به استقبال این ماه رفته اند.

فناوریهای ماه مبارک رمضان در سنگاپور
 در این ماه رمضان، مسلمانان سنگاپوری قادر خواهند بود با استفاده از برنامه جانبی که شورای مذاهب اسلامی سنگاپور توسعه داده است، بر روی تلفنهای همراه هوشمند از زمان افطار آگاه شوند و به تلاوت آیات قرآن مجید و سخنرانیهای مرتبط با این ماه گوش بسپراند.
 
این برنامه جانبی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد. هدف از این عرضه این نرم افزار جذب جوانان و افزایش درک فناورانه جمعیت مسلمان این کشور است.

 


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت نرم افزارهای قابل حمل(پرتابل)به وسیله نرم افزار winrar

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست ناامن‌ترین نرم‌افزارهای سال 2015


طبق گزارشی که CVE به رسم سالیانه همیشگی خود منتشر می‌کند، فهرست 50 نرم‌افزار ناامن سال 2015 مشخص شده که در صدر آن نام محصولات شرکت خوشنام اپل قرار دارند.

وب‌سایت TopInEarth: بدون شک زمانی که بحث نرم‌افزار به میان می‌آید، در کنار قابلیت‌ها و شگفتی‌های مختلفش بحث امنیت و بروز مشکلاتی از این دست نیز مطرح می‌شود که مخصوصا در دنیای امروزی که در فضای سایبری هر کاربری در معرض تهدید قرار می‌گیرد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. در میان نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های مختلف در سال 2015 کدام موارد بیشترین حفره‌ها و تهدیدات امنیتی را داشته‌اند؟ در ادامه با ما باشید تا نگاهی به فهرست منتشر شده از سوی CVE بیندازیم.

فهرست ناامن‌ترین نرم‌افزارهای سال 2015 منتشر شد؛ محصولات مایکروسافت و اپل در صدر

طبق گزارشی که CVE به رسم سالیانه همیشگی خود منتشر می‌کند، فهرست 50 نرم‌افزار ناامن سال 2015 مشخص شده که در صدر آن نام محصولات شرکت خوشنام اپل قرار دارند. سیستم‌عامل Mac OS X با 384 مورد حفره امنیتی و حمله‌ی خطرناک ناامن‌ترین نرم‌افزار سال 2015 شناخته شد و پس از آن نیز سیستم‌عامل بخش دستگاه‌های قابل حمل این شرکت یعنی iOS قرار دارد که با یک مورد اختلاف و 375 مورد در جایگاه دوم جا خوش کرده است.

اندروید تقریبا سال آرام و کم تلاطمی را پشت سر گذاشت و در این لیست با 130 مورد حداقل از اپل و مایکروسافت بهتر عمل کرد. سال قبل یعنی 2014 5 نرم‌افزار اینترنت اکسپلورر، Mac OS X، لینوکس، کروم و iOS ناامن‌ترین نرم‌افزارها شناخته شدند و این رده‌بندی در امسال دستخوش تغییرات فراوانی شده است. اطلاعات CVE کاملا معتبر بوده و به صورت سالیانه با آنالیز اطلاعات منتشر شده توسط دولت آمریکا تهیه و منتشر می‌گردد.

در این گزارش نکات مبهم و شبه‌انگیزی نیز وجود دارد، از جمله اینکه همانگونه که در تصویر ملاحظه می‌فرمایید، سیستم‌عامل ویندوز به تفکیک ویرایش‌های مختلف در نظر گرفته شده و موارد 135 تا 155 در جدول به این سیستم‌عامل اختصاص یافته است در حالیکه درصد زیادی از تهدیدها و مشکلات امنیتی این سیستم‌عامل در بین نسخه‌های مختلف مشترک بوده و جمع زدن تصاعدی آنها چندان کار معقولی به نظر نمی‌آید.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در این گزارش میزان اهمیت تهدیدها و یا همان وزن آیتم‌هاست که در نظر گرفته نشده و صرفا به تعداد آنها بسنده شده است در حالیکه مسلما برخی از موارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و نمی‌توان از این لحاظ چندان نرم‌افزارها را از بابت تعداد بالای موارد رخ داده برای آنها سرزنش کرد.

فهرست ناامن‌ترین نرم‌افزارهای سال 2015 منتشر شد؛ محصولات مایکروسافت و اپل در صدر

اما در تصویر پایین به یک جمع بندی کلی از عملکرد شرکت‌ها می‌رسیم یعنی جایی که موارد با هم جمع شده و ماحصل عملکرد آنها در یک نمودار قابل رویت است. در این نمودار مایکروسافت با توجه به پراکندگی زیاد ویرایش‌های مختلف ویندوز با 1561 مورد به عنوان ناامن‌ترین شرکت برای کاربران معرفی شده که دلیل آن وجود مشکلات متعدد امنیتی در مرورگر بازنشسته و پا به سن‌گذاشته‌ی اینترنت اکسپلورر و ویرایش‌های قدیمی‌تر ویندوز بوده است. نکته‌ای که باعث می‌شود تا حدودی تعداد بالای موارد مایکروسافت کم‌رنگ‌تر شود، عملکرد به مراتب بهتر ویندوز 10 نسبت به ویرایش‌های قبلی مانند 8.1 و 8 است که با 53 مورد از برترین‌های سال 2015 بوده است.

فهرست ناامن‌ترین نرم‌افزارهای سال 2015 منتشر شد؛ محصولات مایکروسافت و اپل در صدر

اپل و مایکروسافت با توجه به پراکندگی زیاد ویرایش‌‌های مختلف سیستم‌عامل‌هایشان و ابزارهای مختلف توسعه‌ای که برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند، کارشان در حفظ انسجام و امنیت کاربرانشان بسیار سخت است و یکی از دلایل بالا بودن میزان تهدیدهای نرم‌افزاری این شرکت‌های بزرگ در همین مورد نهفته است.

متاسفانه شرکت Adobe که در زمینه‌ی نرم‌افزارهای گرافیکی از ابرقدرت‌ها به حساب می‌آید، در بخش امنیت در رده‌ای بسیار نامناسب قرار دارد و میزان حملات محصولات این شرکت مانند فلش، Air و Acrobat بسیار پرشمار بوده است و باید ببینیم که در سال 2016 خواهد توانست از پس این مشکل بزرگ برآید یا خیر.