دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فناوری جدید برای مشاهده نبض مظنونان در هنگام بازجویی



شناسایی افراد دروغ گو,فناوریهای جدید,اختراعات جدید

فناوری جدید برای مشاهده نبض مظنونان در هنگام بازجویی
محققان موسسه فناوری ماساچوست، فناوری جدیدی را ابداع کرده‌اند که به پلیس اجازه می‌دهد هجوم خون به صورت مظنون در زمان دروغ گفتن را در جریان بازجویی شناسایی و مشاهده کند.
این فیلتر ویدیوئی به نمایش تغییرات رنگ و حرکت بدن فرد در زمان نفس کشیدن آنها پرداخته و اطلاعات پنهان را در مورد تاثیر حالت آنها بر ضربان قلب نشان می‌دهد.
این فناوری حتی به عنوان یکی از ویژگی‌های ممکن برای عینک هوشمند گوگل معرفی شده که یک بیننده ساده را به یک خواننده ذهن تبدیل می‌کند.
این نرم‌افزار به چشم غیر مسلح اجازه می‌دهد تا نبض فرد را با مشاهده تغییرات رنگ در زمان پمپاژ خود در بدن آنها مشاهده کند. با این برنامه، دانشمندان به درستی ضربان قلب بیمار را با مشاهده فیلم برآورد کردند.
این برنامه موسوم به «بزرگنمایی فیلم Eulerian» در ابتدای امر برای نظارت بر تنفس کودکان زودرس بدون نیاز به لمس و خطر عفونت ساخته شد.
توانایی استخراج علائم حیاتی از ویدیوهای استاندارد می‌تواند یک دستاورد بزرگ در تشخیص پزشکی باشد اما همچنین می‌توان از آن در اجرای قانون در زمان بازجویی از مظنونین یا توسط روانشناسان در جلسات درمان، برای کارمندان در زمان مصاحبه و حتی افراد مشتاق به خوانش مغز استفاده کرد.
این فناوری می‌تواند تغییرات غیرمحسوس در پیکسلهای ویدیو را هدف قرار داده و سپس آنها را بزرگنمایی کند تا تغییرات رنگ یا حرکت که تا پیش از آن قابل مشاهده نبود، دیده شود.
محققان ماه گذشته نتایج پژوهش خود را در نشست گرافیک رایانه SIGGRAPH لس‌آنجلس ارائه کردند.
آنها سپس بر اساس بازخوردهای دریافتی به اصلاح بخشهایی از کار خود پرداخته و کد آنرا برای استفاده مخترعان و برنامه‌نویسان بصورت آنلاین در اینترنت قرار داده‌اند.
محققان امیدوارند بتوانند یک برنامه برای تلفنهای هوشمند ایجاد کنند که بتواند تصاویر را براحتی در یک گوشی بزرگنمایی کند.

شناسایی افراد دروغ گو,فناوریهای جدید,اختراعات جدید

برنامه بزرگنمایی فیلم Eulerian برای مشاهده تغییرات رنگ و حرکت نامحسوس

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
بازجویی از شیرفرهاد و لیلون/ خنده دار ترین بازجویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز بازجویی از مظنونان به تجاوزهای جنسی در مدارس شیلی



آغاز بازجویی از مظنونان به تجاوزهای جنسی در مدارس شیلی
مقامات قضایی شیلی بررسی صحت ادعاهای وقوع چندین تجاوز جنسی به دانش‌آموزان 61 مدرسه این كشور را آغاز كردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


بنابر اعلام پلیس شیلی، گزارش‌ها حاكی از آن است كه در 49 مورد از مدرسه‌های شرق «سانتیاگو» پایتخت این كشور و 12 مدرسه دیگر در مناطق اطراف آن مواردی از وقوع تجاوز جنسی به كودكان دیده شده است.
همچنین در رابطه با این ادعاهای مطرح شده، چندین معلم به اتهام تجاوز جنسی به تعدادی از شاگردان مدارس مناطق مرفه شرق «سانتیاگو» متهم شناخته شده‌اند.
یكی از مقامات قضایی شیلی گفت: با توجه به این كه گزارش‌ها از موارد تجاوز جنسی به كودكان زیر 14 سال در شش ماه نخست سال جاری میلادی به 22 درصد افزایش یافته است خود را موظف كرده‌ایم در هر مكانی كه كودكان حضور دارند بررسی‌های لازم را انجام داده و همان طور كه با دیگر جرائم مقابله می‌كنیم با این گونه جرائم نیز برخورد جدی داشته باشیم. ما خود را در كنار والدین این كودكان قرار داده و همانند آنان نگران هستیم.
دولت این كشور ماه گذشته در قانونی جدید تصریح كرد: افرادی كه پیش از این به اتهام تجاوز به كودكان محكوم شده‌اند از حضورشان در كنار كودكان و فعالیت در اماكن متعلق به كودكان ممانعت می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از شبكه‌خبری فاكس‌نیوز، رییس جمهور شیلی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: برای افرادی كه اقدام به توزیع تصاویر هرزه‌نگاری از كودكان كرده مجازات‌های شدیدی در نظر گرفته شده است./ایسنا