دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فقط با 325 دلار،ماهواره اختصاصی خود را در فضا اجاره كنید!



 

اجاره کردن ماهواره اختصاصی,انجام تحقیقات در فضا

 

محققان در حال طراحی ماهواره‌های كوچكی هستند كه امكان انجام تحقیقات در فضا را برای عموم علاقه‌مندان فراهم می‌كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پیتر پلاتسر» محقق فیزیك و از فضانوردان ناسا با همكاری دو مهندس، طراحی ماهواره كوچك ArduSat را در ابعاد 10 سانتی‌متر آغاز كرده‌اند و امیدوارند كه با تأمین بودجه مورد نیاز این ماهواره را تا سال آینده به فضا پرتاب كنند.

ماهواره ArduSat با تأمین بودجه تحقیقاتی و تكمیل مراحل نهایی ساخت، بیش از 25 حسگر شامل دوربین، شمارنده گایگر، دستگاهی برای اندازه گیری میدان مغناطیسی و نخستین طیف سنج منبع باز جهان به نام Spectrino را به فضا منتقل كرده و برای تحقیقات فضایی مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف اصلی طراحان، ساخت ماهواره ای ارزان قیمت و كاربردی برای استفاده تمامی علاقه‌مندان به حوزه علوم فضا عنوان شده است.

افرادی كه مایل به مشاركت در این پروژه هستند، می توانند با پرداخت مبلغ 325 دلار به عنوان هزینه خرید فرصت تحقیقاتی، پس از پرتاب ماهواره به مدت سه روز از تمامی حسگرهای ماهواره برای انجام آزمایشات خود به صورت آنلاین استفاده كنند.

افرادی هم كه قصد انجام تحقیقات علمی را نداشته و تنها علاقه مند به حضور در این پروژه هستند، با پرداخت مبلغ 150 دلار می توانند سال آینده 15 عكس فضایی تهیه شده توسط این ماهواره را دریافت كنند.... / خبرگزاری  ایسنا


ویدیو مرتبط :
2 ملیون دلار میدی بری فضا ؟... اینو گوش بده میری فضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افغانستان هم ماهواره به فضا می‌فرستد



افغانستان هم ماهواره به فضا می‌فرستد

یک روزنامه محلی اعلام کرد: افغانستان ظرف مدت شش ماه اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب خواهد کرد!

ایسنا: به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک روزنامه در افغانستان به نقل از وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات افغانستان نوشت: اولین ماهواره افغانستان تا شش ماه آینده پرتاب خواهد شد.

 

امیرزای سنگین، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات افغانستان اظهار داشت: این ماهواره ارتباط افغانستان با جهان را بهبود می‌بخشد و تلویزیون‌ها و رادیوهای افغانستان را قادر می‌سازد هزینه‌های پخش خود را کاهش دهند.

 

این روزنامه نوشت: یک شرکت بین‌المللی این ماهواره را پرتاب می‌کند.

افغانستان پیشرفت چشمگیری در حوزه ارتباطات در یک دهه گذشته داشته و تعداد کانال‌های تلویزیونی این کشور به 75 کانال و تعداد ایستگاه‌های رادیویی به 160 ایستگاه رسیده است.

در همین حال، تعداد مشترکان تلفن همراه در افغانستان به 15 میلیون تن رسیده است. با این وجود، تنها 1/5 میلیون تن از جمعیت 26 میلیون نفری افغانستان به اینترنت دسترسی دارند و بیش از 40 شرکت اینترنتی در این کشور فعالیت می‌کنند./قدس آنلاین