دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فسیل‌ اژدهای چینی از دل خاک بیرون آمد + تصاویر



گودبرداری عمیق عجیب‌ترین فسیل دایناسور در کشور چین را شبیه به اژدهای باستانی در این کشور است را از دل خاک بیرون آورده است.

کارگران ساختمانی چینی در جریان یک گودبرداری با فسیل عجیب‌ترین دایناسور دنیا مواجه شده‌اند که شباهت عجیبی به شخصیت افسانه‌ای اژدهای باستانی در ادبیات کشور چین دارد. 

فسیل‌ اژدهای چینی از دل خاک بیرون آمد

گفتنی است، این دایناسور در منطقه QIJIANG کشور چین کشف شده است و دیرینه شناسان تخمین می‌زنند که آن دایناسور در حدود 160 میلیون سال پیش در عصر ژوراسیک در کشور چین زندگی می‌کرده است. 

فسیل‌ اژدهای چینی از دل خاک بیرون آمد

نکته منحصر بفرد در خصوص این دایناسور جثه‌ی بزرگ و بویژه گردن دراز او است که از مهره‌های تو خالی و سبک تشکیل شده و به جانور اجازه می‌داد تا از گیاهان در بالای شاخه‌های بلند درخت تغذیه کند. 

فسیل‌ اژدهای چینی از دل خاک بیرون آمد

این دایناسور 15 متر طول دارد و گردن بلند آن شبیه به تصاویری است که از شخصیت خیالی اژدها در ادبیات کشور چین ترسیم شده است.

فسیل‌ اژدهای چینی از دل خاک بیرون آمد

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
اژدهای چینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درد و دل محسن تنابنده بر سر خاک مادر! + تصاویر



اخبار فرهنگی - درد و دل محسن تنابنده بر سر خاک مادر! + تصاویر

محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی با انتشار متنی در اینستاگرام شخصی اش نسبت به توقف ساخت پایتخت 4 اعتراض کرد.

محسن تنابنده بازیگر نقش نقی در سریال پایتخت با انتشار مطلبی در اینستاگرامش به ساخته نشدن پایتخت 4 اعتراض کرد. این هنرمند در این باره نوشت:

نقی سر خاک مادر:

 اخبار,اخبار فرهنگی,درد و دل محسن تنابنده بر سر خاک مادر

 آخ..سلام مادر..خوبی؟ سرکیفی؟روبه رشدی؟ (مکث) یه کم درددل دارم بگم؟ (مکث)میگن نباش، میگن پایتخت دیگه نباشه، میگن خودتو خانوادتو ارسطو چوچانگم ور دار ببر،، دست من نیست مادر جان دستور از بالاس، میگن پایتخت پایه های تخت بعضیا رو لرزونده،،من چه میدونم چیکار میکنن رو تخت،،،سرتو درد نیارم مادر،، چیزی کم و کسر نداری اومدنی برات بیارم؟

همچنین سیروس مقدم چندی پیش در گفت و گویی در این ارتباط گفت:

ساخت پایتخت4 تقریبا از دوش ما برداشته شده و آن قدر مساله را پیچیده و عجیب و غریب کرده اند که به نظر میرسد تصمیم گیری درباره آن خیلی سخت باشد.

اکثر مردم خواهان ساخت فصل چهارم هستند و هر جا که میرویم و هر که را می بینیم چه در تهران و چه در شمال همگی سراغ فصل چهارم را میگیرند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,درد و دل محسن تنابنده بر سر خاک مادر

 این کارگردان دلایل منتفی شدن ساخت این فصل را چنین میگوید: به نظر میرسد اقلیتی زورشان بیشتر است و دوست ندارند پایتخت ساخته شود و به هر حال دیگر پایتختی در کار نیست.

مجموعه نوروزی پایتخت ۳ مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم در نوروز ۱۳۹۳ از شبکه ۱ سیما پخش شد. فیلمنامه سریال پایتخت ۳ به سرپرستی محسن تنابنده نوشته شده و بیشتر محتوای کمدی داشت. این سریال از سوی ماهنامه همشهری آیه به عنوان دینی ترین سریال نوروز 93 برگزیده شد.

 

اخبار فرهنگی - سینما پلاس