دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

فراری هیبریدی با سرعت 350 کیلومتر در ساعت رونمایی شد



فراری , اخبار علمی و آموزشی

شرکت اتومبیلسازی لوکس ایتالیایی مدل جدید ابراتومبیل هیبرید خود را با عنوان لافراری رونمایی کرده که از یک موتور الکتریکی – بنزینی برخوردار است و سرعت آن بیش از 350 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

براساس اعلام شرکت خودروسازی فراری در نمایشگاه اتومبیل ژنو صفر تا صد اتومبیل جدید فراری 2.9 ثانیه است که این سرعت با آونتادور لامبورگینی برابری می کند.

علاوه بر این فراری جدید در بیشترین سرعت خود می تواند مدل F12 برلینتا را نیز کنار بزند و یک مسیر مشخص را سه ثانیه زودتر به پایان برساند.

فراری , اخبار علمی و آموزشی

این مسئله لافراری را به قدرتمندترین، شاهکار فناوری تبدیل می کند. موتور 12 سیلندری این اتومبیل یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده دو کلاج فرمول یک دارد.

موتور این اتومبیل با قدرت 950 اسب بخار کار می کند که این میزان 40 اسب بخار بیشتر از مک لارن پی 1 است که اخیرا رونمایی شده است. به طور متوسط نمی توان را لافراری یک اتومبیل دوستدار محیط زیست دانست اما با توجه به اینکه میزان انتشار دی اکسیدکربن آن به 330 گرم در هر کیلومتر می رسد می تواند مورد قابل توجهی تلقی شود.

فراری , اخبار علمی و آموزشی

ترمزهای این اتومبیل توسط شرکت بریمبو، به عنوان یکی از سازندگان فناوری دیسک ترموز اتومبیل برتر جهان ارائه کرده است.

این اتومبیل با 4.5 متر طول و 2.1 متر عرض به خوبی جریان هوا را در فضای داخلی به گردش در می آورد.

تنها 499 نسخه از این مدل تولید می شوند و احتمالا علت اصلی آن قیمت هنگفت 1.3 میلیون دلاری است.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
گلایدری با سرعت معادل 350 کیلومتر در ساعت!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت!



 

 

رانندگی با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت!

 

خودرویی که گفته می‌شود 1000 مایل در ساعت سرعت دارد، رکورد سرعت حرکت روی زمین را خواهد شکست. به گزارش شبکه ایران به نقل از لایو ساینس، تولیدکنندگان انگلیسی این خودرو می‌گویند خودرو فوق که تا سال 2012 عرضه خواهد شد، 1000 مایل در ساعت ( یک هزار و 609 کیلومتر در ساعت) سرعت دارد.

این اتومبیل "Bloodhound SSC" نام دارد و ساخت قسمت عقب آن تا ماه ژانویه سال آینده آغاز خواهد شد.

ریچارد نوبل رئیس این پروژه در این‌‌باره می‌گوید: کمپانی‌هایی از سراسر جهان خواستار حمایت از ساخت این خودرو هستند. تعداد افرادی که می‌خواهند از این پروژه حمایت مالی داشته باشند، بیش از ظرفیتی است که ما در اختیار داریم.

این خودرو برای ثبت نام خود در صدر فهرست سریع‌ترین خودروهای جهان، باید رکورد موجود که 763 مایل بر ساعت بوده و در سال 1997 به ثبت رسیده را بشکند.

هنگامی که این خودور ساخته و آماده حرکت شود، در بستر رودخانه‌ای خشک‌شده در آفریقای جنوبی آزمایش خواهد شد.

گفتنی است، موتور Bloodhound SSC از تلفیقی از موتورهای جت و موتور تقویت‌کننده موشک تشکیل شده و هنگام روشن شدن موتور، شتاب دهنده‌ای با القای شتاب به موتور جت سرعت آن را تا 350 مایل بر ساعت افزایش داده و سپس موتور تقویت کننده موشک فعال خواهد شد.../شبکه ایران