دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

غروب عطارد و هلال ماه / عکس روز ناسا



هیچ وقت نمی‌توانید در آسمان زمین، سیاره‌ی عطارد و هلال ماه را همزمان دور از خورشید ببینید. عکس خارق‌العاده روز ناسا که در غروب ۸ آوریل گرفته شده،‌ هلال ماه و سیاره‌ی عطارد را در حال غروب نشان می‌دهد.

در قسمت پایین عکس می‌توانید نور چراغ‌های شهر لیسبون در پرتغال و رودخانه‌ تاگوس را ببینید. هنگامی که این عکس گرفته شده، ماه در حضیض مداری و بنابراین بسیار به زمین نزدیک بوده است. بنابراین حتی قسمت‌های تاریک عکس هم بر اثر بازتاب نور زمین به سطح ماه تا حدودی روشن شده و در این عکس به خوبی دیده می‌شود.

 

در روزهای پیش رو به راحتی می‌توان سیاره‌ی عطارد را برفراز افق غربی مشاهده کرد. روز ۱۸ آوریل این سیاره به بیشترین کشیدگی غربی خود نسبت به خورشید می‌رسد و بنابراین در آسمان ارتفاع خیلی زیادی دارد. جالب است که در روز ۹ می، عطارد نسبت به دید ناظر زمینی از جلوی دیسک خورشید رد می‌شود و می‌توانید شاهد این پدیده‌ نادر باشید.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

 

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
غروب دوباره خورشید در عطارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایی کامل از هلال زیبای پلوتو/عکس روز ناسا



پیش از این عکسی با نمایی ناقص از هلال پلوتو منتشر شده بود اما اکنون گروه دانشمندان نیوهورایزنز با انجام کارهای پردازشی تازه، نمای کامل و چشمگیری را از این سیاره ی کوتوله منتشر کرده‌اند.

این عکس تنها ۱۵ دقیقه پس از گذر فضاپیمای نیوهورایزنز از نزدیک ترین فاصله ی پلوتو در ۱۴ ژوییه ی ۲۰۱۵ ، و با نگاه این فضاپیما به پشت سرش، رو به خورشید گرفته شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,هلال زیبای پلوتو


اخبار علمی - خبر آنلاین