دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

غذای گوشتی را با سبزی میل كنید



 

غذای گوشتی را با سبزی میل كنید

 

 

استفاده از مواد گوشتی كه سرشار از پروتئین هستند، باید همراه با سبزیجات و ماهی كه حاوی آنتی‌اكسیدان هستند مصرف شوند.

 


دكتر فریده زارعی در گفتگو با ایسنا گفت:‌ استفاده از مواد گوشتی سرشار از پروتئین همراه با موادی كه حاوی آنتی‌اكسیدان هستند، می‌توانند اثرات مضری را كه در هنگام پختن و سرخ شدن مواد ایجاد شده‌اند را از بین برده یا كاهش دهند.

 


دكتر زارعی افزود:‌ موادی كه سرشار از پروتئین هستند، هنگامی كه پخت یا كباب می‌شوند، سرطان‌زا هستند كه علت اصلی این مساله ایجاد مواد شیمیایی است.

 


در همین راستا توصیه می‌شود كه این مواد پروتئینی در كوتاه‌مدت سرخ و كباب شوند.... /  جام‌جم آنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
غذای گوشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غذای خود را با ظروف آن میل كنید!



 

خوردن غذا, غذا

 

دانشمندان دانشگاه هاروارد دست به ساخت انواع ظروف قابل خوردن زده اند كه می توان پس از مصرف مواد داخل آنها، خود این مواد را نیز مصرف كرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این محصول كه یك غشای ساخته شده از پلاستیك زیست تخریب پذیر تركیب شده با ذرات غذایی است را می توان جدا كرده و دور انداخت یا به سادگی آن را خورد!

تاكنون متخصصان دانشگاه هاروارد توانسته اند یك غشا با طعم پرتقال برای آب پرتقال و یك ظرف با طعم گوجه فرنگی برای نوعی سوپ اسپانیایی تهیه كنند.

اگرچه این محققان هنوز موفق به ساخت بطری با این ماده كه «ویكی سل(WikiCell)» نام گرفته، نشده اند؛ اما دكتر «دیوید ادواردز» امیدوار است در آینده نزدیك نمونه پیش ساخت آن را حاضر كند.

«ادورادز» از موسسه «ویس» دانشگاه هاروارد كه پیش از این به ساخت كافئین و دیگر ویتامین های قابل تنفس پرداخته است، قصد دارد تا در آینده نزدیك محصولات خود را در رستوران ها استفاده كرده و سپس در سوپرماركتها در دسترس عموم قرار دهد.

مواد خوردنی از چه چیز ساخته می شوند؟

این مواد خوردنی با نام ویكی سل از پلیمر یا پلاستیك زیست تخریب پذیر و ذرات غذایی ساخته می شوند.

در اصل این مواد یك پوسته سخت شبیه غشای تخم مرغ هستند كه از قابلیت طعم گیری با انواع مختلف طعم ها از جمله آب میوه یا شكلات برخوردارند.

این غشای خوراكی می تواند یك لایه روی ظرف یا در آینده، كل ظرف حاوی ماده غذایی را تشكیل دهد.

«ادواردز» امیدوار است در آینده بتواند دستگاه ویكی سل را برای مردم عادی بخصوص ساكنان مناطق روستایی تولید كند تا آنها بتوانند ظروف خوراكی خود را بدون استفاده از پلاستیك تولید كنند.

پروژه قبلی وی كه در مورد كافئین قابل تنفس با نام «AeroShot» بود ، به مصرف كننده اجازه می داد تا یك سر قوطی را در دهان خود گذاشته و ماده درون آن را تنفس كند. در پی این اقدام، یك پودر نرم وارد مجرای تنفسی فرد شده كه به سرعت حل می شود.

هر یك قوطی كوچك حاوی این پودر حاوی كافئینی برابر با یك فنجان قهوه عادی است و در حال حاضر وارد بازار دو ایالت ماساچوست و نیویورك و همچنین فرانسه شده است.

این در حالیست كه اخیرا مقامات سازمان دارو و مواد غذایی آمریكا از برنامه خود برای بررسی ایمنی این ماده و همچنین درست بودن ادعای سازندگان برای اعطای نام مكمل غذایی به این محصول خبر داده اند.

شركت مواد غذایی قابل تنفس كه ساخت این محصول را در فرانسه بر عهده دارند، آن را متفاوت از نوشابه های انرژی زا می داند. به ادعای این شركت، این محصول به افراد زیر ۱۸ سال ارائه نشده و البته مانند یك فنجان قهوه به ارائه میزان مشابه كافئین و همچنین ویتامین B به بدن می پردازد.

قیمت هر قوطی این محصول ۲.۹۹ دلار بوده و بر روی آن هشدار داده شده كه روزانه بیشتر از سه بار از این محصول استفاده نشود.

«ادواردز» همچنین در كنار ساخت مواد خوراكی آسان، نوعی واكسن سل قابل افشاندن ساخته كه نیاز به تزریق را از بین می برد.... /  گزارش : خبرگزارى ایسنا